Inlägg från: Mia therese |Visa alla inlägg
  • Mia therese

Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra

Rut86 skrev 2016-12-03 11:00:47 följande:

Har just börjat försöka bli gravid och börjar redan bli galen :) Här kan vi stötta varandra på vägen till ett positivt test!

hej tjejer!
    Var tvungen ha med trådstartarens citat för det stämmer så väl! :)

Ny i tråden. La allt vad skydd heter efter nyår så nu kör vi. Kroppen började med att spela mig ett spratt med massa gravidsympton redan första cykeln. Bjöd på en 40 dagars cykel så man fick gå och undra en himla massa dagar (har lite oregelbunden cykel men mellan 28-32 dagar brukar den vara)

Känns som jag lite äldre än er andra men tyckte ändå jag passade in här :) Är 35 år.
    Håller tummarna för alla!
  • Mia therese

Vi kör också lite, blir det så blir det. Vi har inte varit tillsammans så länge men känner båda två att det är VI. Fortfarande i nykära-stadiet så blir rätt mycket "mys" :) I stort sett varje dag förutom mens-dagarna så är väl höjden av otur om det inte blir något. :) ÄL 10 feb enl NC-appen.

Jag har inte käkat p-piller (eller annat) på 4 år så vi körde bara med kondom innan så jag har ingen cykel som måste återställas. Så det är skönt. Hur var det för er?

Lycka till du med!

Elliot1 skrev 2017-02-02 23:06:11 följande:
    Hej!

Slutade också efter nyår och fick precis som du - alla gravidsymptom man kan ha typ! Höll på att bli tokig.. :)

Mensen kom efter två veckor, kändes skönt. Dock fick jag mens igen två veckor efter det! Så nu har jag ingen aning om hur min cykel är, återstår att se!

Blir kul att följa dig eftersom vi började försöka samtidigt!! Dock försöker vi inte "på riktigt" än med koll på ägglossning och sånt utan blir det nåt så blir det nåt!

Lycka till! :)
  • Mia therese

halvstarkt streck på stickan imorse. Blev inget sex igår men idag så hoppar jag på mannen. :) ÄL fredag enligt appen (NC) men segt slem idag och känningar i äggstockarna så kör på i flera dagar  i rad nu. (Hade det blivit även utan ÄL ;P)

Hur involverade är era män i just det här med att hålla koll på ÄL? Jag vill inte tjata om det då det tar udden av sexet och känns som pressen blir större. Men vill ju ändå såklart att han ska veta. Vårt förhållande är ju relativt nytt (fortfarande under första året) men vi är båda säkra på det här med barn så jag borde kanske inte noja mig över att ta upp det.

• Mia therese

Positivt på ÄL-stickan och i appen står det "högst fertilitet" :) Känns i äggstockarna också. Blev mys igår och har förvarnat mannen om att det blir mer ikväll Cool

• Mia therese
    hallonsaft24 skrev 2017-02-08 10:50:41 följande:
    Jag är också 35 år, och är inne på andra försöket. Hoppas att man kommer kunna få till det. Det är så lätt att börja stressa upp sig bara för att man är "gammal". Hoppas att hela åldersgrejen är lite överdriven.Jag känner mig ju ändå så himla ung och fräsch, ha ha!!
    Vad bra! då är vi 2 "gamlingar" i tråden Skrattande Fast känner inte heller mig så gammal. men klockan tickar ändå Glad

Vart bor du? Jag bor i Malmö.
  • Mia therese
    hallonsaft24 skrev 2017-02-08 15:30:50 följande:
    Jag tror banne mig att jag precis plussat :)

Bor i Gbg.
    ja, det ser det ut som .
    grattis!
  • Mia therese

Slut på ÄL-"perioden". Nu kommer den jobbigaste tiden med massa inbillade symptom från dag 1 (redan lite öm i äggstockarna tex FlörtSkrikandesSkrattande BIM 20 feb

• Mia therese

Har också haft lite ömmande äggstockar. BIM nästa måndag. Dock bara dag 28 då. Har haft lite längre cykler de senaste månaderna så ska nog inte testa förrän efter måndag.

• Mia therese

När jag la in tempen i NC-appen idag (lägger inte in på helgerna) så räknade den ut att jag haft ÄL i tisdags. Vi hade sex söndag, tisdag, onsdag (på kvällarna alla tre dagarna ) och såklart nojar jag över att vi skippade det i måndags. Hade ett svagt streck på stickan då men inte positivt enligt testets instruktioner. Men jag hoppas det har räckt ändå. Håll tummarna :)

• Mia therese

Har gillat min NC-app väldigt mkt men nu vet jag inte vad jag ska tro. Efter jag lagt in dagens temp flyttades ÄL fram tre dagar. (från tisdags till fredags) Jag tog ett ÄL-test i fredags och det var väldigt svagt. Klassade det som negativt. Förvånad Tur att vi har sex i stort sett varje dag ändå Drömmer

Oh well, kroppen gör som den vill ändå.  BIM tisdag (också framflyttat) bara att ha tålamod och vänta.Inga direkta symptom. Lite värk i äggstockarna men det har jag inför mens också.

Kämpa på!

Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra