• vetlanda

Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra

Rut86 skrev 2016-12-13 18:00:22 följande:

Vad har ni för appar för att ha koll på äl? Jag har inte använt ägglossningstest eller koll på temp så vill bara ha lite koll på när äl borde vara på ett ungefär. Har oregelbunden mens så det känns omöjligt. Installerade nu period tracker som verkar mkt bättre än den jag hade innan. Den gör nån slags uträkning utefter menscykeln de senaste månaderna. Så det skiljer nästan en vecka på berälnad äl på de två apparna jag har nu... Enligt period tracker har jag äl på julafton.

Jag hade Min kalender. Helt okej. Fast har haft lite alla möjliga appar och ingen av dem har haft rätt vad gäller ÄL. Så jag började med stickor. Sen la jag in resultaten i Min kalender.
  • vetlanda

Hej tjejer!

Tänkte bara uppdatera lite. Tog ett nytt gravtest idag. En sticka. Det var negativt. Har haft som mensvärk och lite lite blödning.

Det känns jättetråkigt. När man äntligen fått plus så går det åt helvete.

• vetlanda
    Aspargus skrev 2016-12-14 11:53:48 följande:

Nej! Skit också. Stackare :( Kram!

Tack!

Blev väldigt förvånad över min reaktion faktiskt. Trodde inte att jag skulle bli särskilt ledsen. Hade ju typ som mensvärk ända från den dagen mensen skulle ha kommit.

Aja, nu är det som det är.

Kram och lycka till med ditt plus förhoppningsvis!
  • vetlanda
    cclaras skrev 2016-12-14 18:43:59 följande:

Nu behöver jag lite råd och stöd för mina tankar krossar mig. Jag slutade som sagt med mina minipiller i fredags. Fick igår en liiiiiiten blödning och tänkte att nu kommer pillermensen. Blödningen var ytterst sparsam och idag har den avtagit men den molande värken i nedre delen av magen(känns precis som mensvärk) har idag varit mycket värre. Känns typ som en blandning av kramper och stickningar, med ständig svag molande värk. Samtidigt otroligt trött och ömmande bröstvårtor. Känns konstigt att blödningen avtagit idag, så har min kropp aldrig tidigare reagerat när jag slutat med piller utan då har riklig mens kommit efter bara 2 dagar.

Kan det kanske vara så att det kan vara nått där inne ändå eller är det bara jag som inbillar mig? Någon som varit med om liknande?

När man precis slutat med piller så brukar det ta rätt så lång tid innan kroppen är normal igen. För mig tog det nästan ett halvår innan mens och alla symptom blev regelbundna.
  • vetlanda

Fick missfall (väldigt tidigt, redan i vecka 5) och nu förra veckan hade jag ägglossning igen. Tycker att kroppen kom igång jättesnabbt faktiskt. Ungefär två veckor efter MF fick jag det. Hur som haver så har vi båda varit hemma nu under julledigheten så vi får väl vänta och se om det hänt nåt eller inte. Man vet ju aldrig. Någon som vet hur det blir med beräknad mensdag när man haft missfall? Kan man räkna som vanligt om man haft ägglossning. Jag är rätt säker på att jag haft det då jag fick ont i magen och hade typiskt ägglossningssekret, bekräftade misstanken med clearblue... Men som sagt ska mensen komma två veckor efter som vanligt då eller?

• vetlanda
    Xrissy skrev 2017-01-02 11:19:58 följande:

Hoppar in på tråden!
    Vi började försöka lite lätt i maj - sådär casual, blir det något så blir det. Under semestern i juli blev jag frustrerad och köpte ÄL-test. Dock billiga från Apoteket och jag tyckte att de var svåra att läsa av. Enligt dem skulle jag kunna ha ÄL under alla dagar så det var svårt att lista ut de "magiska" dagarna. Det blev ingenting och eftersom hösten varit så stressig så har vi inte riktigt haft orken att försöka. Så förra månaden och nu i december köpte jag ÄL-test igen, digitala den här gången. Har tydligen ÄL dag 16-17.
    Precis kring jul var det alltså dags och eftersom vi var lediga blev det en hel del mys. Igår efter samtal blödde jag. Fick lugna ner maken med att "det är ingen fara, jag har inte ont, det var förmodligen bara ett blodkärl som sprack".
    Idag har jag världens mensvärk och fortfarande lite brunaktiga flytningar/blödningar. Kan det vara en nidblödning tro? :)
    BIM är om ca 4 dagar. Jag kan inte vänta med att testa mig utan ska köpa CB test efter jobbet idag. Bättre att få ett besked så att jag slipper fundera.

Spännande! :) Hoppas på det. Jag har fått berättat för mig att det vanligaste är att nidblödning kommer cirka 7-10 dagar efter ägglossning men det kan säkert variera också. Kvinnokroppen är ett mysterium.
  • vetlanda
    vetlanda skrev 2017-01-02 11:02:00 följande:

Fick missfall (väldigt tidigt, redan i vecka 5) och nu förra veckan hade jag ägglossning igen. Tycker att kroppen kom igång jättesnabbt faktiskt. Ungefär två veckor efter MF fick jag det. Hur som haver så har vi båda varit hemma nu under julledigheten så vi får väl vänta och se om det hänt nåt eller inte. Man vet ju aldrig. Någon som vet hur det blir med beräknad mensdag när man haft missfall? Kan man räkna som vanligt om man haft ägglossning. Jag är rätt säker på att jag haft det då jag fick ont i magen och hade typiskt ägglossningssekret, bekräftade misstanken med clearblue... Men som sagt ska mensen komma två veckor efter som vanligt då eller?

Ingen som vet?
  • vetlanda

Tack för svar. Då utgår jag från att mensen kommer att anlända om ca 2 veckor. Fast allra helst behöver den ju inte komma alls.

• vetlanda
    Fjällsippa skrev 2017-01-03 07:16:04 följande:

Jag har BIM runt den 10-11 ungefär. Känner en tyngd i brösten och de är lite småömma samt lätt illamående (vilket jag iofs kan ha då och då utan anledning). Men det är väl för tidigt att känna gravsymtom? Hur fungerar skenhraviditet egentligen? Haha

Så kände jag förra gången. Lite lätt illamående och tunga bröst. Bara att vänta och se. Har tyvärr inte varit skengravid nån gång så jag har ingen erfarenhet av det.
  • vetlanda
    Aspargus skrev 2017-01-03 10:14:22 följande:
    Hoppas det går vägen denna gången! Håller tummarna.
    Tack! Hur har det gått för dig?
Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra