• jhk88

Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra

Anonym (88a) skrev 2017-01-12 09:52:58 följande:

Precis så känner jag också! Eller kände förra månaden då jag slutade med piller, innan första mensen kom, då hoppades jag innerligt och inbillade mig massa symtom. Fast nu blir det första riktiga försöket efter mens. Då jag vet säkert att det faktiskt inträffade en ÄL. Men jag hade ÄL i måndags så ännu har jag inte börjat inbilla mig saker haha.. Till nästa vecka kanske.. Tempen känns fortfarande lite hög iaf.. Känns som en lång väntan..14 dagar.. Jag hoppas innerligt att det tar sig på första försöket (BF i okt), för min första är ett novemberbarn.. Kommer du testa dig runt BIM eller dagarna innan?

Jag håller tummarna!! Jag kommer testa mig på BIM och efter det. Fast det beror lite på hur jag känner mig innan BIM, känner jag inget speciellt så kommer jag inte testa mig... Du då?
  • jhk88
    Anonym (88a) skrev 2017-01-12 09:52:58 följande:

Precis så känner jag också! Eller kände förra månaden då jag slutade med piller, innan första mensen kom, då hoppades jag innerligt och inbillade mig massa symtom. Fast nu blir det första riktiga försöket efter mens. Då jag vet säkert att det faktiskt inträffade en ÄL. Men jag hade ÄL i måndags så ännu har jag inte börjat inbilla mig saker haha.. Till nästa vecka kanske.. Tempen känns fortfarande lite hög iaf.. Känns som en lång väntan..14 dagar.. Jag hoppas innerligt att det tar sig på första försöket (BF i okt), för min första är ett novemberbarn.. Kommer du testa dig runt BIM eller dagarna innan?

Jag håller tummarna!! Jag kommer testa mig på BIM och efter det. Fast det beror lite på hur jag känner mig innan BIM, känner jag inget speciellt så kommer jag inte testa mig... Du då?
  • jhk88
    Anonym (88a) skrev 2017-01-12 16:21:17 följande:

Känns som att jag inte kommer kunna hålla mig, jag har beställt sådana billiga stickor så de kan jag ju använda upp känner jag haha... Så jag skall nog testa mig nån dag innan BIM... den 24/1 ska jag testa mig iaf.. jag vet inte riktigt när jag har BIM med tanke på att jag fick en tidigare ÄL, men ungefär 24-28 eller något sådant.. När jag blev oplanerat gravid så fick jag ett hastigt hugg i livmodern på BIM-dagen som fick mig att testa mig så jag hoppas jag får något liknande hugg denna gången  då borde det gå vägen..

Jag fick också äl tidigare denna månad så bim är någon gång mellan 21-24/1. Sist jag var gravid så märkte jag det ca en vecka innan bim med att jag var illamående typ hela tiden... Nu har jag sedan igår otroligt ömma bröst och molvärk till och från. Vet inte om det bara är inbillning eller om det faktiskt är något :/ Är så rädd för att bli skengravid....
  • jhk88
    Anonym (88a) skrev 2017-01-13 12:09:52 följande:

Ja det är därför du också är lite osäker på BIM eftersom du också fick för tidig ÄL?! Oj illamåendesymptom så tidigt?! Jag blev illamående 3 dagar efter BIM ungefär sista graviditeten och så hade jag ömma bröst. Men det kan jag ha ibland precis innan mens också så det symtomen kan jag inte lita på :D Åh alltså jag har också varit skengravid och det är såå jobbigt.. Nu försöker jag bara tänka "va lugn, ta det som det kommer, tänk inte" för kroppen kan luras.

Illamåendet kom snabbt med mitt andra barn också.... men idag mår jag inte illa såatte, igår berodde det nog inte på att jag ev är gravid. Jag är övertygad om att jag är skengravid. Idag har jag lite ömma bröst bara... Aja, det får bli som det blir. Antingen så är jag gravid eller inte, då är det bara att försöka igen :)
  • jhk88
    Anonym (88a) skrev 2017-01-13 14:08:34 följande:

Precis, jag tror vi får ta dagarna som det kommer men ja, det är svårt.. idag är jag övertygad om att jag är ömm i livmodern, men det kan ju vara tarmarna där nere också som sticker och ömmar.. haha.. har hänt förr liksom :D

Ja, det är sjukt svårt :/ Men om en vecka typ får jag reda på hur det ligger till svart på vitt genom test... :P
  • jhk88
    vetlanda skrev 2017-01-14 11:05:03 följande:

Jag plussade igår.

Hann inte få nån mens emellan MF och plus.

Hoppas att de går bättre den här gången. Har inget ont i magen som jag hade förra gången så de bådar ju gott iaf.

BF i slutet av september.

Grattis!! Hoppas det går vägen nu, håller tummarna!! <3
  • jhk88

Så nu har man gått över till ÄL+9... denna väntan fram till BIM känns evig... :/

• jhk88
    Anonym (88a) skrev 2017-01-15 11:07:12 följande:

Åh, jag känner samma idag med lite öm i livmodern och så drömde jag inatt att jag fick plus på stickan... Hoppas verkligen det blir så..

Jag håller tummarna för att det blir så! <3 Är idag på ÄL+9 och mina symtom är trötthet, illamående, ökad hunger, ömma bröst och färgändringar på vårtor/gårdar, lite molvärk ibland.... Säkerligen bara inbillning! Men någonting säger mig att det inte är inbillning...
  • jhk88
    Anonym (88a) skrev 2017-01-15 11:46:28 följande:

ÄL+ 5 eller 6 för mig... Oj, det var många symtom.. Hoppas vi båda får plus på stickan nu.. Då kan du testa om 3-4 dagar typ ;O

Ja, det är många symtom därav att jag tror att det är inbillning... Men hoppas såklart på att vi båda plussar <3 Jag vet inte om jag vill testa om 3-4 dagar, är såååå rädd för att det ska vara negativt....
  • jhk88

Jag avlider snart! Mår sååå illa!!! :( :( :(

Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra