• Lilili

BIM 17-31 December

Hej!

Nu ansluter jag också till den här tråden!. BIM 28 dec och beräknad ÄL den 14 dec. Det blir vårt femte försök med första barnet. Denna gång ska jag prova ÄL-test för första gången, för att få koll på att ÄL äger rum när jag tror att den gör det. Ska börja imorrn, på dag 10.

• Lilili
    KCEG skrev 2016-12-09 13:24:01 följande:

Vågar inte hoppas på för mycket faktiskt, besvikelsen slukar mig varje gång mensen kommer. 

Innerst inne finns det hopp, det slänger man inte bort men den här överlyckliga pirriga känslan har försvunnit.. för jag vågar inte mer. 

Jag inväntar BIM nu, och som vanligt är det så galet segt. Väntan ger väl alla åtminstone ett nytt grått hårstrå. Man vill bara veta om det blev något eller inte. 

Så man kan ställa om sig för en ny omgång med väntan och ängslan. 

Ingen gillar väl känslan av att misslyckas. 

Hemskt... 

Hur känner ni andra?

För mig har det varierat. Efter första försöket hade jag inte så stort hopp, för trodde (och tror fortfarande) att vi missade ägglossningen eftersom maken gick och blev sjuk. Efter andra försöket var hoppet stort, och jag kände av en massa symptom, men det var falskt larm. Vid tredje försöket hade jag inte så stort hopp och tänkte inte så mycket på det mellan ÄL och mens. Nu senast vid fjärde försöket hade jag återigen en massa symtom och trodde verkligen att jag var gravid. Mensen var dessutom två dagar sen, så besvikelsen var jättestor när den väl kom. Nu inför femte känns det lite hopplöst faktiskt. Fyra misslyckade försök är väl kanske inte så mycket egentligen, men jag hade i min enfald räknat med att det inte skulle krävas mer än ett par försök...
  • Lilili
    anna7607 skrev 2016-12-09 16:26:18 följande:

Det är skitjobbigt. Jag e på försök nr 19 med två mf... de suger varenda månad blir man lika ledsen... för att inte tala om alla symptom man tycker att man har jisses hahaha

Oj, 19 försök, då borde inte jag klaga på mina fem... Och två missfall dessutom, stackars dig!
  • Lilili

Yes, idag fick jag glad gubbe på ÄL-testet! Precis den dag jag borde få det, enligt mina beräkningar. Blev SÅ glad, hur glad ska jag då inte bli den dag jag gör ett positivt grav-test? ???? Men det känns bra att veta att kroppen verkar fungera som den ska.

• Lilili
    Lilili skrev 2016-12-13 07:44:20 följande:

Yes, idag fick jag glad gubbe på ÄL-testet! Precis den dag jag borde få det, enligt mina beräkningar. Blev SÅ glad, hur glad ska jag då inte bli den dag jag gör ett positivt grav-test? ???? Men det känns bra att veta att kroppen verkar fungera som den ska.

Oj, vad många frågetecken det blev, istället för en smiley...
  • Lilili
    Persson123 skrev 2016-12-13 09:15:17 följande:

Haha du är som mig! Provade äl test första gången förra månaden och blev såååå glad när jag fick glad gubbe. :D

Haha! Man bli nog lite konstig av att hålla på så här... :D
  • Lilili

Nu har vi gjort vårt för den här gången. Positivt ÄL-test på morgonen dag 13, sex på kvällen dag 13 och 14, och nu på morgonen dag 15 visar ÄL-testet negativt och tempen har dessutom gått upp något. Nu ska jag försöka släppa det här i två veckor och leva mitt liv som en normal människa. :)

• Lilili
    tomten12 skrev 2016-12-15 08:40:37 följande:

Lycka till ! Det är nu den jobbiga biten väntar! När man funderar på symptom och längtar till testdags hela tiden...

Tack! Jag vet, tiden går så sakta! Tur att man har mycket att göra nu så här innan jul...
  • Lilili

Nu är jag på ÄL+9 (och antagligen BIM-5). Den här månaden känner jag mig inte det minsta gravid faktiskt, trots att jag misslyckats totalt med att inte tänka på symptom... Brösten är ömma på sidorna, men det är de alltid mellan ÄL och mens. Jag har mått lite illa, men det gör jag annars också, av andra orsaker än en ev. graviditet. Det enda som ev skulle kunna ses som ett symptom är att jag det senaste dygnet haft lite svag molande värk i magen då och då. Brukar ha det nån, eller ett par dagar, före mens, men nu är det ju fler dagar än så kvar. Men jag tror ändå inte att jag är gravid.

Det som kommer avslöja hur det ligger till kommer i vilket fall antagligen vara morgontemperaturen. Kollar den varje dag, och den brukar alltid börja sjunka några dagar före mens. Så vi får se hur det blir framåt den 26:e...

Grattis till alla i tråden som plussat för övrigt!

• Lilili

Efter att ha mått illa i princip hela dagen igår, ÄL+9, steg hoppet om att jag kanske är gravid ändå. Eftersom ÄL-test även kan påvisa graviditet gjorde jag ett nu på morgonen, och det visade absolut ingenting. Endast ett kontrollstreck, det andra syntes inte alls... Så jag verkar inte ha några hormoner alls i kroppen just nu... =( Bara att vänta på mensen då.

• Lilili

Så typiskt! BIM idag, och jag har fått feber under natten. Jag som tänkte att tempen skulle vara det som avslöjar om mensen är på väg... Den hade gått ner något i förrgår (ett par tiondelar), men igår hade den faktiskt inte fortsatt gå ner, utan snarare gått upp en tiondel, så då blev jag lite hoppfull. SÅ surt att inte kunna få någon indikation idag.

Jag känner mig i vilket fall fortfarande inte gravid. Men det känns inte heller som att mensen är på g. Ingen molvärk alls, och det brukar jag ha nåt dygn innan. Ska inte ta nåt test idag dock, utan vill vänta några dagar till. Som flera andra skrivit här tycker jag att ett negativt test är värre än mensen. Och det är ju inte heller gratis precis.

• Lilili

Nu har mensen kommit. Så besviken, även om jag var beredd på det denna gång.

Svar på tråden BIM 17-31 December