Aspargus skrev 2017-01-04 09:57:05 följande:
Aha! Då får vi hoppas på ett plus efter den 14e då :)
Ja, jag har också läst det. Hittade även statistik över risken att misslyckas vid varje försök (går att räkna på om man vet chansen att bli gravid, vilket borde vara minst 25% per försök för mig som är 26). Chansen att det blir ett plus ökar statistiskt för varje försök man gör. Var ungefär 75% sannolikhet att misslyckas på första, andra var 56%, nästa 42% osv. Säger ju egentligen ingenting eftersom man kan ha otur eller tom har något som gör att det tar tid men det håller ju hoppet uppe i alla fall, att risken att misslyckas minskar för varje gång :)
Här är en länk till den statistiken: ebbaspotatisar.files.wordpress.com/2013/10/statistik.png
Ja det var ju onekligen intressant.
Jag tog tempen i morse och den låg på 36,3. Men å andra sidan så köper jag inte templaffset alls. Med tanke på att jag när jag var gravid förra gången också låg på den tempen tills BIM + 2. Då gick den upp.
Dessutom är jag dunderförkyld just nu så jag kan nog inte vänta mig att känna symptom på nåt egentligen. Räknar med att det inte tog sig och väntar bekräftelse på det av mensen. Men känns jäkligt långt tills dess! Man skulle ha en jättekort cykel istället så man slapp vänta.