Inlägg från: Livetsgång |Visa alla inlägg
  • Livetsgång

Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra

Hoppar också in här..

Jag 28 år och sambon 25 år har börjat vår bebisverksamet :P Ingen av oss har barn sedan innan.
    Min ÄL och mens kom igång i Oktober efter P-sprutan gick ur kroppen i Augusti.

Började äta Apiforce och Rosenrot och har nu haft två cyklar som gått som klockor.

Hade ÄL runt 25:e Nov och myste natten mellan 24-25:e Nov och har haft tydliga ÄL flytningar, ÄL smärtor samt tempat och en markant temphöjning kom morgonen den 26:e och hade stegring på ÄL test. Så prickade rätt gjorde vi.

Är idag på ÄL+ 9 
    BIM -7/8 d.v.s 11-12 December

Min temp kurva ser just nu ut såhär.
    Hela cyklen finns ej med på appen då mina tidigare temptagningar med basaltemp fanns nedskrivan på papper som jag av nån anledning råkat ha slängt eller lagt undan någonstans :(
    Men ligger på normalt 36,05 - 36,10

• Livetsgång
    Aspargus skrev 2016-12-04 20:26:39 följande:

Hur fungerar det där med temperaturmätning? Går den upp vid ägglossning, eller ner?

Dagen innan ägglossning kan tempen dippa.

Dagen efter ägglossning skett får man en höjning av temp.

Håller den sig hög vid mins tre dagar kan man va säker på ägglossning skett och då lägger appen ut en ikon om ägglossning :)

Håller sig tempen sen högre under och efter mens kan man med stor sannolikhet säga att graviditet är fullbordat.

Dippar dock temp strax innan mensdagen eller på mensdagen ner till sin normala kroppstemp kan man säkerställa att mensen är på antågande.

Jag mäter med decimaltemp varje morgon klockan 8 och/eller inom ramen +- 2 timmar.

Det är nämligen viktigt för att få korrekt temp att ta den varje morgon innan du stiger upp, dricker vatten m.m Samt sover minst sammanlagt 3-5 timmar per natt :)

Dock ska man inte mäta om man är sjuk, druckit alkohol dagen innan osv.

Min temp har hållt sig högre ännu med någon dipp vid äl +5 +6 vilket kan betyda implation har skett :)
  • Livetsgång
    popi skrev 2016-12-05 09:20:54 följande:

Ja, jag kan starta en Facebookgrupp! Vad tror ni om att hålla den lite hemlig, dvs döpa den till något annat? Kan ju vara skönt om inte hela vänlistan hajar vad man jobbar på vid sidan om? Har sett suspekt många "bullbakningsgrupper" :) Jag fixar en grupp under dagen, så kan ni som vill vara med skicka ett privat meddelande med era namn (och eventuellt beskriva profilbilden om ni har ett vanligt namn).

Är gärna med sålänge den är helt hemlig och har ett namn som inte avslöjar förmycket :P

Säg till när du startat så sänder jag meddelande privat om vad jag heter på FB samt min profilbild 
  • Livetsgång
    popi skrev 2016-12-05 11:03:50 följande:

Då har jag skapat en Facebookgrupp och markerat den som "secret". Det betyder att man inte kan söka på den och att jag behöver lägga till nya medlemmar. Jag skulle även kunna välja att göra den sökbar och då kan alla hitta gruppen och se vilka som är medlemmar. Man kan dock inte se poster i den om man inte är medlem. Ni som vill ? join in! Skicka ett meddelande här på Familjeliv så försöker jag lägga till er så snart jag kan Solig

Jag skickar ett meddelande till dig här privat :)
  • Livetsgång
    Aspargus skrev 2016-12-05 12:27:55 följande:

Kan inte hitta den :(

Jag hittade den direkt :O
  • Livetsgång
    Nacka11 skrev 2016-12-06 23:57:07 följande:

Av någon anledning känner jag mig just nu deppig och tror att jag aldrig kommer bli gravid. I går va jag helt säker på att jag va det, och idag inte alls. BIM är om 1 vecka, men tiden går ju så sakta. Blää

(Behövde bara lufta lite :P )

Jag kände exakt likadant

Ena dagen hade jag hopp och va glad

Andra dagen kändes det som om hjärnan sa "Du kommer aldrig att bli med barn"
  • Livetsgång
    ÄL+ 13 idag som sagt.

Vet bannemig inte vad jag ska göra med kroppen haha.

Är extremt trött
    Värmevallningar 
    Tuttarna är större (Passar inte min S/XS Sport-bh) Så använder en obehaglig bh man själv reglerar haha.
    Bröstvårtorna ilar/isar mer
    Molvärk 
    Diffus huvudvärk
    Ökad hunger
    Ökad törst
    Molvärk på höger bäcken bak mot ryggen
    Orkar inget och har ingen motivation
    Drömmer ibland om barn samtidigt som drömmarna är helt komiskt lagda (känns både otroligt orealistiska och ibland verkliga)
    Halsbränna deluxe på morgonen
    Gasig så nästan sambon flyr från mig haha
    Något lätt illamående tror jag för har en sån skum klumpkänsla i halsen

Kände absolut inget av detta när jag fick min förra mens mer än isiga bröstvårtor och lite irriterad i humöret. 

Har nu sen ÄL den 25:e haft extremt vita klumpiga flytningar som nu även är vita och vattniga istället.

Va nyligen ute med sambon och mamma och va på VC för att ta mina rutinprover ochhämta paket. Mitt i folkrörelser kändes det som det bara rann där nere och jag blev för stunden orolig att min mens hade börjat för jag kände riktigt hur blöttdet blev.

Kom hem sprang på dass men nada blod utan bara massa flytningar som kommit i trosan :O Fattar inte ett smack.

Ska tillägga att när jag väl drömmer så är det oftast om barnet/barnen är pojkar.
    Drömde en realistisk dröm för ett tag sen  där jag och sambon har en pojke som i drömmen hunnit bli 4-5 år och drömmen handlade om att min sambo fyllde då år och vår pojke i drömmen sprang till min sambo och hoppade upp i sängen och skrek "Pappa, Pappa vakna nu, det är din födelsedag"

Mins tillomed vad pojkens kläder såg ut samt hur han såg ut också :O
  • Livetsgång

Tjejer.. Kvällens mest irriterande sak skedde just .. Gaaargh.

Tog ett test innan och givetvis såg jag skugga inom tiden som knappt kunde tydas ens på kameralampa.

Gick upp till föräldrarna och åt (Tog kanske max 20-30 min)

Hade lagt en plastficka på testet (denne nuddade inte remsan) med papper under som inte suger upp vätska.

Kommer hem tar bort plastbiten och ser ett förbannat tydligt skuggstreck att jag inte ens behöver fiffla med ljuset.. Jag ser skuggan som sen smälter in i torkat urin och kan bara skymta det just nu .. Gaaarh

Så här såg det ut när jag tog bort plasten som skyddade

Jag kunde inte avgöra färgen men tro fanken strecket är lika brett som kontrollstrecket och vips så torkar strecket in efter det.

• Livetsgång
    Morgonens test gav inget bättre resultat mer än skuggor knappt synliga..Men vad vet man om sig själv. Min oplanerade graviditet när jag va 15 trots skydd fick jag positivt först vecka 9-10 

Enligt kalender NC och FF har jag BIM imorgon
    Men känner inga typiska menssymptom. Brukar ha mensvärk dagarna innan mens i övrigt

Så nu är jag på ÄL+14
    BIM- 1

Vaknade mer upp med:
    Huvudvärk
    Sur smak i nedre delen av munhalsen som inte vill försvinna
    Vaknat av att behöva kissa
    Fortfarande rikliga vita tjocka flytningar
    Lite molvärk/stick i mittendelen av magen
    ilande bröstvårtor

Tempen sänktes ytterst lite men inte alls mycket.

Pratade med NC support ang tempen igår som jag tog i sömnen. Dom trodde jag nyss börjat och att det berodde på ÄL men när jag förklarade så ska jag hålla mig till den som jag tog i sömnen :) den som tog 6:30 iomed det inte diffade mer än +- 2 timmar som ramen för morgontemp.

Så min kurva ligger väldigt jämn iallafall och med högre temp ännu

• Livetsgång
    vetlanda skrev 2016-12-09 09:59:22 följande:
    Brukar man få vita flytningar innan mens? Tror inte jag haft det tidigare men de kanske är nåt nytt. (?)

Nä jag har inte gjort nåt test än. Jag tycker ju att jag har lite dov mensvärk så jag kan inte fattar varför den inte kommer!

Hur skulle du gjort?
    Min förra mens hade jag inga flytningar alls innan utan va mer snustorr eller vattnig strax innan ÄL

Nu är jag på Bim -1 enligt kalender och ÄL+ 14 och har nu i 1 veckas tid haft rikliga tjocka vita flytningar som tillomed kommer i trosan och gör jag fingersekret testet så har jag väldigt mycket vita flytningar som krämar sig på fingrarna.

Gjorde det senast nu det va helt vitt, krämigt/lotion och täckte fingrarna

Har inte haft sex sen ÄL så det är inte spermier iallafall 

Aldrig varit med om.
Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra