Inlägg från: Starlights |Visa alla inlägg
  • Starlights

Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra

Nu har vi tagit nytt blodprov.. HCG hade sjunkt denna gång? Fast bara lite.. Så hoppet finns att det "bara" är ett vanligt missfall, och inte utomkveds.. Och så länge jag inte har ont så ska vi avvakta och se.. Ska ta nytt blodprov på torsdag, och om det har ökat igen då ska jag in på nytt VUL. Om det sjunker mer så räknar vi med att kroppen tar hand om det, och att allt kommer ut på naturlig väg. 

Så det känns lite ljusare just nu.. Även om det säkert kommer dröja ett tag innan min menscykel är normal och vi kan börja försöka igen..

Det som är mest jobbigt är att jag har flera vänner som är gravida eller precis fått barn.. Såklart är jag glad för deras skull, men så jobbigt att se allt det där som så snabbt togs ifrån oss.  

• Starlights
    sunshiiine skrev 2016-12-10 19:54:53 följande:

Åh vilken spännande tråd! Följer denna mer än gärna!

Jag och min sambo blev gravida förra månaden, det var inte alls planerat men när vi fick plusset så var så glada. Tyvärr fick vi missfall o våra drömmar gick lite i kras (kändes det som).

Nu gör vi allt vi kan för att få någon att flytta in! :)

Kul att få följa varandras väg till bebis :D

Beklagar. Vet hur det känns. Hoppas det går hela vägen nästa gång!  Hjärta
  • Starlights

I morgon ska jag ta sista blodprovet för att kolla hcg. Förhoppningsvis är det nere på 0 nu, så kan vi utesluta utomkveds och räkna med att missfallet är över. Vill så gärna börja att försöka igen nuu!! Tänk om det har stigit igen?..

Ska ta blodprovet på morgonen, så förhoppningsvis ringer de samma dag! Hoppas!

• Starlights
    cclaras skrev 2016-12-14 18:43:59 följande:

Nu behöver jag lite råd och stöd för mina tankar krossar mig. Jag slutade som sagt med mina minipiller i fredags. Fick igår en liiiiiiten blödning och tänkte att nu kommer pillermensen. Blödningen var ytterst sparsam och idag har den avtagit men den molande värken i nedre delen av magen(känns precis som mensvärk) har idag varit mycket värre. Känns typ som en blandning av kramper och stickningar, med ständig svag molande värk. Samtidigt otroligt trött och ömmande bröstvårtor. Känns konstigt att blödningen avtagit idag, så har min kropp aldrig tidigare reagerat när jag slutat med piller utan då har riklig mens kommit efter bara 2 dagar.

Kan det kanske vara så att det kan vara nått där inne ändå eller är det bara jag som inbillar mig? Någon som varit med om liknande?

Om du slutade med piller i fredags så är det väl inte jättestor chans att du redan blivit gravid. Du måste ju först fått en ägglossning.. Eller får man det med mini-piller? Har för mig att man bara får mensliknande blödningar, fast man inte haft någon ägglossning. Så vänta till en riktig mens och börja räkna din cykel utifrån det. :)
  • Starlights
    Linda2barnsmamma skrev 2016-12-14 18:24:21 följande:
    Jag hoppas alla prover är bra och visar bra i morgon så nu får fortsätta eran bebisverkstad :) jag ska hålla tummarna
    Tack! Jag uppdaterar här när jag fått svaren! :)
  • Starlights
    sunshiiine skrev 2016-12-14 18:53:45 följande:

Heej, har en fundering...;) Hur länge kan man ha "mensvärk" liknande värk i magen när man har ägglossning? Har haft en sån jäkla värk i magen nu i en vecka till och från, har inte bim dörren den 20, så är ju lite tidigt att märka en graviditet lixom. Men fick missfall den 13nov, och är mens och ägglossning samma efter MF eller den lan rubbas? För isf vet jag inte när tantröd kommer, eller när ägglossning sker. :)

Har ju också fått missfall i slutet av oktober, men mina hcg värden hade inte riktigt sjunkit som de skulle (ska ta blodprover i morgon), så vet inte ens om missfallet är ordentligt avslutat ännu.. Så min menscykel har definitivt rubbats.. Skulle fått mens i måndags men än inga tecken på det. Så har ingen aning när jag har ägglossning nu.. :/
  • Starlights
    Starlights skrev 2016-12-14 19:17:09 följande:
    Tack! Jag uppdaterar här när jag fått svaren! :)
    Blir så irriterad och ledsen.. De ringde aldrig innan helgen..

Jag ringde upp till växeln och de hade gått för dagen, de sa att jag skulle ringa på måndag igen.. Men tänk om hcg har höjts igen då? Tänk om jag faktiskt har utomkveds? Ska jag bara gå runt här hela helgen och vara orolig, när de faktiskt lovade att ringa innan helgen....

Vet att man ska tänka positivt och typ "nu vet vi ju att vi faktiskt kan bli gravida tillsammans".. men det är bara ett sån dum grej att säga.. Hade ju mycket hellre då bara försökt och försökt i flera månader utan resultat, än detta.. :( 
  • Starlights
    Fjällsippa skrev 2016-12-16 19:14:06 följande:
    Har man inte jätteont om det är utomkveds? Försök tänka att inga nyheter är goda nyheter. Hade de sett att det höjts och det var någon fara så hade de väl med säker het ringt.?

Jag ser det som positivt att veta att vi funkar tillsammans och att vi kan bli gravida. När vi skulle "göra" första barnet så tog det 5-6 månader och jag hann tänka många gånger att vi faktiskt kanske inte kunde bli med barn. Även om 6 månader inte är lång tid i sammanhanget så känns det så. Nu när vi skulle göra en tvåa så har jag hört att andra barnet ibland tar längre tid än flesta (ovh ibland snabbare såklart men man tänker ju och hör det negativa). Men så funkade det på första försöket och jag är så lättad, trots missfallet. Självklart hade jag inte velat ha missfallet och jag kan fortfarande bli lite ledsen över det. Men nu är det som det är. Det är olika hur man ser på saker och ting.
    Jo, jätteont om äggledaren brister ja, vilket jag ju inte vill ska hända under helgen för att de glömde ringa... Men ja, jag ser det lite så som du skriver, inga nyheter = goda nyheter. Tycker bara det är så nonchalant att inte ens ringa och säga även om det ser bättre ut, som hon ju lovade. 

Tror ju själv att det egentligen "bara" är ett missfall, men det är ju dem på gynjouren som har velat kolla upp det så mycket eftersom hcg fortsatt att öka och jag haft ont på ena sidan (äggstocken/äggledaren). Men nu hoppas jag bara att det hela får passera nån gång, så himla less på att vänta ut alla småblödningar, vill bara gå vidare och fortsätta försöka. :/
  • Starlights

Näe, tydligen hade hcg fortsatt att öka.. Fortfarande misstänkt utomkveds.. Men jag har inte ont någonstans, har inte heller kvar några graviditets symtom.. Har dock fortfarande små-små blödningar, inte alls mycket, men typ så att jag precis behöver använda trosskydd..

De skulle ringa igen i morgon så får vi se.. Blir bara less på att behöva vänta.. Vänta på att kroppen ska ta hand om det själv, vilket den uppenbarligen inte gör eftersom inget händer, hcg fortsätter stiga och jag får ingen större blödning.. Men vill ju inte heller vänta tills äggledaren brister eller? Fast jag vill verkligen inte heller opereras opereras! Åååh jävla skitkropp...   

• Starlights
    Fjällsippa skrev 2016-12-18 20:25:44 följande:
    Åh.. förstår din oro och frustration. Men det är inte så att det ändå är en graviditet då? Eller sånt missar man inte, kanske (okunnig).
    Hcg måste sjunka mycket innan man ens kan få ägglossning igen. Även om jag har lågt hcg så har det inte varit så lågt ännu. Och hcg värdet ska ju typ dubblas varje dag om det är en frisk graviditet. Det gör inte mitt. 
Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra