Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra
Denna väntan på att få ta ett test... Huu vad tiden går sakta!
Denna väntan på att få ta ett test... Huu vad tiden går sakta!
Jag har BIM runt den 10-11 ungefär. Känner en tyngd i brösten och de är lite småömma samt lätt illamående (vilket jag iofs kan ha då och då utan anledning). Men det är väl för tidigt att känna gravsymtom? Hur fungerar skenhraviditet egentligen? Haha
Någon som fått negativt utslag på ÄL-test men ändå positivt på grav. test? Kunde inte bärga mig och tog ett ÄL-test på morgonen. Var ett rosa streck men inte ens i närheten av kontrollstrecket, vara BIM -6 idag men ja, någon som varit med om detta?
Tog ett testa tidigt idag som mäter 10 istället för 25. Jag är idag på BIM -6 och tester var klart negativt. Blev så ledsen. Men samtidigt rör sig tankarna att det kanske var lite tidigt att testa. Någon som testat med testa tidigt runt BIM -6 och sen fått positivt vid ett senare tillfälle?!
Vill inte ge upp hoppet :(
Jag kom precis på en sak, på äl+6 fick jag som ett stick i magen, ner mot livmodern tror jag. Kändes som ett par nålstick inifrån liksom. Någon som vet om det kan vara av betydelse? Eller vad det kan vara? Letar alla tecken jag kan nu känner jag...
Jag testade positivt i morse!! Gravid 1-2 så det innebär att jag är i vecka 3-4. Äl+11 och BIM -5 eller 6. Eftersom vi fick ett missfall för två månader sen så vågar jag inte ta ut någon glädje i förskott, men lite pirrigt är det allt! Nu håller jag bara tummarna för att det här fröt vill stanna i 9 månader!
Åhhh grattis!!!! :D Håller tummarna för att det går hela vägen nu <3
När har du bf då?
Har du haft några gravsymtom nu innan du testade?
Kolla in spermmetseggplan.com
Förlåt spermmeetseggplan.com ska det vara.
Mår fysiskt bra, har inte ont efter operationen och ärren har läkt. Fick dock provsvaren idag som visar att jag förutom x också har endometrios... Vilket alltså innebär att jag har svårare för att bli gravid.. Och med bara en äggledare? Känns om att det inte är menat att jag någonsin kommer att få bli mamma..
Känner mig ledsen och "sörjer" typ över att det gick som det gick.. Men känns inte som att man har rätt att sörja ett x, det fostret hade ju liksom ändå aldrig överlevt. Ledsen att det är mig det är fel på. Ledsen för att mina vänner och folk på mitt jobb är gravida, men inte jag.
Vilka är vi som har plussat nu? När har ni Bf?
Jag plussade igår.
Hann inte få nån mens emellan MF och plus.
Hoppas att de går bättre den här gången. Har inget ont i magen som jag hade förra gången så de bådar ju gott iaf.
BF i slutet av september.
Osäker på vad bf betyder men antar att svaret skulle kunna vara 19-20september :) ska vi starta ny grupp?
5e försöket, ingenting. Har regelbunden mens, ägglossning enligt temp, tester och app. Har heller ej blivit gravid före de aktiva försöken trots många års oskyddat.
Doktorn säger att allt ser bra ut hos mig vid VUL etc, snål menstration men det ska ej vara avgörande... Vet att 5 ggr kanske inte är mkt men det känns inte bra... blir så himla ledsen när mensen kommer.
Kan bakteriell vaginos göra det svårt att bli gravid? Kanske har jag det... ska ringa gyn im igen...
Åh jag är gravid!! Kan inte fatta det! Då kanske mitt lilla illamående inte är någon inbillning..
Ååhh plussade idag, v.4+2. På BIM. Så glad och förväntansfull men nervös och rädd att det ska gå illa (fick ju tidigt missfall i november vid BIM efter att jag plussat två gånger) . Håller tummarna!
Hur ofta visar de här testen fel? Jag fattar ingenting.