• Iridina

Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra

Hej! Jag är 25 och sambon 33, vi bor i Småland. Jag slutade med P-spruta för ett år sedan. Vi försöker bli gravida med första barnet. Vi är inne på försök nummer 7 nu.

Vi ska börja prova att pricka in rätt dag/dagar med ÄL-tester, men sambon är iväg och jobbar i en annan stad i regel några dagar i veckan,så det blir kaske inte helt lätt.

Jag tog ett test igårkväll för att jag hade rikliga, tunna flytningar, vilket jag inte brukar ha. Men det var bara dag 8 i cykeln. Testet var negativt, men där var ett väldigt svagt streck iaf.

• Iridina
    vetlanda skrev 2016-12-04 11:50:45 följande:

Vi gr ingenting sådant. Vi har sex precis som vanligt på helgen. Vill absolut inte ha nån hets. Då tror jag att de tar ännu längre tid. Då man stressar både sin egen och sambons kropp.

Each to their own :) Vi gjorde inte det innan heller. Men vi tänkte att vi skulle prova nu och se om det passar oss. Trivs vi inte med det för attt det blir stressande eller så, så är det bara att sluta. :)
  • Iridina

Jag är FÖRVIRRAD! Jag gjorde som sagt ett ÄL-test på dag 8 i cykeln och fick då ett väldigt svagt streck. Men nu på dag 10 (tekniskt sett dag 11, klockan var nästan 3 på natten) så fick jag inget streck. Första testet hade de lagt på fel håll i påsen, så jag tog i änden man ska doppa och den ska man ju inte vidröra, så jag tänkte att testet kanske inte fungerade pga det. Det tog också lång tid för det testet att "fyllas". Så jag tog ett nytt test, men jag fick inget streck på det heller.

Jag tror absolut inte att jag redan haft ägglossning. Så jag förstår inte varför jag fick ett streck (visserligen jättesvagt) för några dagar sedan och så inget alls nu? Vet ni varför det blir så?

Dag 8 (mycket svagt streck):

Dag 10 (inga streck):

• Iridina

Jag blir också kvar här, jag vill inte gå med i Facebookgruppen. Jag klickade på de två första medlemmarna som visades där och de har ett antal vänner som jag har flera gemensamma vänner med, i olika delar av landet dessutom, varav två är mina gamla barndomskompisar.

Jag vill inte att släkt och vänner får reda på att vi försöker skaffa barn, eller att jag är gravid (vilket jag hoppas ska ske snart) på internet. Vi vill berätta det själva när vi känner oss redo.

• Iridina

Jag hoppas på att det har tagit sig nu på sjunde försöket. Jag har ont i nederdelen av magen, det värker hela tiden och ibland hugger det, värst är det på höger sida. Brösten är ömma, men det brukar de vara rätt långt innan mens.

Jag är på dag 20 i cykeln nu. Min mens har varit väldigt oregelbunden den senaste tiden, så jag kan inte riktigt räkna ut BIM.

Jag vill testa NU och bara få veta. Jag blir lite smått knäpp av att bara gå och vänta.

• Iridina
    Aspargus skrev 2016-12-15 07:32:20 följande:

Är det första barnet? Jobbigt att inte veta bim! Vet du när den som senast kan vara? Jag är på dag 24 av 29 i cykeln. Men ibland är cykeln 27 dagar och ibland 28, så är lite osäker... Denna väntan!

Ja, vi försöker bli gravida med första barnet.

Min kortaste cykel var 10 dagar och min längsta var 35 dagar, så det är jättesvårt att veta.

Ja, väntan är så jobbig! Du har iaf inte så många dagar kvar till BIM då, även om det kan kännas som att dagarna är oändligt långa. Jag håller tummarna för dig!
  • Iridina
    Aspargus skrev 2016-12-15 08:05:33 följande:

Samma här, men bara andra försöket. När tror du att du ska börja testa? :)

Nä, på tisdag ska den komma. Men ska testa på onsdag om mensen inte kommit (vilket det känns som om den kommer göra).

Jag vet inte. Appen gissar att denna cykel kommer vara 26 dagar. Så jag kanske testar däromkring. Vi får se. Det känns så långt bort bara.

Brösten känns precis som innan mens, men magen gör det inte. Jag litar dock inte på min mage, den gillar att spöka. Så det är stor risk att mensen kommer. Men jag hoppas så att den inte gör det. Det känns jobbigt.

Uppdatera gärna hur det går för dig! :)
  • Iridina
    Starlights skrev 2016-12-16 19:24:04 följande:

Jo, jätteont om äggledaren brister ja, vilket jag ju inte vill ska hända under helgen för att de glömde ringa... Men ja, jag ser det lite så som du skriver, inga nyheter = goda nyheter. Tycker bara det är så nonchalant att inte ens ringa och säga även om det ser bättre ut, som hon ju lovade. 

Tror ju själv att det egentligen "bara" är ett missfall, men det är ju dem på gynjouren som har velat kolla upp det så mycket eftersom hcg fortsatt att öka och jag haft ont på ena sidan (äggstocken/äggledaren). Men nu hoppas jag bara att det hela får passera nån gång, så himla less på att vänta ut alla småblödningar, vill bara gå vidare och fortsätta försöka. :/

Väldigt dåligt av dem att inte höra av sig när de lovat. Det är klart att du blir jätteorolig. Men ja, hade det varit någon större fara så hade de troligtvis inte glömt bort att höra av sig.

Jag hoppas att det blir bra för dig och att ni får ert efterlängtade plus snart.
  • Iridina

Min app säger att jag ska få mens den 19:e, alltså torsdag nästa vecka (BIM -7 idag då). Men jag hoppas på att jag ska få slippa mensen i 9 månader. Både jag och sambon tror att jag kanske kan vara gravid nu. Jag hoppas det, men samtidigt vågar man inte hoppas för då blir man så besviken om mensen kommer. Fast det blir man iaf.

Grattis till alla er som har plussat!

• Iridina

Enligt min app skulle jag fått mens på dag 27 i cykeln. Jag är nu på dag 32 och fortfarande ingen mens. Jag har tagit 3 graviditetstester, men alla har varit negativa.

• Iridina
    crx skrev 2017-01-23 07:03:39 följande:

Hur ofta visar de här testen fel? Jag fattar ingenting.

Falskt positiv är ovanligt, så du är nog gravid! Grattis!
  • Iridina
    erijon skrev 2017-01-22 15:50:34 följande:

Ååhh plussade idag, v.4+2. På BIM. Så glad och förväntansfull men nervös och rädd att det ska gå illa (fick ju tidigt missfall i november vid BIM efter att jag plussat två gånger) . Håller tummarna!

Grattis!
  • Iridina
    jhk88 skrev 2017-01-23 12:59:53 följande:

Här kom mensen idag... Så nya tag nästa ÄL som är den 9/2... :)

Vad tråkigt! Hoppas att det tar sig snart!
Svar på tråden Vi som just börjat försöka, här kan vi stötta varandra