Inlägg från: Starlights |Visa alla inlägg
  • Starlights

Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra

Fjällsippa skrev 2016-12-18 21:31:12 följande:
    Jag förstår. :( Och att det ökar (men inte så mycket) tyder alltså på utomkveds. Usch vad trist! Jag tror inte jag hadenågon ägglossning nu efter mitt missfall för jag en sån konstig blödning som bara varade en dag men jag blödde hur mycket som helst. Så nu håller jag tummarna för att det ordnar upp sig och både du och jag får ägglossning snart och ny bebis i magen!! Kram

Ja det och att dom inte såg något på vul, varken hinna eller något foster. 

Ja det är svårt att veta hur kroppen fungerar nu. För en gångs skulle hoppas man till och med att man ska få mens, så att kroppen fungerar som vanligt, haha..

Hoppas detsamma för dig!  

• Starlights
    3hjärtan skrev 2016-12-19 22:35:37 följande:

Vet en annan tjej som var i liknande situation. Hin fick nytt ul 2 v igen och då Såg dom en graviditet

Ja men med tanke på att mitt hcg legat på typ 200-300 och gått lite upp och ner de senaste veckorna så är den chansen rätt liten. En frisk graviditet ska ju typ ha flera (tiotals) tusen i hcg-värde i den vecka då du ska börja kunna se något på vul.

Sitter på gyn nu och har precis tagit nytt blodprov. Ska göra nytt vul snart och så får vi se vad dom säger. Dom misstänker utomkveds men jag har fått mer blödningar så jag hoppas att kroppen fixar det själv!
  • Starlights

Det blev operation för mig.

Utomkveds i höger äggledare, som dom tog bort. Så är nu en äggledare fattigare + att de gjorde en "sugning" för att få ut alla rester av blödningen. Men mår ändå relativt bra nu, inte ont längre. Om 4-6 veckor bör menscykeln kommit igång igen och sen får vi börja om att försöka.

Såå vi har väl inte lika stor chans att lyckas nu, men de säger att kroppen ändå brukar hitta vägar att få det att fungera. Andra äggledaren kan plocka upp ägg från höger äggstock ibland. Men störst chans är väl om man prickar in äl när ägget släppt från vänster, där jag har kvar äggledaren. Var ändå lika bra att de opererade bort den högra, hade man lämnat kvar en skadad/ärrad äggledare hade risken varit stor att det fastnat där igen..

Så tar en liten paus i fördömandet. Får hoppas att 2017 blir vårt år.

• Starlights

Alltså.. vad räknas egentligen som mödravård? 

Tycker det är lite fult att jag nu fått betala totalt 1000 kr för alla besök och provtagningar hit och dit, när det tex. var barnmorskan som själv sa att jag var tvungen att åka till jouren för att ta nya blodprov på en lördag. Och så får man hem en räkning för jourbesök.. All mödravård ska vara gratis.. Men det räknas inte om man "råkar få missfall" då eller? Sorry att jag tog upp er tid med mina dyra besök liksom.... 

• Starlights
    Aspargus skrev 2017-01-10 15:48:58 följande:
    Vad dåligt! Hur mår du nu?

Mår fysiskt bra, har inte ont efter operationen och ärren har läkt. Fick dock provsvaren idag som visar att jag förutom x också har endometrios... Vilket alltså innebär att jag har svårare för att bli gravid.. Och med bara en äggledare? Känns om att det inte är menat att jag någonsin kommer att få bli mamma..

Känner mig ledsen och "sörjer" typ över att det gick som det gick.. Men känns inte som att man har rätt att sörja ett x, det fostret hade ju liksom ändå aldrig överlevt. Ledsen att det är mig det är fel på. Ledsen för att mina vänner och folk på mitt jobb är gravida, men inte jag. 

• Starlights

Nu har det gått exakt 4 veckor sedan min operation för x. Inväntar mensen vilken dag som helst nu. Ska bli så skönt när den kommer, ett tecken på att kroppen fungerar som den ska och att jag kan få ägglossning igen! Sen är det bara att börja försöka igen! Får hoppas på en liten vinterbebis istället för en sommarbebis nu då.

• Starlights

Hur långt efter mensens första dag börjar ni göra äl-test? och när börjar ni "försöka"?

• Starlights

Åååhh... Antingen så har jag inte haft någon ägglossning denna månad, eller så har jag missat den helt med äl-stickorna.. Är det bäst att ta på morgonen? Har tagit på eftermiddagen några dagar, men har fått positivt utslag på äl-stickorna på kvällen i tidigare cykler så borde inte vara så svårt.. :-/ Hur snabbt sjunker det igen, så man riskerar att missa hela stegringen om man testar lite senare dagen efter?

• Starlights
    jhk88 skrev 2017-02-06 15:23:40 följande:

Hjälp, tack!

Jag hade förmodad ÄL igår med värk under hela dagen och på kvällen avtog det. Så är rätt säker på att ÄL var igår. Vi hade avbrutet sex på torsdagen, fullbordat sex natten till lördagen, avbrutet sex natten till söndag och idag hade vi fullbordat sex.

Finns det någon chans att det skulle kunna ta sig?

Funderar i liknande banor, då jag enligt min app skulle haft äl i torsdags, men fick positivt på äl-stickorna först söndag morgon. Vi hade sex torsdag och lördag, men blev inget söndagen och nu har sambon åkt på jobbresa.. Känns ju inte som att vi prickade in riktigt då.. :/

Men om ni har haft sex idag och du hade äl-känningar igår så är det väl ändå chans. Det tar väl ett tag för ägget att vandra, och sen väntar det väl i äggledaren ett tag ändå.

Hoppas! :) Vi kanske har bim runt samma dag nu då? :) 

• Starlights
    jhk88 skrev 2017-02-06 18:02:55 följande:
    Spermier lever ju kvar ett tag så det finns en chans för er också!! :) Håller tummarna sååå hårt för oss båda ! <3

Jag har BIM runt den 23/2, du?
    Ja man får hoppas det!! :) Borde jag ha bim runt 20/2, enligt testen nu då :) 
  • Starlights
    Mia therese skrev 2017-02-07 08:35:51 följande:

halvstarkt streck på stickan imorse. Blev inget sex igår men idag så hoppar jag på mannen. :) ÄL fredag enligt appen (NC) men segt slem idag och känningar i äggstockarna så kör på i flera dagar  i rad nu. (Hade det blivit även utan ÄL ;P)

Hur involverade är era män i just det här med att hålla koll på ÄL? Jag vill inte tjata om det då det tar udden av sexet och känns som pressen blir större. Men vill ju ändå såklart att han ska veta. Vårt förhållande är ju relativt nytt (fortfarande under första året) men vi är båda säkra på det här med barn så jag borde kanske inte noja mig över att ta upp det.

Jag har en app där jag håller koll på menscykeln, som också visar när ägglossning är på gång. Man kan dela med personer man väljer. Så han har fått ladda ner samma app och så kan jag be honom lite diskret ba "håll koll på appen kommande vecka" typ, så vet han när det börjar närma sig haha. Clue heter appen :) 
  • Starlights
    jhk88 skrev 2017-02-06 18:43:21 följande:
    Åh vad roligt att vi ligger så nära varandra :) Håller tummarna så hårt!! <3
    Ja eller hur!  Kul att ha någon att följas med Har du barn sedan tidigare?
  • Starlights
    jhk88 skrev 2017-02-12 14:28:30 följande:

Nu har jag haft molvärk i en vecka mer eller mindre konstant. Tycker brösten ömmar, gjorde rätt ont att ligga på höger bröst inatt. Men brösten kändes liknande förra månaden såatte får se... Hatar att man analyserar allt man känner!

Har också ömmande bröst, 6-7 dagar till bim. Men kan ju lika gärna vara att mensen är på gång.. Ååh hatar att vänta! Hur tidigt vågar du ta första testen? ;)
Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra