Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Huvudansvariga flerbarnsmammors vardag, ork och tid för lek

Insomnia24 skrev 2016-12-03 02:13:46 följande:

Vill tillägga att vissa dagar är mer ambitiösa än andra. Kan inte heller sitta som en dygnande förskolepedagog 24 timmar för att underhålla barnen liksom. Men eftersom att dagens barn är så himla rastlösa och ska underhållas hela tiden så har jag löst det enligt ovan. Anpassat lägenheten till dem, och bestämt mig för att spara en fet och smakfull inredning till senare år. Barnen mår bra, jag mår bra, enkelt att hantera, alla glada ....rensa ditt liv på saker som dammar och byggs upp i onödan.

Vill också nämna att detta har jag gjort just för att behovet blev mer påtagligt då jag blev gravid med tvåan så tätt. Insåg liksom att lek och lärande kommer bli min vardag x2 så bäst att skapa förutsättningarna.

Är alltså barn under två mer krävande idag än tidigare? Intressant minst sagt, vad baserar du det på?
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Studentpappa
    Insomnnia24 skrev 2016-12-03 08:10:00 följande:

Njaa, generellt upplever jag att de ska underhållas mer, aktiveras mer osv osv. Man låter inte barn ha tråkigt vilket hämmar deras lek och fantasi en aning. De tråkas ut snabbt så att säga. Håller du inte med?

Det du pratar om nu är föräldrarna inte barnen, barn under två har inga krav utan formas av sina föräldrar. På samma sätt som många tror att ettåringen behöver kompisar på förskolan. Låter man bli att introducera ipaden från sex månader kommer inte barnen skrika efter den heller.
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
Svar på tråden Huvudansvariga flerbarnsmammors vardag, ork och tid för lek