bumblebeez skrev 2017-01-10 14:08:31 följande:
Jag har följt med här och ser att det hänt lite roliga grejer för vissa, grattis till er! Denna månaden försökte vi, precis som i förra, försök till ett första barn. Jag har inte varit så aktiv själv här utifrån den panikångest som kom förra månaden eftersom jag kopplade det till att jag kanske stressade min egen kropp. Dock kom den tillbaka (jag misstänker pmds- till följd av att använda östrogen-tabletter - obalans). Ett tips till er alla: knapra inte tabletter om det inte finns ett uttalat behov. Denna månad tänkte jag att "jaha, samma jävla symptom med panikångest, då får vi försöka nästa månad istället, om jag fick ett östrogen-överskott nu också). Men till er som är rädda för att inte lyckas bli gravida med pms osv och är lite nojiga, jag fick mitt plus igår. Trots pms-besvären. Trots nästan noll symptom. Trots bara 3 månaders uppehåll från p-piller i 12 år med två riktiga försök. Så det går! :)
Nu hoppas jag bara graviditeten blir lyckad och att ni andra som försöker också lyckas!
Symptomen (som inte fanns) för er som vill veta btw: inte ömma eller svullna bröst alls, inget illamående, ytterst få toabesök om man ska tänka på hur mycket vatten jag dricker vanligtvis, liiite trötthet på eftermiddag/kväll men mer morgonpigg. Fick två finnar (men det brukar jag få pga hormonerna). Jag blev dock lite sugen på leverpastej igår och åt en tredjedel av förpackningen med sked(sen var jag färdig med det liksom, inget sug idag). Och mensen kom ju inte, beräknad BIM igår/idag. Fick väldigt svag träningsvärk i magen i helgen dock (inte tränat, men det var heller inte mol/mensvärk). Varken hård eller lös mage. Inte andfådd efter trappor. Känner mig inte gravid så det känns inte helt verkligt ännu. :)
Grattis! Kul o höra att nån utan minsta tecken är gravid :)