• erijon

Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra

Hej! Hoppas det är ok att jag hoppar in såhär :)

Jag och sambon försöker oss på vår första gemensamma. Vi har sedan tidigare varsin son på 4&5 år.

I början av oktober bestämde vi oss för att försöka (tog ut pstav i juni! Kondom fram till oktober) . Första månaden kom mensen. November, gravid. Men fick missfall kring BIM. Mina positiva gravtest blev negativa.
    Så nu försöker vi IGEN.

Enligt periodtracker hade jag ÄL igår. Haft sex varje dag och någon extra gång nu kring ÄL.
    Vi får se hur det blir. Blev så galet ledsen och besviken sist. Risken att missfallet skjutit upp/ändrat min ÄL finns ju. Om appen nu visar rätt. Aldrig haft koll tidigare då min son ej var planerad. Har ofta haft pstav eller ätit piller också.

BIM 23 december.
    Hur tidigt tror ni man kan börja märka av (mer än inbillning)?

• erijon
    vetlanda skrev 2016-12-10 12:43:57 följande:
    Menar du märka om man är gravid? 
    Det är nog olika. Och väldigt svårt att urskilja vad som är menssymptom och gravsymptom. Det är ju ofta typ samma. 
    Ja. Jo jag förstår och vet själv att symtom för kommande mens och graviditet kan vara precis samma.

Men menade mer om någon visste HUR tidigt man faktiskt kan känna av symtom oå graviditet? För får man symtom ÄL+5 och sen visar det sig att man är gravid- då vad det väl gravsymtom? Eller man kanske inbillade sig. det är så himla svårt att veta.
  • erijon

Hej på er.
    Igår ÄL+6 hade jag "stickningar" eller nästan hugg i vänster äggstock kändes det som. När jag duschade på kvällen. Imorse började höger bröst ömma..? Haha. Kändes som jag behövde tömma tutten på mjölk litegrann. Idag har jag momvärk till och från. Gör inte ont men det molar. Mått illa nu 2-3 dagar, mer eller mindre hela dagarna..

Kanske söker symtom. Men går INTE runt och tänker på det.. men nu bara slog det mig!! Någon mer? Haft liknande?

Har BIM om en vecka.

• erijon

Ååhh plussade idag, v.4+2. På BIM. Så glad och förväntansfull men nervös och rädd att det ska gå illa (fick ju tidigt missfall i november vid BIM efter att jag plussat två gånger) . Håller tummarna!

Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra