Familyhearts skrev 2016-12-16 21:37:51 följande:
Precis samma här! Har inga känningar på någon mens nu... brukar ALLTID ha så ont i magen dagen innan så varje månad liksom bara vet jag att "ja, det är för att mensen börjar imorgon". Men ingenting nu. Har inga test hemma heller så kan ej testa.
Är också lite illamående, speciellt på morgonen innan jag äter, och ja nästan under hela dagen när jag börjar bli för hungrig så känner jag mig nästan lite spyfärdig.. sen försvinner det såfort jag ätit. Jättekonstigt. Är också väldigt trött och sedan har jag haft som mensvärk längst ner i magen under flera dagar, men nu har det varit lugnt några dagar igen.
Hade också för ett par kvällar sedan så ont i brösten, alltså det sved (?) på bröstvårtorna, fastän man inte rörde eller så utan mot bh-n kände jag det...
Hur gammal är du? Har du barn sen innan?
Jag är orolig för att jag inte har haft molvärk som alla pratar om. Men jag har haft mycket svullen kropp och säkert gått upp en bh-storlek denna månaden. Folk har även frågat mig om jag är gravid (min mamma ifrågasatte min hunger, svägerska tyckte jag var annorlunda, min vän tyckte det var konstigt att katten låg hos mig etc.). Töntiga saker, jag vet.
Har ingen mensvärk alls, och är precis som du annars. Brukar alltid veta och känna när det är dags. Mina bröst har varit svullna och gjort mycket ont i mer än en vecka.
Jag är ganska nära 34 år. Första barnet och tredje försöket. Du?
Jag vågar inte testa. Ska du testa snart?