Inlägg från: Fjällsippa |Visa alla inlägg
  • Fjällsippa

Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra

Hej!

Vi försöker oss på barn nr 2. Det lyckades faktiskt på första försöket i september men slutade i missfall i v. 8. Jag vet inte hur det blir med ägglossning och mens och så efter missfall, vi har legat några gånger men troligtvis inte i rätt tid. Så nu väntar jag på mens som jag inte vet när den bör komma och sen är vi redo att köra igång på riktigt igen!

• Fjällsippa
    Starlights skrev 2016-12-05 21:16:56 följande:

Hej. Vi har försökt i några månader. Blev gravid på tredje försöket, men i vecka sju har jag nu fått missfal.. Hade verkligen sett fram emot en sommarbebis. :(

Någon som vet ungefär hur lång tid det brukar ta innan mensen och ägglossningen kommer igång, och man kan börja försöka igen? 

Jag vet inte. Jag fick missfall i vecka 8. Två veckor senare var jag på efterkontroll för att se så allt var ute och då frågade jag gynekologen om ett missfall ändrar cykeln. Hon sa att det oftast blev lite förskjutet men att det är individuellt.

Gynekologen trodde att jag snart skulle ha ägglossning, fast jag hade haft tydliga ägglossningaflytningar några dagar tidigare. Visserligen kollade hon väl inte specifikt på och letade ägg, men borde hon inte ha sett ifall jag hade haft ägglossnng. Iallafall inte förväxla det med att det snart skulle ske? Jag tror hon bara chansade. Iallafall så väntar jag på mensen, är så ivrig på att sätta igång igen!
  • Fjällsippa
    Starlights skrev 2016-12-07 18:17:58 följande:

Känner mig extremt deppig också.. Är så himla ledsen för vårt missfall. Men det känns som att man liksom inte "har rätt" att vara ledsen för något som knappt var ett litet foster. Och ingen vet ju ens om att jag har varit gravid, så går bara runt och är ledsen i min egen bubbla.. Fick hör på jobbet idag att en av mina kollegor väntar sitt femte barn.. Livet kändes bara så himla orättvist då. Kunde inte ens säga grattis.. 

Förstår dig precis. Jag är också ledsen och det hjälper inte att "var femte graviditet slutar i missfall", "det ändå inte var meningen för det var något fel på fostret", "då vet ni iallafall att det går". Mest ledsen är jag över att jag nu är så himla orolig redan inför nästa gång, kommer typ inte kunna glädjas.
  • Fjällsippa

Ska vi göra en vin-lista? Jag tror det är lättast om man sitter vid en riktig dator och jag använder bara telefonen så tyvärr kan jag inte ta på mig det. Någon som känner sig manad?

Jag fick mens igår efter missfall för fyra veckor sen. Jag blödde jättemycket igår men idag ingenting, bara några droppar. Så konstigt. Någon som vet varför det ksn vara så?

• Fjällsippa
    Starlights skrev 2016-12-16 17:22:45 följande:

Blir så irriterad och ledsen.. De ringde aldrig innan helgen..

Jag ringde upp till växeln och de hade gått för dagen, de sa att jag skulle ringa på måndag igen.. Men tänk om hcg har höjts igen då? Tänk om jag faktiskt har utomkveds? Ska jag bara gå runt här hela helgen och vara orolig, när de faktiskt lovade att ringa innan helgen....

Vet att man ska tänka positivt och typ "nu vet vi ju att vi faktiskt kan bli gravida tillsammans".. men det är bara ett sån dum grej att säga.. Hade ju mycket hellre då bara försökt och försökt i flera månader utan resultat, än detta.. :( 

Har man inte jätteont om det är utomkveds? Försök tänka att inga nyheter är goda nyheter. Hade de sett att det höjts och det var någon fara så hade de väl med säker het ringt.?

Jag ser det som positivt att veta att vi funkar tillsammans och att vi kan bli gravida. När vi skulle "göra" första barnet så tog det 5-6 månader och jag hann tänka många gånger att vi faktiskt kanske inte kunde bli med barn. Även om 6 månader inte är lång tid i sammanhanget så känns det så. Nu när vi skulle göra en tvåa så har jag hört att andra barnet ibland tar längre tid än flesta (ovh ibland snabbare såklart men man tänker ju och hör det negativa). Men så funkade det på första försöket och jag är så lättad, trots missfallet. Självklart hade jag inte velat ha missfallet och jag kan fortfarande bli lite ledsen över det. Men nu är det som det är. Det är olika hur man ser på saker och ting.
  • Fjällsippa
    Starlights skrev 2016-12-18 19:00:10 följande:

Näe, tydligen hade hcg fortsatt att öka.. Fortfarande misstänkt utomkveds.. Men jag har inte ont någonstans, har inte heller kvar några graviditets symtom.. Har dock fortfarande små-små blödningar, inte alls mycket, men typ så att jag precis behöver använda trosskydd..De skulle ringa igen i morgon så får vi se.. Blir bara less på att behöva vänta.. Vänta på att kroppen ska ta hand om det själv, vilket den uppenbarligen inte gör eftersom inget händer, hcg fortsätter stiga och jag får ingen större blödning.. Men vill ju inte heller vänta tills äggledaren brister eller? Fast jag vill verkligen inte heller opereras opereras! Åååh jävla skitkropp...   

Åh.. förstår din oro och frustration. Men det är inte så att det ändå är en graviditet då? Eller sånt missar man inte, kanske (okunnig).
  • Fjällsippa
    Starlights skrev 2016-12-18 20:43:37 följande:

Hcg måste sjunka mycket innan man ens kan få ägglossning igen. Även om jag har lågt hcg så har det inte varit så lågt ännu. Och hcg värdet ska ju typ dubblas varje dag om det är en frisk graviditet. Det gör inte mitt. 

Jag förstår. :( Och att det ökar (men inte så mycket) tyder alltså på utomkveds. Usch vad trist! Jag tror inte jag hadenågon ägglossning nu efter mitt missfall för jag en sån konstig blödning som bara varade en dag men jag blödde hur mycket som helst. Så nu håller jag tummarna för att det ordnar upp sig och både du och jag får ägglossning snart och ny bebis i magen!! Kram
Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra