• jhk88

Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra

Anonym (88a) skrev 2017-01-15 19:00:13 följande:

Oj råkade trycka på skicka.. jag förstår din rädslan.. jag är så nyfiken av mig och vill veta direkt helst.. men 2 dagar innan kan man testa eller en.. fast du var iofs också osäker på din ÄL.. hmmm.. tänlte du testa den 21 i så fall? 22e ska jag testa.. men undrar om man ska gå på när vi hade ÄL och 14 dagar framåt? Borde mensen komma tidigare egentligen då eftersom vi hade tidig ÄL?!

Jag är ju också nyfiken men ändå är rädslan närvarande att det bara är inbillning... Jag tänkte testa mig den 21/1 i sådana fall. Jag har också tänkt i de banorna att man kanske ska tänka ÄL och 14 dagar framåt...
  • jhk88
    Anonym (88a) skrev 2017-01-15 22:28:52 följande:

Ja det slog mig idag, att det kanske är så för i sådana fall har jag BIM 24 el 25e.. då är det 14 dagar efter ÄL..

Alltså jag inbillar mig säkerligen men det känns verkligen som små stick i livmodern och att det drar ner mot snippan.. precis så kände jag med min första.. men kan vara annat också ju.. har en känslig mage och livmoder,

Hoppas vi plussar båda två <3
  • jhk88
    Anonym (88a) skrev 2017-01-16 09:04:33 följande:

Ja, idag har jag också börjat med illamående och ännu mer stickningar i livmodern... så om jag inte är gravid nu så spelar kroppen mig ett stort spratt..

Så känner jag också, att om jag inte är gravid nu så blir jag lite orolig över hur kroppen kan spela en ett spratt... :/ Jag mår illa till och från under dagen, har märkt att mitt illamående blir värre om jag inte äter lite men ofta. Sedan ömmar mina bröst så sjuuukt mycket och hela brösten har blivit större och vårtgård/bröstvårta har blivit mörkare. Detta märker även sambon... Så magkänslan säger GRAVID, men hjärnan lägger sig i och säger hoppas inte för mycket!
  • jhk88

Jaha, här är status att mina bröst är fortfarande större i omfång-bröstvårtor/gårdar är större och mörkare, känsligare dessutom samt att vårtan är typ jämt styv numer... BIM 21/1. Sedan upplever jag underlivet förändrat också, det är också mörkare på blygdläppar och så är jag illamående till och från... Ska göra allt i min makt för att inte testa innan BIM vill inte ha ett negativt test och så kan orsaken vara att jag testat för tidigt.

Någon annan som känner igen sig från tidigare/nuvarande graviditet?

• jhk88
    Anonym (88a) skrev 2017-01-18 10:50:04 följande:

Jag upplevde detta efter BIM men inte innan eftersom jag inte ens visste att jag var gravid då :) Ska Bli så spännande att se om du verkligen är gravid.. jag vill också bara vet Nu, eftersom jag hela tiden känner som en liten klump i livmodern och att det drar nedåt snippan.. och nu när jag blev upprörd här på jobbet så började jag gråta och nu har jag mensvärk.. så jag hoppas innerligt detta är tecken på graviditet..

Det ska bli sååå spännande att se om du också är gravid <3 Håller tummarna för oss stenhårt! <3
  • jhk88
    Anonym (88a) skrev 2017-01-19 09:00:04 följande:

Kunde inte hålla  mig igår.. Tog ett tidigt gravtest som var neg.. Fast det är ju för tidigt.. är såå nyfiken.. :) Vill så gärna få ett plus..

Jag testade mig idag på dag 30 i cykeln har ju haft 30 dagars cykler de tre senaste månaderna men det var jättenegativt... Så antar att det bara är att vänta in mensen nu och köra på nästa ÄL och hoppas på bättre lycka då! :)

Hur går det för dig?
  • jhk88
    Anonym (88a) skrev 2017-01-21 21:58:09 följande:

Inte helt säkert men tror jag fick ett plus idag.. men får testa imorgon med morgonurin :) Kan vara ett spökstreck

Åh vad spännande!! Håller tummarna <3
  • jhk88
    Anonym (88a) skrev 2017-01-22 07:00:00 följande:

Åh jag är gravid!! Kan inte fatta det! Då kanske mitt lilla illamående inte är någon inbillning..

Ååååh!!! Grattis!!! <3
  • jhk88
    Anonym (88a) skrev 2017-01-22 08:21:03 följande:

Åh tack!! :D Kan inte förstå att det tog sig på första försöket.

Hur är det med alla dina symtom nu? Kvarstår dem?

Såå roligt att det tog sig på första försöket för er!! <3

Alla mina symtom är kvar... Såatte, får bara vänta och se vad som händer...
  • jhk88
    Anonym (88a) skrev 2017-01-22 10:50:11 följande:

Ja det kanske inte är försent ännu?

Det är det jag börjar hoppas på. Förhoppningsvis så testade jag mig för tidigt.
Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra