• KCEG

BIM 17-31 December

Startar en tråd, för att alla stora BIM Månader brukar bli så stora och lite röriga att hänga med i.

Jag har BIM den 20/12 och är inne på vårt 4:e försök för att lyckas bli gravida med vårt tredje busfrö. 

Hoppas fler har lust att följas åt för pepp och frågor i väntan på ÄL,BIM och allt annat. 

• Svar på tråden BIM 17-31 December
  • KCEG
    anna7607 skrev 2016-11-23 16:29:15 följande:

Åh va bra. Hoppar in här direkt. Bim17dec försök nr 19 med två mf innan.

Har ett MA i bagaget, hoppas på bättre tur när vi lyckas igen. Skulle bli så glad för en grym julklapp =)
  • KCEG
    anna7607 skrev 2016-11-24 08:55:17 följande:

Vore ju den bästa julklappen i världen. Jag ska testa progesrerall denna månad och se om det funkar bättre

Ja vi får hoppas, jag håller tummarna.
    Jag känner bara att den här väntan hela tiden är otroligt jobbigt, vänta på ÄL och vänta på BIM och vänta vänta... 
  • KCEG
    Tosse87 skrev 2016-11-24 17:13:41 följande:

BIM 22/12 hoppar in här också! Väntan till ÄL och BIM är så otroligt lång. Första riktiga försöket till första barnet

Välkommen =) 
  • KCEG
    November83 skrev 2016-11-27 13:03:39 följande:

Glömde säga bim 28/12 :)

välkommen... 
    Jag kan verkligen relatera till känslan av att känna sig grundlurad, så galet trist. Man blir så ledsen!

Nu hoppas vi på många plus =)
  • KCEG

Denna väntan..... väntar på ÄL, det är så jobbigt att vänta hela tiden... vänta vänta vänta! 

Om allt går som det ska så har jag ÄL den 5/12 men dit känns det som en halv evighet!

• KCEG
    Silfra skrev 2016-11-30 12:47:54 följande:

Hoppar in här jag med, jag har varit tvärsäker 2 gånger nu på att jag är gravid. Förra månaden så mådde jag så illa att sambon fick vara hemma från jobbet några timmar några dagar innan bim (för att ta hand om sonen) , och molvärk ända se äl. Testade negativt och sen kom mensen. Denna månad så hade jag bim i fredags och jag har känt mig svullen, spända/ömma bröst, sugen på en massa, illamående, yr, extremt trött. Och när mensen inte kom så blev jag så glad! Testade i söndags på bim +2 men negativt. Höll ändå modet uppe men igår morse kom mensen :(

Så enligt min app så bör jag ha äl den 17/12 och bim 31/12 men jag brukar alltid annars ha bim runt den 24-25 och har väldigt punktlig mens normalt sett. Får väl köpa äl stickor denna gång för att ha koll.

Jag har en son som föddes nu i mars och med honom så tog det sig på första försöket. Vi vill så gärna ge honom ett syskon och gärna tätt så nu har vi försökt i 3 månader ungefär. Mensen har jag haft i ca 6 månader nu, ammar inte. Håller tummarna för att hormonerna kan sluta luras och att det tar sig snart <3

Frusterande, men kroppen kan vara lite lurig efter förlossning och alla hormoner. Allt mitt ändrades, fick mensvärk utan dess like, mer flytningar, mer mens, mer ont och tydligare ÄL efter. Men det är jobbigt att bli skengravid, har själv känt precis det du känner och blev otroligt besviken när jag hade fel. 
    Men nya tag, hoppas du får plus nu då =)

Jag kör också med ÄL test, eller clearblues ägglossningsmonitor. 
  • KCEG
    Tosse87 skrev 2016-12-01 07:40:24 följande:

Äntligen har man fått en blinkande smiley på clearblue ÄL test! Så snart är det äntligen dags för månadens ÄL. Alltid så seg väntan!! Någon annan som har ÄL snart?

Jag kör med monitorn från CB och fick utslag på den idag, så ägglossning lär ske på söndag skulle jag tro. 
    Jag hoppas det, väntan på ÄL och BIM är ju helt galen. Man blir galen, det är det enda man funderar på... för att man vill så mycket. Helst förra månaden. 
  • KCEG

Vi börjar bli några stycken nu, jag hoppas att årets sista månad blir det bästa av dom alla. Efter ett ganska tufft år så känner jag att det vore på sin plats att det avslutades på ett bra sätt. =) 
    Ett plus vore en dröm och jag hoppas att det blir så nu. 

Jag har ÄL här i dagarna så snart går jag in i den tröttsamma väntan på BIM. 

• KCEG
    bluebird6 skrev 2016-12-04 22:22:20 följande:

Hoppar in här med. Är med i BIM i dec men den blev bautastor.

Här myser vi på för fulla muggar..

Orkar inte tempa eller testa för ÄL.

Ev. Är ÄL På torsdag med BIM 22-24/12...

Längtar ihjäl oss allihop, men mest den ev blivande storebrodern.

Han är -08 så alla i klassen har 1-2 syskon redan.

Lite rund om magen är en annan med till vardags. Lagom kul efter förra MA när sonen klappar en på magen och säger det kanske är en lillebror därinne. Hoho..

Hade så hoppats att det var vår tur nu sist efter alla år men men nu får jag räkna försök igen istället. 3:e försöket efter senaste MA.. 3:e gången gillt sägs det väl.

Håller tummarna för Er alla.

Har också blivit klappad på magen och fått höra att det kanske finns en babis där inne ändå. Fick MA i Augusti, fick reda på det på RUL i vecka 20 att lilla killen hade lämnat oss i vecka 16. 
    Vi kämpar för plus, men verkar inte gå den vägen vi vill? 
  • KCEG

Vågar inte hoppas på för mycket faktiskt, besvikelsen slukar mig varje gång mensen kommer. 
    Innerst inne finns det hopp, det slänger man inte bort men den här överlyckliga pirriga känslan har försvunnit.. för jag vågar inte mer. 
    Jag inväntar BIM nu, och som vanligt är det så galet segt. Väntan ger väl alla åtminstone ett nytt grått hårstrå. Man vill bara veta om det blev något eller inte. 
    Så man kan ställa om sig för en ny omgång med väntan och ängslan. 
    Ingen gillar väl känslan av att misslyckas. 
    Hemskt... 

Hur känner ni andra?

• KCEG
    Aspargus skrev 2016-12-15 13:07:50 följande:

Verkligen! Bara andra försöket här, men har inte haft något preventivmedel på tre år förutom att vi inte haft sex vid ägglossningsperioden så jag har någorlunda koll på hur jag brukar må innan mens och så. Men nu har man ju HYPERkoll.. haha!

Vi får hoppas att mensen inte kommer. Känner att ena sekunden tänker jag på alla möjliga symptom jag kanske har och som kanske kan betyda något, sen tänker jag att det kan lika gärna vara pms och då blir jag så nedslagen och känner mig dum. Vill bara kunna stänga av allt det där men det är ju svårt när man så gärna vill ha ett plus (och allra främst ett barn!)

Vad man känner igen sig i eran konversation och jag tror vi är några som känner likadant. Man vill ju så gärna lyckas men vågar inte hoppas på för mycket men ändå så vill man testa sig för att se om det kanske går att se... för att få det överstökat också. Så man kan ladda om för mens, en ny väntan på ÄL en ny väntan på BIM... det är tufft. Jag tycker att det är otroligt påfrestande att försöka, försöka, försöka och vänta heeeeeeeeeela tiden. 
    Det är jobbigt att bli besviken varje gång och känna en massa symptom och signaler som visar sig vara fel och inte alls sanna. Man lurar sig själv till någon slags skengravidtet och slås ner som punka på en luftballong varje gång det blir minus och mensen kommer. 

Har BIM 20/12 och väntan gör mig tokig, vill inget annat än att lyckas med att få en levande bebis i min famn.
  • KCEG
    Aspargus skrev 2016-12-15 13:19:12 följande:

Ja, fy :( Det är krävande alltså. Men vilket tålamod ändå, månad efter månad. Starka kvinnor!

Jag stör mig lite på att min sambo inte verkar tänka på det hela alls... Fattar inte varför? Det är ju iofs inte hans kropp det handlar om så det kanske är det.

Jag har också BIM 20e, men tänkte testa på 21e om jag lyckas hålla mig! När ska du testa?

Jag vet inte, men på något vis så vill jag bara ha det gjort. Men nu har jag blivit lite motvalls kärring och känner att antingen så testar jag på lördag eller så skiter jag i det tar ett glas bubbel... det anser jag mig vara värd eller nåt. 
    så himla sjukt, men så är det. Jag vill nog bara ha saker och ting bekräftat, så jag kan ställa in mig på minus innan mensen kommer som en bomb.
    mariama skrev 2016-12-15 13:41:05 följande:
    Aspargus skrev 2016-12-15 13:19:12 följande:

Ja, fy :( Det är krävande alltså. Men vilket tålamod ändå, månad efter månad. Starka kvinnor!

Jag stör mig lite på att min sambo inte verkar tänka på det hela alls... Fattar inte varför? Det är ju iofs inte hans kropp det handlar om så det kanske är det.

Jag har också BIM 20e, men tänkte testa på 21e om jag lyckas hålla mig! När ska du testa?

Ja vi är så jäkla bra som orkar ändå! :) Och ändå har väl inte någon av oss försökt SÅ länge, förstår bara inte hur vissa orkar i år! Men såklart, skulle det behövas så skulle jag ju det själv också! Man har inte så mycket till val.

Men nu vill jag så gärna att vi ska få våra plus! Det vore underbart. Jag tror min första tanke (hemskt nog) skulle vara att "ÅH så skönt att slippa försöka igen!", slippa vänta och vänta hela tiden. Sen skulle det såklart vara otroligt trevligt med ett plus på alla andra sätt och vis med ;) 

Min sambo är inte heller så brydd och stressar inte upp sig det minsta än så länge. Jag tror att jag är extra inställd på att jag "måste" bli gravid igen för det där sablans missfallet. Det gick ju så lätt den gången, så lätt att jag nästan blev lite snopen över att vi inte skulle få försöka något liksom. Den tanken kommer jag inte tänka igen, haha.

På ett sätt så tänker jag som dig, på ett sätt känns det som att vi har försök ett år nu snart. Vi började i slutet av januari, blev gravida med slutade i MA i vecka 20. 
    Så jag fick aldrig den efterlängtade bebisen, eller jo men inte levande. Jag vill ha revansch på livet känner jag, få en bebis som lever som mår bra. 
    Jag i mitt naiva tänkande trodde kanske att vi skulle vara gravida redan, det har man ju hört hela tiden sen det skedde att man är så fertil direkt efter och att kroppen egentligen bara skriker efter en ny graviditet. Men jag känner  mig lurad av mig själv, hur kunde jag tro att det skulle gå så lätt lixom... som en liten märklig jinx!
  • KCEG
    Aspargus skrev 2016-12-15 14:50:01 följande:

Först: fy vad hemskt med MA i v 20! Stackare. Hoppas verkligen du får ett plus denna gången nu då!

Och jag förstår vad du menar faktiskt, det med motvalls! Får den känslan titt som tätt också... Jag tvivlar redan nu på att jag kommer hålla mig. Har haft som piska att inte testa innan bim denna gången för det känns som att jag kan upptäcka ett missfall då (få plus och sen minus och mens). Tänker att om jag väntar på mensen kommer jag aldrig få veta om sådant. Men sen slog det mig att om jag iaf märker ett tidigt missfall så vet jag ju att jag kan bli gravid! Man blir ju galen för mindre alltså :)

Verkligen =) Hahahaha jag fattar precis alltså. Lite som att jinxa sig, men testar man sig på lördag och det blir negativt så känner jag mig själv så pass bra att jag ändå kommer att leva i förnekelse tills den dumma tant röd kommer. Så typisk mig att vara så. Så jag vet inte heller hur jag ska göra. Får försöka hålla min hjärna ockuperad med andra saker (det som är så lätt) =/ 
  • KCEG

Håller tummarna för massor med härliga och efterlängtade plus de kommande dagarna.. Det är olidligt! 
    Jag själv är faktiskt inställd på att få börja om i januari och jag vill så gärna tro att 2017 kan bli vändningen. 

• KCEG

Testade negativt idag... som vanligt. Mensen beräknas komma på tisdag, så nu vill jag bara ha det överstökat. Usch, julen känns på ngt sätt lite tråkigare nu =( 

• KCEG
    mariama skrev 2016-12-18 09:33:42 följande:

Åh jag ÄR gravid! Kan knappt tro det?!

Man JAAAAAA! GRATTIS!!!
  • KCEG
    Tosse87 skrev 2016-12-20 10:29:29 följande:
    ÄL visade rätt
    Härligt, grattis!
  • KCEG

Jag har plussat!!! JAAA, det blev vår tur ändå! Kan knappt tro att det är sant, helt sjukt... tårarna sprutar och jag är så vansinnigt glad!

• KCEG

Tacka alla!! 

Håller tummarna för att det går bra den här gången... Är nervös, orolig och lite i chock tror jag. Jag har jätte svårt och tro det... känns overkligt. 

mariama skrev 2016-12-21 06:34:01 följande:
    Åhh är det sant?! Vad underbart! Stort grattis <3 Så himla kul att vi båda gjorde det just den här månaden!
Svar på tråden BIM 17-31 December