• mariama

BIM 17-31 December

anonymis3ns skrev 2016-12-18 17:58:25 följande:

Men du har haft lite "mensvärk" ändå eller? Grattis btw! :)

Ja det har jag, plus att jag liksom är öm i äggstockstrakterna, som jag kan vara vid äl också ibland! :) Och tack :)
  • mariama
    anonymis3ns skrev 2016-12-18 21:56:23 följande:

Jag vågar tro att jag är gravid. Bim idag, imorgon eller på tisdag. Testade precis! Har dock varit med om ett MA, så tankarna om att "varför skulle bebis vilja stanna kvar denna gången?" finns. Glädjeblandad förtjusning, såklart mest positivt, men vågar inte vara glad-glad än. Hoppad innerligt det lilla livet vill stanna!

Grattis!! Vi är i samma situation, fick mitt MA bekräftat 25 augusti och skulle då vara i vecka 8. Så kul med nya små liv nu i alla fall även om jag också oroar mig. När blir du beräknad nu? :)
  • mariama
    anonymis3ns skrev 2016-12-18 23:21:45 följande:

Tack detsamma! :) Skönt att ha nån i samma sits, som förstår ens känslor, även fast jag inte ens önskar min värsta fiende ett ma.

Precis som dig har jag knappt några symtom heller, så svårt att fatta. Har inte tagit ett digitalt test heller, man tror lite mer på det när man ser "Gravid". Men jag vågar ändå tro på det i och med testet jag tog idag. :)

Enligt NC är BF 28 aug, du då?

Exakt! Och jag hoppas på mer symtom snart för jag hade väldigt lite i förra graviditeten när det blev MA så det gjorde mig väldigt misstänksam! Med mitt första barn mådde jag väldigt illa vilket var jobbigt men då förstod man att allt var bra ändå på nåt vis :) Ja ditt test såg ju riktigt starkt ut, ingen tvekan liksom!

Men vad kul, jag har också 28/8 :))
  • mariama
    anonymis3ns skrev 2016-12-19 08:15:12 följande:

Samma här, typ inga symtom alls när jag fick ma. Så vill också gärna börja känna mig gravid denna gång. Kan ta att må lite illa! ;) (det kanske jag får ångra) Har dock en kompis som är gravid nu, i v.22 och hon har inte haft så mkt symtom. När kom dina symtom i din lyckade graviditet? Hur fick du reda på ditt ma nu?

Kul med samma dag! Då håller vi tummarna för att de vill stanna hos oss! :)

Jag med! Är gärna illamående om jag slipper oron i alla fall! Nej precis man måste ju inte må dåligt! Jag började må illa ordentligt i vecka 7 den gången! Känner av det nu med om jag blir hungrig men jag går in i vecka 5 imorgon så det är ju tidigt än ;) BIM idag så är lite orolig! Jag fick en lite blödning i vecka 8, ringde och fick komma på kontroll till slut, då såg läkaren inget annat än att det var "nånting" där, så det avstannade tidigt. Du då? Ja hoppas vi får två små bebisar i augusti nu :)
  • mariama
    anonymis3ns skrev 2016-12-19 21:36:57 följande:

Det blir alltid lite mer verkligt när man ser orden: "Gravid" på det digitala. :)

Åh vad härligt! Vet ju känslan :)) Ändå kan jag knappt tro på det. Vill nästan göra ett nytt för att få se 2-3 istället för 1-2!
  • mariama
    anonymis3ns skrev 2016-12-19 22:07:41 följande:
    Du får köpa ett! ;) Hur känns det med symtomen? Jag börjar få lite ömma bröst på sidan vid armhålan typ. Lite positvt tänker jag iaf! Hur gammal är du förresten? :)
    Har mått lite illa idag och är lite snurrig om jag rör mig fort, annars ganska lugnt. En hel del molvärk bara, vilket gör mig orolig även fast jag VET att man oftast har det. Ja absolut, det minns jag att jag hade med sonen :) Jag är 26! Du då? Är du med i nån facebookgrupp?
  • mariama
    anonymis3ns skrev 2016-12-19 22:24:44 följande:
    Jag är 27. Har också haft en del molvärk idag, varför gör det dig orolig? För att du tänker att mensen är på g? Svårt det där, men det kan ju lika gärna vara ett tecken på att livmodern växer. Och är förmodligen det eftersom du är gravid. ;) Jag är dock lika orolig, förstår inte varför jag skulle få en lyckad graviditet denna gången!? Nä, ingen grupp! Är lite rädd för att vara med i sådana grupper, tänker att jag ändå kommer behöva gå ur dom när jag får mf, usch dumma tankar! :(
    Ja och jag minns att mitt MA började med ungefär sån molvärk, känns som om kroppen förbereder sig på nåt sånt liksom. Och kan verkligen inte minnas hur växtvärken kändes, dumt nog, annars hade jag kunnat avfärda det med att det är växtvärk. Men ja, det går ju inte att göra annat nu än att vänta och se :) Hoppas på lite mer symtom kommande dagarna, går in i vecka 5 imorgon. Haha, låter såå lite, men är glad ändå :D Nej samma här, känner igen de tankarna. Samtidigt ÄR det ovanligt med två icke-lyckade graviditeter på rad utan någon riktigt speciell anledning. 

Okej, förstår hur du menar! Finns en annars för alla med bf i augusti som jag är med i. Men jag har startat en tråd för BF i september här på FL för jag räknar med att bli lite flyttad vid RUL plus att bebisen säkert kommer lite senare (sonen kom 5 dagar efter BF), så tror på septemberbebis. Där kanske det blir en facebookgrupp också senare :)
  • mariama
    tomten12 skrev 2016-12-20 08:36:59 följande:

Jag ser också två streck, men skulle tyvärr aldrig lite på ett ÄL test.. finns ju en anledning till att de är två olika. Tror det ena mäter hormoner( ÄL) med grav.test bara reagerar på grav.hormoner.. Men skulle ändå dubbelkolla med ett vanligt test.

Är det ett äl-test? För ja i så fall ska strecken vara lika starka för att visa positivt, även vid graviditet!
  • mariama
    Tosse87 skrev 2016-12-20 10:29:29 följande:

ÄL visade rätt

Härligt, grattis!! :)
  • mariama
    anonymis3ns skrev 2016-12-20 21:23:37 följande:

Hur går det för dig? Kan du tänka bort oron? :)

Har känt mig mindre orolig idag för brösten gör mer ont och molvärken är lindrigare! Och försöker tänka att jag med sonen inte hade så värst mycket känningar förrän närmare vecka 6 och 7! Men den gnager förstås i bakgrunden ändå :/ Hur känner du?
  • mariama
    KCEG skrev 2016-12-21 05:58:08 följande:

Jag har plussat!!! JAAA, det blev vår tur ändå! Kan knappt tro att det är sant, helt sjukt... tårarna sprutar och jag är så vansinnigt glad!

Åhh är det sant?! Vad underbart! Stort grattis <3 Så himla kul att vi båda gjorde det just den här månaden!
  • mariama
    KCEG skrev 2016-12-21 16:06:43 följande:

Tacka alla!! 

Håller tummarna för att det går bra den här gången... Är nervös, orolig och lite i chock tror jag. Jag har jätte svårt och tro det... känns overkligt. 

Förstår dig helt! Jag vågar inte heller glädjas än, är helt säker flera gånger per dag på att det har avstannat igen. Hemma med sjuk son i veckan vilket nog har gett mig lite för mycket tid att tänka?! När har du BF utifrån uträkningar just nu då? Fantastiskt hur som helst att vi lyckades bli gravida trots att vi var ganska uppgivna :)
  • mariama
    ohhello skrev 2016-12-23 12:12:36 följande:

ÄL+13.

6:e försöket för ett syskon. Ammat mindre och varit duktig med att äta vitaminerna (multi kvinna + 100mg D-vitamin) varje dag. Är så glaaaaaad! Vill bara skrika ut det över hela världen!

Grattis!!! Känner igen ditt namn så vi har nog stött på varandra under några försök! Vi fick också plus den här månaden :) välkommen till BF september-tråden :)
Svar på tråden BIM 17-31 December