• cclaras

Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra

Nacka11 skrev 2016-12-04 00:02:10 följande:

Hej! Vi är 25/26 år och bestämde oss i juli att jag skulle sluta med P-ring. Jag har känt av ÄL typ varje månad i form av mensvärksmärta från det släpper enda fram till mens ( och då har det varit konstant molvärk varje dag ) Fick positivt på ÄL test 30/11 och tror vi prickade in ÄL denna gång. Nu har jag inte känt någonting i tjejmagen efter ÄL, så man kan ju hoppas att det är något på g. Har på riktigt blivit knäpp av hela grejen, letar konstant symtom och allt kretsar runt graviditet. Medans sambon är helt lugn och tänker "det sker när de sker"

Men kul med en tråd med andra i samma situation ! Lycka till

Känner igen det där med att man blir tokig och letar symtom. Min sambo reagerar likadant som du gör. Men kan ju faktiskt vara så att det inte är lika lätt för dem att "känna efter" som det är för oss. Men visst blir man frustrerad när dem tar det med en sån klackspark ;) 
  • cclaras

Hoppar på här!

Jag är 22 år och min sambo 29 år. Vi försöker nu skaffa vårt första barn. Helst av allt vill jag att det ska hända NU NU NU. Väntan är olidlig. Jag slutade med mina minipiller i fredags och fick miiiiinimalt med pillermens idag. Någon som vet om man kan ha ÄL trots pillermens och räknas pillermensen som en riktig mens när man pratar om menscykel? Jag började igår käka folsyra och har köpt hem ÄL-test för att se om jag kan försöka hitta när min ÄL är. Då jag ätit minipiller under många år och knappt haft någon mens så är det svårt att veta när ÄL är genom att räkna! 

Önskar lycka till till er som försöker och ett grattis till alla ni som plussat! 

Kramar

• cclaras

Återkommer med ännu en fråga. Är det någon som vet om man räknar sin pillermens(mensen man får efter att ha slutat med p-piller/minipiller) som vanlig mens när det gäller menscykeln? Det är just nu det enda jag har att gå på när det gäller att försöka få en föraning om när min ÄL kommer!

• cclaras

Nu behöver jag lite råd och stöd för mina tankar krossar mig. Jag slutade som sagt med mina minipiller i fredags. Fick igår en liiiiiiten blödning och tänkte att nu kommer pillermensen. Blödningen var ytterst sparsam och idag har den avtagit men den molande värken i nedre delen av magen(känns precis som mensvärk) har idag varit mycket värre. Känns typ som en blandning av kramper och stickningar, med ständig svag molande värk. Samtidigt otroligt trött och ömmande bröstvårtor. Känns konstigt att blödningen avtagit idag, så har min kropp aldrig tidigare reagerat när jag slutat med piller utan då har riklig mens kommit efter bara 2 dagar.

Kan det kanske vara så att det kan vara nått där inne ändå eller är det bara jag som inbillar mig? Någon som varit med om liknande?

• cclaras
    Starlights skrev 2016-12-14 19:15:56 följande:

Om du slutade med piller i fredags så är det väl inte jättestor chans att du redan blivit gravid. Du måste ju först fått en ägglossning.. Eller får man det med mini-piller? Har för mig att man bara får mensliknande blödningar, fast man inte haft någon ägglossning. Så vänta till en riktig mens och börja räkna din cykel utifrån det. :)

Så vitt jag vet så kan man få ägglossning så fort man slutar med pillren, sen kanske chansen inte är så stor. (:
  • cclaras

Fortfarande konstiga blödningar. Knappt någonting. Och idag fick jag kväljningar av glögg som sambon gjorde. Jag som annars tycker om glögg. Tänk om det lyckades ta sig direkt efter piller-stopp! Återstår att se om det plussar nästa vecka!

• cclaras

Symtomen för graviditet avlöser varandra. Ägglossningstesterna blir starkare för var dag som går, kanske ägglossning på gång eller också HCG som stiger. Ska ta ett testa tidigt imorgon och se vad det säger, annars är planen testa på fredag om ingen mens dykt upp. Hoppas hoppas!

• cclaras

Nu börjar det hända grejer. Hoppas jag iallafall! ;) 

Hade ÄL 21-22/12. Har BIM 10/1. Den 26/12 fick jag en mindre blödning som bara varade några få timmar och var absolut inte riklig på nått sätt. Lite rosaröd, så verkligen inte som en mensblödning. Tänkte inte mer på det förrän den molande värken i tjejmagen började utmärka sig och det i samband med stickningar i brösten samt ett ständig sug i magen och magkatarr-liknande känsla började få mig att fundera kring ev. graviditet. Har sedan igår fått mer flytningar och känner enorm trötthet.

Beställt hem graviditetstest från graviditetskollen.se och nu väntar jag på att dom ska komma hem så jag kan göra första tidiga testet på torsdag(bim -5) är det negativt så gör jag nästa test på BIM. Jag vill ju testa NU NU NU! ;)

• cclaras
    Fjällsippa skrev 2017-01-03 07:16:04 följande:

Jag har BIM runt den 10-11 ungefär. Känner en tyngd i brösten och de är lite småömma samt lätt illamående (vilket jag iofs kan ha då och då utan anledning). Men det är väl för tidigt att känna gravsymtom? Hur fungerar skenhraviditet egentligen? Haha

Jag har BIM samtidigt som du och jag har flera symptom. Hade ÄL 21-22/12. :)
  • cclaras

Någon som fått negativt utslag på ÄL-test men ändå positivt på grav. test? Kunde inte bärga mig och tog ett ÄL-test på morgonen. Var ett rosa streck men inte ens i närheten av kontrollstrecket, vara BIM -6 idag men ja, någon som varit med om detta?

• cclaras

Tog ett testa tidigt idag som mäter 10 istället för 25. Jag är idag på BIM -6 och tester var klart negativt. Blev så ledsen. Men samtidigt rör sig tankarna att det kanske var lite tidigt att testa. Någon som testat med testa tidigt runt BIM -6 och sen fått positivt vid ett senare tillfälle?!

Vill inte ge upp hoppet :(

• cclaras

Någon annan som fått negativt graviditetstest men positivt ÄL-test? Är idag på BIM -5 eller 6. Fick starkt positivt på ÄL-test men negativt på graviditetstest, vill inte ge upp hoppet ännu! :)

Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra