• lisohl

BIM 17-31 December

Jag har BIM på lördag, vad många vi verkar vara som har BIM då förresten! Tycker mig ha ungefär samma symptom som de senaste månaderna så jag är inte särskilt hoppfull.

Idag hade jag lite ömma bröst ett tag och kände hoppet växa (det var det som gjorde att jag visste att jag var gravid med första barnet), men nu tror jag att det kanske var inbillning. Jaja.

Om jag fortsätter ha ömma bröst kommer jag nog att testa på söndag, men annars inväntar jag mensen.

Det här är sjätte försöket till ett syskon. Trodde i min enfald (varför vet jag inte) att andra barnet skulle gå snabbare, men det visade sig ju vara ett fullständigt galet antagande.

Lycka till alla som eventuellt ska testa i helgen!

• lisohl
    varje skrev 2016-12-13 19:01:21 följande:
    Hej!

Jag har också bim på lördag. Vi kan följas åt. Jag känner mig inte alls gravid i magen, snarare känns det lite pulserande i äggstockarna. Tror inte jag är gravid, men mina bröst har gjort ont sen i fredags. Vet inte vad jag ska tro. 

Kanske jag bara gått upp i vikt efter semestern. Mina bröst rinner över min bh + att jag har gått från att kunna knäppa min bh i mitten till att anväba krokarna längst ut. Hoppas jag är gravid för jag orkar inte banta. haha.

Hur länge har du försökt?
    Haha det där med att brösten väller över känner jag igen, hoppas det är ett gravsymptom. ;)

Det är är sjätte försöket. Första barnet tog fem försök så nu tycker jag det börjar vara dags. Ni då?
  • lisohl
    varje skrev 2016-12-13 19:32:02 följande:

Första barnet och försök 3 för oss. 

Då hoppas vi på att vi plussar både du. Om vi båda har översvämmade bröst - kan kroppen verkligen luras så mycket?

Haha jag upphör aldrig att förvånas över hur mycket kroppen kan luras! :) Hur tänker du kring att testa vs vänta in ev mens?
  • lisohl
    varje skrev 2016-12-13 20:21:31 följande:
    Nja. Vet inte. Vill inte bli ledsen. Tror verkligen inte jag är gravid då jag har mensvärk i äggstockarna. måste vara mens på G. 

Tror jag väntar. Eller?

Hur tänker du?
    Jag testade de två första månaderna för jag tyckte att jag hade såå mycket symptom, men det visade sig att jag var superskengravid.

Jag tyckte det var mycket värre med negativt gravtest än att mensen kommer ovälkommen. Så jag kommer vänta tills mensen är rejält sen.
  • lisohl
    mkarlsson89 skrev 2016-12-15 08:56:27 följande:

jag orkade inte vänta längre, chansade och testade imorse. OCH DET VAR POSITIVT! Det är ju heeelt vansinnigt!

Åh grattis!! :) Är det första barnet?
  • lisohl
    mariama skrev 2016-12-15 09:49:48 följande:

Gud vad det är svårt att förutspå något! Är på äl+9, BIM-4, idag. Känner inte särskilt mycket alls! Tidigare har jag haft så att jag får mensvärk ungefär precis när jag får mens, men sen blev jag ju gravid i juli och fick MA i augusti, efter det har jag haft molvärk nästan ända från ÄL i tre cykler. 

Den här gången var det lugnt med värken fram tills äl+7 då det satte igång ganska kraftigt men bara stundtals, inte ihållande. Vet inte vad det ska betyda och det går ju inte att få reda på än heller (tänker inte testa förrän senare om jag ens misstänker något då) men jag VILL ha någon magkänsla åtminstone, haha. Vågar inte ens hoppas för orkar inte bli besviken!

Nån med liknande symtom?!

Jag har också molvärk till och från, men jag har haft den sen äl. Det har jag haft senaste månaderna också så det i sig är inget symptom för mig. Är på äl+11 och bim -2 idag.
  • lisohl

Jag har haft ömma bröst i två dagar nu (är på äl+11) vilket jag endast haft när jag varit gravid, så det ger mig lite hopp. Brösten känns även fylligare och nästan som när jag ammade att de är lite knöliga...

• lisohl
    Familyhearts skrev 2016-12-17 09:23:49 följande:

BIM idag och ingen mens än. Brukar alltid få på morgonen när jag går upp och går på toa. Så spännande detta... hur går det för er andra med BIM idag??

Också bim idag och ingen mens i sikte här heller. Min cykel kan dock diffa några dagar så det kan vara så att den dyker upp imorgon eller måndag kanske.
  • lisohl
    mariama skrev 2016-12-18 09:33:42 följande:

Åh jag ÄR gravid! Kan knappt tro det?!

Grattis!!!
  • lisohl
    mariama skrev 2016-12-18 11:46:07 följande:

Åh tusen tack hörrni <3

Minns att du skrev att du inte alls kände dig gravid. Nu när du vet att du är det, är det nåt som har varit annorlunda mot för tidigare månader?
  • lisohl

Mensen kom idag på bim+3. Cykeln varierar mellan 28 och 33 dagar så jag var inställd på att testa tidigast imorgon. Är hur som helst glad att jag inte hann testa för jag tar hellre mens än ett neg test. Lycka till alla som väntar på bim och grattis till er som plussat! :)

• lisohl
    mamamallan skrev 2016-12-27 11:49:56 följande:
    Mensen kom denna gång, men nu tar vi nya tag! Hoppas på att det tar sig i januari eller februari, för sen vill vi vänta tills det inte blir en vinterbebis. Har 3 timmar till BB och i snöstorm känns det inte så kul..
    Håller tummarna för er! Så tråkigt att en sån sak ska vara avgörande, men jag förstår hur du/ni tänker.
Svar på tråden BIM 17-31 December