Inlägg från: Anonym (Littleprincess) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Littleprincess)

Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra

jhk88 skrev 2017-01-10 01:35:45 följande:

Heeej!

Jag ovh sambon försöker få vårt tredje gemensamma barn (har två bonusar också). Jag hade ägglossning i fredags troligtvis med tanke på magsmärtor och flytningar, det försvann senare på fredagskvällen... så antar att det var ägglossningen. Vi fick till det massor innan och efter ägglossning... Men jag är redan igång och inbillar mig saker. Tycker mig känna mig annorlunda, vet inte hur jag ska förklara mer än så. Det är SÄKERLIGEN bara inbillning men ändå. Man börjar ju hoppas samtidigt som förnuftet säger LÄGG AV! :P

BIM är iaf beräknad till den 21-24 januari och det är en stor nedräkning tills dess. Det är vårt första försök denna månad.

Då har vi bim nästan samtidigt, har den 20/1 :D

Vet precis hur du menar... letar symtom, fast man borde låta bli!

Ont i tjejmagen... hoppas på att det är ett bra tecken :)

bumblebeez skrev 2017-01-10 14:08:31 följande:

Jag har följt med här och ser att det hänt lite roliga grejer för vissa, grattis till er! Denna månaden försökte vi, precis som i förra, försök till ett första barn. Jag har inte varit så aktiv själv här utifrån den panikångest som kom förra månaden eftersom jag kopplade det till att jag kanske stressade min egen kropp. Dock kom den tillbaka (jag misstänker pmds- till följd av att använda östrogen-tabletter - obalans). Ett tips till er alla: knapra inte tabletter om det inte finns ett uttalat behov. Denna månad tänkte jag att "jaha, samma jävla symptom med panikångest, då får vi försöka nästa månad istället, om jag fick ett östrogen-överskott nu också). Men till er som är rädda för att inte lyckas bli gravida med pms osv och är lite nojiga, jag fick mitt plus igår. Trots pms-besvären. Trots nästan noll symptom. Trots bara 3 månaders uppehåll från p-piller i 12 år med två riktiga försök. Så det går! :)

Nu hoppas jag bara graviditeten blir lyckad och att ni andra som försöker också lyckas!

Symptomen (som inte fanns) för er som vill veta btw: inte ömma eller svullna bröst alls, inget illamående, ytterst få toabesök om man ska tänka på hur mycket vatten jag dricker vanligtvis, liiite trötthet på eftermiddag/kväll men mer morgonpigg. Fick två finnar (men det brukar jag få pga hormonerna). Jag blev dock lite sugen på leverpastej igår och åt en tredjedel av förpackningen med sked(sen var jag färdig med det liksom, inget sug idag). Och mensen kom ju inte, beräknad BIM igår/idag. Fick väldigt svag träningsvärk i magen i helgen dock (inte tränat, men det var heller inte mol/mensvärk). Varken hård eller lös mage. Inte andfådd efter trappor. Känner mig inte gravid så det känns inte helt verkligt ännu. :)

Grattis! Kul o höra att nån utan minsta tecken är gravid :)
    Aspargus skrev 2017-01-11 06:58:51 följande:

Två dygn kvar till test och just nu känner jag mig så opepp på att testa till och med på lördag trots att det är bim! Ville egentligen hellre vänta in mensen för det är ju så tråkigt med ett blankt test men jag måste ju om jag ska kunna dricka lite vin med gott samvete! :(

Försöker nu undvika att känna efter alls och tror egentligen inte jag känner något särskilt ens när jag känner efter. Kände en slags värk (inte molvärk) i magen tidigare i veckan och lite spända bröst men det är borta nu och brösten känns nog egentligen som de brukar innan mens. Man vill ju så gärna! Men men, bara tredje försöket så kommer mensen är det bara att lägga det hela i tålamodspåsen och försöka igen.

Hur går det för er andra?

Har 9 långa dagar till bim... känner inget särskilt alls faktiskt. Lite molvärk igår men inget idag. Så det är bara att vänta o se. Men är tveksam (vågar inte hoppas) till att jag är gravid :/
    jhk88 skrev 2017-01-11 14:42:58 följande:

Ja, det är jätteroligt att vi har liknande historia med tidigare barn :) Jag är också 88:a :D Jag vet inte om det är inbillning eller inte men tycker att brösten känns annorlunda och häromdagen tyckte jag att det kändes "konstigt" i kroppen. Men idag tycker jag att kroppen lika gärna kan förbereda sig för mens. Vi får se! Känner en hopp och förtvivlan om vartannat hela tiden :/

Jag har 1 planerat (tog första försöket, många år sen) sen 2 oplanerade. Har ny man och han är lika spänd av förväntning dom jag (vilket min förre inte alls va). Så det hela känns väldigt. Ytt för mig med :)
    Cissi86A skrev 2017-01-11 18:20:44 följande:

Hoppar in!

Vi är ett par på 30 år, tredje försöket nu.

Vet däremot inte än om vi kan bli gravida pga att jag haft en tumör i livmodern. Blev friskförklarad i maj förra året, så någon hjälp om fertilitet och status kan vi inte få ännu.

Nåväl, är ju frisk nu

Men, bim på söndag 15/1.. hoppas den inte kommer. Är yrslig och mår konstant illa och ont i magen.. också ganska bubblig. Någon mer som känner igen något bubblande i nedre magregionen?

Är också bubblig i magen, lite molande värk ner i ljumskarna som kommer o går. Och från idag börjar brösten ömma. Är bim -9 så vet inte om allt bara är hjärnan som spelar mig ett spratt (igen:P)
    vetlanda skrev 2017-01-14 11:13:28 följande:

Det var lite svagare igår än vad de var idag.

Grattis :))

Hoppas hoppas!

Har ont i magen och ömma bröst, vilket jag aldrig har mer än vid graviditet!

Bim -4 idag, vill testa!!

Anonym (88a) skrev 2017-01-22 07:00:00 följande:

Åh jag är gravid!! Kan inte fatta det! Då kanske mitt lilla illamående inte är någon inbillning..

Grattis!!! =))

Här kämpar vi på, andra försöket gick åt skogen. Hoppas på det tredje nu.
    jhk88 skrev 2017-01-24 14:37:25 följande:

Ja, det är lite tråkigt men ändå så känns det helt okej :) Hinner jag jobba mer innan nästa bebis kommer! Tog min sjuksköterskeexamen förra veckan, börjar jobba imorgon som sjuksköterska. Känns helt overkligt men det ska bli otroligt lärorikt <3 Tack för tumhållningen!! <3

Grattis till examen =)

Jag är också sjuksköterska, jobbat som det sen 2011
    jhk88 skrev 2017-01-25 20:46:47 följande:

Tack så mycket!! <3 Vad jobbar du inom? :)

Jag jobbar inom kommunen :)
    Mia therese skrev 2017-02-08 13:32:55 följande:

Vad bra! då är vi 2 "gamlingar" i tråden Fast känner inte heller mig så gammal. men klockan tickar ändå

Vart bor du? Jag bor i Malmö.

Är inte så aktiv här men kikar in då och då. Fyller 38 i år så jag är ju lastgammal då =P

Bor i norra Skåne :)
    Mia therese skrev 2017-02-15 08:22:29 följande:

Har gillat min NC-app väldigt mkt men nu vet jag inte vad jag ska tro. Efter jag lagt in dagens temp flyttades ÄL fram tre dagar. (från tisdags till fredags) Jag tog ett ÄL-test i fredags och det var väldigt svagt. Klassade det som negativt. Tur att vi har sex i stort sett varje dag ändå

Oh well, kroppen gör som den vill ändå.  BIM tisdag (också framflyttat) bara att ha tålamod och vänta.Inga direkta symptom. Lite värk i äggstockarna men det har jag inför mens också.

Kämpa på!

Ja kroppen gör precis som den vill :) Svårt att låta bli att fundera och analysera fast man vet att det inte går att styra över vad kroppen bestämt sig för :)

Och denna eviga väntan... Hoppet är det sista som överger sägs det ju :P
Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra