Inlägg från: Virrepannan |Visa alla inlägg
  • Virrepannan

Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra

Rut86 skrev 2016-12-03 11:04:46 följande:

Tog själv ut spiral 17e november. Hade då ägglossning just då och om min mens hade varit regelbunden skulle den nu varit 3 dagar sen. Är super trött, illamående till och från, ömma bröst och har varit lite yr ibland. Än så länge visar testet ingenting. Vet inte om jag inbilar mig symtomen? :)

Kan mycket väl vara så att du är gravid, men att det är för tidigt att se nått via test.. Avvakta nån vecka till och prova igen :) Lycka till!
  • Virrepannan
    Elliot1 skrev 2017-01-26 20:58:13 följande:

Hej!

Nu behöver jag hjälp! Idag fick jag ett helt extremt migränanfall, fick gå akut till läkaren för att få starkare medeiciner än vanliga värktabletter. Det gick så långt att jag började kräkas och har sedan legat som en grönsak i sängen i flera timmar. Hade mycket migrän när jag var yngre, men senast jag kände som idag var nog femton år sen. Hur som helst, de två återkommande frågorna var 1) Om jag var stressad 2) Om jag var gravid.

Jag slutade med Cerazette i mellandagarna 2016, fick mens 13/1. Ganska logiskt då att jag borde ha ägglossning nu i dagarna, men har ätit minipiller så pass länge att jag inte har någon aning om hur cykeln ser ut. Har ej haft mens på flera år.

Nu när jag skulle kissa såg jag en liten rosa flytning i trosorna? Vad kan det vara? Och kan det hänga ihop med migränanfallet? Har haft lite extra ont i bröstvårtorna också sedan i förrgår typ.

Förvirrad minst sagt.

Inte alls omöjligt att du är gravid, men än är det för tidigt för test känns det som. Avvakta några dagar och se hur det utvecklar sig. Är du fortfarande osäker på måndag så ring bm och hör hur det kan tänkas ligga till med dagar hit och dit ang äl och befruktning. Det hade jag gjort iallafall! Får hoppas du slipper migränen framöver..
  • Virrepannan
    Elliot1 skrev 2017-01-26 21:47:21 följande:

Tack för svar! Hade blivit galet chockad om jag var gravid. Välkommet såklart men jag var inställd på extramys i helgen för jag tänkte det var äl-dags. Vi försöker inte ännu med att pricka exakt rätt och sånt där utan blir det så blir det. Sen kan jag ju som sagt haft äl tidigare än vad jag trott med tanke på att jag precis slutat med preventivmedel och kroppen försöker hitta rätt igen..

Tänker även att det är inbillning men känns lite överdrivet att inbilla fram migrän, kräkningar och blödning :P Har inte tänkt så mkt på graviditet sen jag fick senaste mensen.

OM det mot förmodan skulle vara en nidblödning, när kan man testa sig tro för att ändå få ett pålitligt resultat?

Generellt verkar det som att de flesta testar sig alldeles för tidigt innan BIM, enligt vad jag sett när jag surfat runt bland trådarna. Men om du räknar lite på äl och när ni hade oskyddat efter det så hade jag väntat ytterligare, kanske upp till en vecka, innan jag gjort ett test. Men som sagt, ring bm om du är osäker.

Håller med dig om att det känns lite överdimensionerat att psykiskt framkalla de åkommor du varit med om, men kroppen är onekligen en märklig maskin, så inget är omöjligt.

Jag är långt ifrån nån expert på området ska sägas, så mitt hetaste tips är att slå en pling till bm om du haft samma kör över helgen som hittills i veckan!

Lycka till :)
  • Virrepannan
    Elliot1 skrev 2017-01-26 22:43:17 följande:

Jag är långt ifrån en expert jag med. Familjeliv och Google är mina livlinor i sånt här haha! Kollade upp det lite noggrannare och både migrän och blödning kan ha med äl att göra och med tanke på att jag hade mens för två veckor sen så borde det ju garanterat vara äl som framkallat symtomen :)

Den som lever får se, tack för dina tankar!

Låter troligt. Är tanken att ni ska försöka er på verkstad framöver?
  • Virrepannan
    Elliot1 skrev 2017-01-26 22:55:47 följande:

Ja alltså vi har väl indirekt påbörjat verkstaden men fortfarande med inställningen att det får ske om/när det sker. Slutade med preventivmedel och kör på som vanligt (låtsas vi iaf, lite koll på cykeln har man ju ändå :P). Om det inte tagit sig inom ett par månader blir det lite mer planerad verkstad om man säger så! :) Vi fyller båda 28 i år och jag hoppas väl på något innan sommaren iaf, men med tanken att det kan ta längre tid än så.

Du då?

Träffade min kille i höstas, och var tydlig med att barn skulle här minsann bli. Har jag bestämt mig för nått så är jag som ett ånglok, det är bara framåt som gäller, så jag skrämde honom lite med en gång kan man säga.

Dock så gjorde vi en helomvändning förra helgen, så nu känns det glasklart att vi siktar på barn. Jag är planeringsgalen och kontrollfreak (jättebra kombination.. :/), så jag har ju liksom stakat ut den här vägen fullständigt redan nu. Hahahaha, jag kommer få stå ut med att Ingenting förmodligen blir som jag har tänkt! Vi får väl se hur det blir med allt.

Samtidigt är jag så galet trött på mitt tråkiga liv där det mest ingår långa arbetsdagar, stallet, träning, mat och kanske sova lite, så det hade varit fantastiskt om det kunde sås ett frö under våren!
  • Virrepannan
    Elliot1 skrev 2017-01-26 23:25:51 följande:

Åh vad spännande! Hur gamla är ni? Håller verkligen tummarna :)

Jag vet känslan, direkt när jag slutade med piller så gick min kropp bananas och jag trodde jag blivit gravid på en gång. Kunde inte tänka på något annat, höll det hemligt för sambon också. Höll på att spricka!! Men sen kom mensen och då slutade jag liksom tänka på det.. Men nu är det klart tankarna är tillbaka lite och kommer väl säkert inbilla mig att jag är gravid nu igen fram till nästa mens. Däremot håller jag inte på med massa tester och ska verkligen försöka hålla mig ifrån att bli testgalen. Tror besattheten bara hämmar en.

Man märker ju när man läser här i olika forum att vi tjejer blir exakt likadana allihop. Man går sönder av nyfikenhet, förhoppningar och förtvivlan. Jag tror mycket handlar om att verkligen försööööka ha is i magen och ta det som det kommer.

Sen är det väl lätt för mig att säga som precis börjat dra igång hela processen, måste vara otroligt jobbigt för de som verkligen försökt aktivt en lång tid utan resultat <3

Jag blir 30 i juni och min kille 31, så jag tycker det är precis lagom ålder. Men det brinner ändå lite i knutarna, som killen säger. Hur gamla är ni?

Ja, jag tycker nog allt det verkar som att de flesta testar sig för tidigt. Sen läser jag många trådar där tjejerna håller på med ägglossningstester, precis som du sa. Dock verkar det enbart stressa upp det mentala, så det tänker jag aldrig ge mig på. Det får bli som det blir.
  • Virrepannan
    Elliot1 skrev 2017-01-29 13:27:34 följande:

Nu har min lilla rosa flytning övergått till vanlig mensblödning typ.. Och nu när jag precis skulle snyta mig så kändes det bokstavligen som att nån stack en kniv in i äggstocken på mig, fick slänga mig ner på huk.

Försöker verkligen komma på vad det kan vara med kroppen. Kan allt ha med pillerstopp att göra?

Kan vara så, och att du spänner dig kanske?
  • Virrepannan
    Elliot1 skrev 2017-01-29 23:23:56 följande:

Ja, alltså jag har läst endel om "pillermens" - blödningar som kommer efter pillerstopp men de brukar väl komma precis efter man slutar, min mens kom ju två veckor efter pillerstoppet och jag hade alla vanliga symptom, typ menssmärtor. Så jag tänkte att det var bra att mensen kom igång snabbt och sen räknade jag med att den skulle vara relativt regelbunden.. Känns skumt med mens igen nu två veckor senare. Svårt också att veta vilken av de två "mensarna" jag ska utgå ifrån nu när jag ska försöka få lite mer koll på min cykel..

Försöker tänka att "vi får se, kroppen kommer igång snart" men så svårt för man är ju lite otålig liksom.. :(

Hm, ja det låter lite skumt.. Ring bm och rådfråga, det hade jag gjort :)
  • Virrepannan
    24årigtjejredoattblimamma skrev 2017-01-30 14:33:05 följande:

Igår fick jag plus på Stickan. Jag var såklart tvungen att ta ett till idag !

Hoppas ni andra också får eran efterlängtade plus snart.

Gött, grattis :):)
  • Virrepannan
    Mia therese skrev 2017-02-15 08:22:29 följande:

Har gillat min NC-app väldigt mkt men nu vet jag inte vad jag ska tro. Efter jag lagt in dagens temp flyttades ÄL fram tre dagar. (från tisdags till fredags) Jag tog ett ÄL-test i fredags och det var väldigt svagt. Klassade det som negativt. Tur att vi har sex i stort sett varje dag ändå

Oh well, kroppen gör som den vill ändå.  BIM tisdag (också framflyttat) bara att ha tålamod och vänta.Inga direkta symptom. Lite värk i äggstockarna men det har jag inför mens också.

Kämpa på!

Nu har jag inte provat nått app-aktigt och heller inga äl-tester osv, men det känns som att i syfte att försöka bli gravid så krånglar dessa "hjälpmedel" till det mer än de hjälper. Men du har inte regelbunden cykel kanske?
Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra