• larssonc

BIM 17-31 December

Hej, hoppar gärna in här också! Detta är vårt tredje försök med första barnet. Har en ganska oregelbunden och kort cykel så inte helt säker när äl och bim är. Men tror äl är runt 15/12 och bim runt 26/12. Tar äl test varje dag denna månad för att ha lite koll. Jag tempar med NC och haft deras äl test men aldrig fått utslag på dom. Köpte testlagrets och tycker sträcket är rätt starkt redan så äl är nog inte jätte långt borta, vad tror ni? Hoppas så att jag har en anledning till att fira in 2017 nykter! 

• larssonc

Enligt NC ska jag ha äl på sön men brukar alltid ha äl tidigare än vad NC först sätter har jag märkt så äl dagen flyttas alltid bakåt. Gissade på att äl skulle vara runt torsdag denna gång. Idag steg dock min temp över baslinjen så funderar på om den kanske precis har varit? Får vänta och se om den fortsätter ligga över. Sen börjar den olidliga väntan på bim.. Haft liiite rosa i mina flytningar när jag har torkat mig och brukar alltid ha det precis innan äl. Vi hade sex igår så kanske har prickat rätt bra. Håller mina tummar!

• larssonc
    mickiprick skrev 2016-12-14 19:03:05 följande:

Här har vi en till! Bim 21/12. Andra försöket första barnet. Har haft lite otur båda ÄL dock med tid från varandra och en mancold from %#$@, haha. Så vi har inte alltför stora förhoppningar den här månaden heller. Samtidigt så.. ja ni vet, man vill ju gärna att det ska ske på en gång när man väl bestämt sig.

Haha min pojkvän har också haft vääärldens förkylning. Men vi hade sex igår och verkar som äl var igår kväll/natt för min temp hade gått upp idag så hoppas vi hade tur. Tror bim är runt 26/12, har oregelbunden cykel så inte helt säker. Tredje försöket med första barnet! 
  • larssonc

Tempen har hållit sig hög så det var tidigt äl denna månad. Brukar ha runt cd 12-14 (så har redan ganska tidig) men nu var den redan på cd 9 (måndags) enligt FF och CD 10 enl NC. Tror mest på FF eftersom mitt äl test var starkast på söndag kväll och svagare på måndag förmiddag. Nu väntar den låååånga väntan på bim. Har kort cykel så det är redan på julafton. Har en annorlunda kurva denna månad, ska försöka att inte analysera sönder om det betyder något, haha! Sambon har varit sjuk så bara fått till det på fredagen och tisdagen så känns inte så troligt att det tar sig.. men man hoppas ändå:)

• larssonc
    mariama skrev 2016-12-18 09:33:42 följande:

Åh jag ÄR gravid! Kan knappt tro det?!

Stort grattis!:)
  • larssonc
    KCEG skrev 2016-12-21 05:58:08 följande:

Jag har plussat!!! JAAA, det blev vår tur ändå! Kan knappt tro att det är sant, helt sjukt... tårarna sprutar och jag är så vansinnigt glad!

Grattis!:)
  • larssonc
    mamamallan skrev 2016-12-21 21:23:00 följande:

Väntar fortfarande på mens eller plus. Mensen är sen sedan i söndags och jag tog ett gravtest nu ikväll som var negativt. Ska jag prova imorgonbitti med morgonurin tror ni eller är det bara mensen som är sen? Hur länge efter BIM kan det ta innan man plussar om man är gravid? //Nervös

Min systers kompis plussade inte förrän i v 8. Det är förvisso extremt sent men ändå. Den är bara 3 dagar sen så tror absolut inte det är omöjligt!:) du kanske är låghormonare och det tar ett tag för dig att komma upp i tillräckligt höga nivåer för att få ett utslag. Ge inte upp innan mensen kommer!
Svar på tråden BIM 17-31 December