Inlägg från: sunshiiine |Visa alla inlägg
  • sunshiiine

Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra

Åh vilken spännande tråd! Följer denna mer än gärna!

Jag och min sambo blev gravida förra månaden, det var inte alls planerat men när vi fick plusset så var så glada. Tyvärr fick vi missfall o våra drömmar gick lite i kras (kändes det som).

Nu gör vi allt vi kan för att få någon att flytta in! :)

Kul att få följa varandras väg till bebis :D

• sunshiiine
    Starlights skrev 2016-12-10 20:45:47 följande:
    Beklagar. Vet hur det känns. Hoppas det går hela vägen nästa gång!  Hjärta
    Tack och detsamma! <3 Tror redan att jag kan vara gravid, men säkert hjärnspöken. Ska ta ett test den 20e då jag förväntar att få min mens, hoppas inte tantröd kommer :)
  • sunshiiine

Heej, har en fundering...;) Hur länge kan man ha "mensvärk" liknande värk i magen när man har ägglossning? Har haft en sån jäkla värk i magen nu i en vecka till och från, har inte bim dörren den 20, så är ju lite tidigt att märka en graviditet lixom. Men fick missfall den 13nov, och är mens och ägglossning samma efter MF eller den lan rubbas? För isf vet jag inte när tantröd kommer, eller när ägglossning sker. :)

• sunshiiine

Blev inget förra månaden, men nu har jag ägglossning igen, så hoppas på bättre lycka nästa månad! Hur går det för er andra?:)

• sunshiiine
    Starlights skrev 2016-12-27 12:44:47 följande:

Det blev operation för mig.

Utomkveds i höger äggledare, som dom tog bort. Så är nu en äggledare fattigare + att de gjorde en "sugning" för att få ut alla rester av blödningen. Men mår ändå relativt bra nu, inte ont längre. Om 4-6 veckor bör menscykeln kommit igång igen och sen får vi börja om att försöka.

Såå vi har väl inte lika stor chans att lyckas nu, men de säger att kroppen ändå brukar hitta vägar att få det att fungera. Andra äggledaren kan plocka upp ägg från höger äggstock ibland. Men störst chans är väl om man prickar in äl när ägget släppt från vänster, där jag har kvar äggledaren. Var ändå lika bra att de opererade bort den högra, hade man lämnat kvar en skadad/ärrad äggledare hade risken varit stor att det fastnat där igen..

Så tar en liten paus i fördömandet. Får hoppas att 2017 blir vårt år.

Åh! Jag håller tummarna för 2017 för er! :)
  • sunshiiine

Jag hade ägglossning förra veckan och bim är 15/1. Så svårt att vänta, vill bara ta ett test nu men vet att det antagligen inte kommer visa något :) Sedan en dag tillbaka så har jag haft sjukt dåligt humör och irriterad för princip allt min sambo gjort, sagt eller något han inte gjort. Blir galen! När började era tecken på graviditet, ni som blivit det? Säkert jag som bara nojar så mkt och känner efter för mycket ;)

Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra