Annnan17 skrev 2016-12-03 10:36:20 följande:
Som jag skrev så är det nog liiite trångt det också, kan ju funka så länge barnet är spädbarn dvs. litet och relativt still. Men ett barn som börjar bli några månader och därmed både tungt och med sprattligt... Vi kan bara öppna dörren liksom på "första steget" och måste ta oss ur bilen öh... haha jag kan inte förklara. "Dra in magen" och gå ut med ryggen mot bilen liksom. Förstår du?
Det är alltså rätt så trångt men VI tar oss ut.Tack?Jag kan inte ställa mig lite snett eftersom jag har bilar på båda sidor om mig... då får ju dom problem att ta sig i och ur. Ställer du in bilstolen genom förarsätet på passagerarsätet menar du?Nä framför allt inte på affären! :o Smart att ställa det i bagaget. Det kan ju funka såvida jag inte har vagnen där... hmm, man får nog fasiken planera före.Jag tänker mig att det är krångligt att flytta runt barnet hela tiden också. Känns enkelt att stopa ner barnet i bilstolen hemma, gå till bilen och bara åka...
Pappan kommer, i vårt fall, bara att vara hemma några veckor, så det är inget alternativ i längden
Babyskydd är inte ergonomiska. Att man t.ex. fäster babyskydd på ett chassi och har som barnvagn är inte för barnets skull. Att lyfta ett barn från vagn/sele till bilstol och tvärtom är en vana, som allt annat när man får sitt första barn.