• varje

BIM 17-31 December

Jag följer med er i jakt på plus. 

Fick glad gubbe på CB ägglossningstest idag och förväntas ha ägglossning i morgon om jag har förstått det rätt. Hoppas på ett plus så innerligt och hoppas det går vägen för oss alla denna månad!

• varje
    lisohl skrev 2016-12-13 13:42:30 följande:

Jag har BIM på lördag, vad många vi verkar vara som har BIM då förresten! Tycker mig ha ungefär samma symptom som de senaste månaderna så jag är inte särskilt hoppfull.

Idag hade jag lite ömma bröst ett tag och kände hoppet växa (det var det som gjorde att jag visste att jag var gravid med första barnet), men nu tror jag att det kanske var inbillning. Jaja.

Om jag fortsätter ha ömma bröst kommer jag nog att testa på söndag, men annars inväntar jag mensen.

Det här är sjätte försöket till ett syskon. Trodde i min enfald (varför vet jag inte) att andra barnet skulle gå snabbare, men det visade sig ju vara ett fullständigt galet antagande.

Lycka till alla som eventuellt ska testa i helgen!

Hej!

Jag har också bim på lördag. Vi kan följas åt. Jag känner mig inte alls gravid i magen, snarare känns det lite pulserande i äggstockarna. Tror inte jag är gravid, men mina bröst har gjort ont sen i fredags. Vet inte vad jag ska tro. 

Kanske jag bara gått upp i vikt efter semestern. Mina bröst rinner över min bh + att jag har gått från att kunna knäppa min bh i mitten till att anväba krokarna längst ut. Hoppas jag är gravid för jag orkar inte banta. haha.

Hur länge har du försökt?
  • varje

Första barnet och försök 3 för oss. 

Då hoppas vi på att vi plussar både du. Om vi båda har översvämmade bröst - kan kroppen verkligen luras så mycket?

• varje
    lisohl skrev 2016-12-13 19:44:03 följande:
    Haha jag upphör aldrig att förvånas över hur mycket kroppen kan luras! :) Hur tänker du kring att testa vs vänta in ev mens?
    Nja. Vet inte. Vill inte bli ledsen. Tror verkligen inte jag är gravid då jag har mensvärk i äggstockarna. måste vara mens på G. 

Tror jag väntar. Eller?

Hur tänker du?
  • varje
    lisohl skrev 2016-12-13 20:40:06 följande:
    Jag testade de två första månaderna för jag tyckte att jag hade såå mycket symptom, men det visade sig att jag var superskengravid.

Jag tyckte det var mycket värre med negativt gravtest än att mensen kommer ovälkommen. Så jag kommer vänta tills mensen är rejält sen.
    Jag håller mig också. Lycka till! Berätta hur det går.
  • varje
    Familyhearts skrev 2016-12-16 12:35:39 följande:

Bim-1 nu och känns ju som tiden står stilla.... har inga tecken på mens, förra månaden kom den t.o.m. några dagar för tidigt. Ja nu är det bara att vänta och hoppas att ingen mens dyker upp....

bim -1 här med. Väntar och väntar på mens eller plus men känner inte alls att mensen är på g.

Fick, precis som du, tidig mens förra månaden. Kan vara det som spökar. Är lätt illamående, trött och blivit tjock.

Hur har det det?
  • varje
    Familyhearts skrev 2016-12-16 21:37:51 följande:
    Precis samma här! Har inga känningar på någon mens nu... brukar ALLTID ha så ont i magen dagen innan så varje månad liksom bara vet jag att "ja, det är för att mensen börjar imorgon". Men ingenting nu. Har inga test hemma heller så kan ej testa.

Är också lite illamående, speciellt på morgonen innan jag äter, och ja nästan under hela dagen när jag börjar bli för hungrig så känner jag mig nästan lite spyfärdig.. sen försvinner det såfort jag ätit. Jättekonstigt. Är också väldigt trött och sedan har jag haft som mensvärk längst ner i magen under flera dagar, men nu har det varit lugnt några dagar igen.

Hade också för ett par kvällar sedan så ont i brösten, alltså det sved (?) på bröstvårtorna, fastän man inte rörde eller så utan mot bh-n kände jag det...

Hur gammal är du? Har du barn sen innan?
    Jag är orolig för att jag inte har haft molvärk som alla pratar om. Men jag har haft mycket svullen kropp och säkert gått upp en bh-storlek denna månaden. Folk har även frågat mig om jag är gravid (min mamma ifrågasatte min hunger, svägerska tyckte jag var annorlunda, min vän tyckte det var konstigt att katten låg hos mig etc.). Töntiga saker, jag vet.

Har ingen mensvärk alls, och är precis som du annars. Brukar alltid veta och känna när det är dags. Mina bröst har varit svullna och gjort mycket ont i mer än en vecka.

Jag är ganska nära 34 år. Första barnet och tredje försöket. Du?

Jag vågar inte testa. Ska du testa snart?
  • varje
    Familyhearts skrev 2016-12-17 09:23:49 följande:

BIM idag och ingen mens än. Brukar alltid få på morgonen när jag går upp och går på toa. Så spännande detta... hur går det för er andra med BIM idag??

Ingen mens här heller! Håller tummarna att den uteblir helt. Om det visar sig att jag varit skengraviäd denna månad så vet jag inte vad jag ska tro. Ska aldrig lita på min kropp igen!
  • varje

Fick min mens idag. Är mycket, mycket ledsen och nere.

Lycka till ni andra.

• varje
    Emlin skrev 2016-12-25 15:23:53 följande:

En fin fin juldagspresent blev det här idag!

Stort Grattis! Hoppet väcks till liv här när du är samma ålder och också första barnet, som jag och lyckats relativt snabbt.

Grattis åter igen.
Svar på tråden BIM 17-31 December