• vetlanda

Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra

Nacka11 skrev 2016-12-04 15:23:58 följande:

Jag är sååå otålig. Jag vill veta nu. :P.

När kan man tidigast testa?!?

Jag har test hemma som man kan använda redan 4 dar innan bm. Men själv vill jag inte testa förens efter bim. Det är inte 99% säkert förens då

Önskar er lycka till!
  • vetlanda

För mig funkar det inte att tema. Jag gjorde det under tre månader och många gånger höll tempen i sig efter ägglossning men slutade med mens iaf. Så för mig är det inte en så bra metod.

Kul dock att de fungerar för somliga.

Jag använder CB digitala istället. I och med att jag nu lärt mig när på ett ungefär jag ska ha ägglossning så behöver jag bara en eller två. Den här gången tog jag inget då jag kände igen symptomen så tydligt.

• vetlanda

Idag eller imån ska jag få min mens. Är rätt säker på att jag kommer få den. Inte alls kul.

• vetlanda

Hej tjejer!
    Ingen mens här i sikte. Håller tummarna stenhårt och hoppas på tur. 
    Beräknad mens var absolut senast idag. Egentligen igår eller i förrgår. Så här sen har den aldrig varit. 

• vetlanda
    Starlights skrev 2016-12-08 17:01:38 följande:

Kan ju också vara rätt vanliga tecken på att mensen är på ingång.. :/

Men hoppas på plus!  Lycka till! :D

Tror att man blir mer "medveten" om alla tecken bara för att man hoppas.
    Min mens ska komma senast idag. Och vissa symtom som varit annorlunda den här månaden har jag uppmärksammat. Men det kan ju bara vara så i mitt fall att mensen är ovanligt sen.

Det trista är att gå å vänta mellan ÄL och mens. Så jäkla tråkigt!!!!
  • vetlanda
    Lizoo_ skrev 2016-12-08 23:24:12 följande:

Nu 4 kvällar efter varandra så har jag världens halsbränna och illa mående + att magen är så svullen. Gjorde ett test i förrgår bara för kul skull men de visade inget och jag vet att de är för tidigt för de, haha!

Men blir mest fundersam av varför jag mår så dåligt på kvällarna och den förbaskade halsbrännan:(

Läs mitt inlägg lite längre upp. Har också mått illa till och från på eftermiddagar och kvällar.
  • vetlanda
    Aspargus skrev 2016-12-09 07:12:14 följande:

Är jag ensam om känslan att redan efter äl känna att det inte blivit något? Detta är ju bara andra försöket och det är ju nästan löjligt men det är som att jag känner på mig att detta kommer att ta upp emot ett år minst? Vet inte om det är för att jag läst en del om alla det tar tid för och känner att jag absolut inte vågar ha minsta förhoppning. Är på äl+5 idag och tänker vara stenhård med att inte känna efter symptom, kommer bara bli besviken. Känner mig redan nu besviken typ... Man är ju hopplös, varför kan man inte bara ta det hela med ro :)

Jag förstår precis vad du menar. Snittet är 7 månader så jag har varit beredd på att de kan ta ett år men man vill ju gärna att de ska gå snabbare.
  • vetlanda

Jag hoppas verkligen att någon av er kan hjälpa mig!
    Spanade in mitt underliv de sista dagarna för att undersöka ifall jag kunde se ifall mensen var på gång. Jag brukar få min mens dag 27, 28 och allra senast 29. Idag är det dag 30... I måndags tittade jag och set såg väl rätt så torrt ut, lika så på tisdagen. Men onsdag, torsdag och fredag ser det helt vitt ut där inne... (?) Ska det se ut så när man får sin mens????

Känner mig lite lost och skulle bli så himla glad om någon kunde vägleda mig.

Började må illa på eftermiddagarna cirka en vecka efter ÄL. Men de sista dagarna har det försvunnit. Troligen vart det magkatarr eller nåt sånt. Började få mensvärk igår och när jag får mensvärk så brukar det vara samtidigt som jag får mens. Inte innan som en del andra. Har lite dov mensvärk idag med men ingen mens.
    Är jag sjuk? Låter löjligt men just det där att det är nåt vitt gojs där inne göra att jag verkligen är orolig!

Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra