• SeZret

Ivf återföring av fryst embryo

Hej. Har pcos och dottern som nu är 3,5 år kom till via ivf efter 4 års ofrivillig barnlöshet. Två befruktade ägg gick att frysa och nu står vi mitt i syskon försök. Vi är mitt i utredningen nu. har ätit provera för att framkalla mens. Sen ville läkaren att jag skulle prova letrozole tabletter för att skapa ägglossning (pergotime funkade inte med dottern) pga. att jag var äldre nu. var på ivf igår och ultraljudet visade att de inte hjälpt. Så nu från igår och till och med söndag ska jag ta sprutor (Gonal-F) 50 enheter för att framkalla äggossning istället. På måndag har vi tid för ivf igen. Då jag är väldigt hes just nu så blev de knappt några frågor ställda igår. Så jag tänkte höra om ni har koll. när cirkus brukar insättningen göras? är det någon mer spruta som tas innan? några dagar efter ägglossning eller hur är det? Jag tänker om de visar på måndag att jag har ägglossning när insättning kan tänkas bli. vi har 2 frysta embryon i frysen och dem genomgick långtidsodling 2012 så jag vet inte om de gör någon skillnad för när återföring görs. Sen undra jag även en sak om ni vet, som jag inte hittar svar på någonstans. Om det första ägget inte klarar upptining, tar de upp det andra direkt då samma dag eller måste man genomgå ny "behandling" (mens och ägglossning)? Vi är på ivf i Falun.

Svar på tråden Ivf återföring av fryst embryo