• LaFontaine

Hur får man in babyskyddet på trång parkering?

I vårt garage ställer vi oss antingen lite snett, så kommer hon ut. Passageraren får dock hoppa ut innan. När jag är ensam med henne ställer jag stolen på passagerarsätet och kör fram några meter så att jag kan klicka fast stolen i baksätet. Man kommer helt enkelt på små knep.

• LaFontaine
    Annnan17 skrev 2016-12-03 10:36:20 följande:
    ag kan inte ställa mig lite snett eftersom jag har bilar på båda sidor om mig... då får ju dom problem att ta sig i och ur. Ställer du in bilstolen genom förarsätet på passagerarsätet menar du?
    Jill 79 skrev 2016-12-02 22:59:00 följande:
    Det har hänt mig typ utanför affären när någon parkerat som ett aschle bredvid mig. Självklart vågar man inte sätta ned det på marken av förklarlig anledning, utan jag har istället ställt babyskyddet i bakluckan och backat ut försiktigt och sen stannat och satt in det. Men det går ju bara om du har "öppen" bagagehylla.
    Även om man inte tar med skyddet in och ur bilen kan det vara nog så svårt att öppna dörren och sätta fast barnet på ett bra sätt om parkeringen är smal.

Precis så. Sen när vi kört fram någon meter kliver jag ur och sätter fast skyddet i baksätet istället.
    elyse skrev 2016-12-03 11:13:46 följande:
    Babyskydd är inte ergonomiska. Att man t.ex. fäster babyskydd på ett chassi och har som barnvagn är inte för barnets skull.
    Nej, men det kan vara guds gåva till reumatiker

Svar på tråden Hur får man in babyskyddet på trång parkering?