Anonym (Littleprincess) skrev 2017-01-08 17:34:36 följande:
Jag har precis haft ÄL... bim 20/1... eeevig väntan nu. Försök nr 2, men man vill ju att det ska lyckas på en gång när man bestämt sig.
Har du barn sen tidigare?
Jag har 3 men minns inte direkt de tidiga symtomen mer än molvärk som mensvärk.
Okej! Hua, ja det är jobbigt med väntan...
Vi har inga barn och det är tredje försöket för oss. Är snart 27 och min sambo är 34. Det är lite nervöst innan man vet att man ens kan få barn känner jag...
Jag är lite osäker på min cykel dessutom då jag förra cykeln aldrig fick en tydlig stegring på äl-test (därav stressad), men jag kan ha testat fel tid på dagen också tänker jag. Jag fick en stegring en dag (blankt alla andra) men inte lika starkt som teststrecket. Dagen efter vid samma tid ett mycket svagt streck endast. Min cykel har också varit både 26 och 28 dagar under hösten nu så jag är högst osäker på när bim egentligen är (och om jag inte ens har äl - hemska tanke). Enligt min app ska den dock vara på fredag eller lördag, men om cykeln är 28 dagar ska den inte vara förrän på måndag.... Svårt detta. Tar det sig inte denna cykeln tänkte jag prova igen med digitalt äl-test för att se så jag verkligen har äl.
Jag ska hålla tummarna den 20e iaf, hoppas det går vägen för er så ni slipper vänta och traggla! Gick det snabbt på de tidigare barnen?