• KCEG

Fler som börjar med Apiforce/Bidrottninggelé i hopp om graviditet?

Jag sitter i precis samma båt, jag var gravid men förlorade graviditeten i MA. Upptäcktes i vecka 20 på rul att lille killen lämnat oss i vecka 16. 
    Vi har försökt sen dess, men inte lyckats. Detta hände i Augusti.
    Så nu börjar jag med Apiforce, har använt det förr och lyckats med det så nu testar jag med och hoppas på en bättre utgång. December kanske kan bli vår tur?

Hur tänkte du göra? 
    Jag tänkte äta from idag (mensen kom sent som sjutton igår) och fram till ÄL, men sen väntar jag in BIM. 

• KCEG
    mariama skrev 2016-11-22 16:19:31 följande:
    Åh vad kul att vi är två åtminstone (även om anledningen inte är kul och att vänta är såå trist och frustrerande). Usch för MA så pass sent, mitt var bara i vecka 8 tack och lov. Men räknade lite på något vis med att det skulle gå fort igen, lite bortskämt kanske. Jag fick mens i söndags efter tredje försöket så beställde Apiforce igår och det kommer i brevlådan imorgon så då börjar jag! Blir alltså cd 4 men det får gå helt enkelt, annars ska man väl börja första dagen :)

Spännande ska det bli! Många verkar lyckas när de tar bdg, så det blir kul att prova. Funkade det direkt sist du provade med det? :) jag tror jag också äter till äl! Alla verkar göra olika!
    Precis, tråkigt men man får göra det bästa av situationen. 
    Det funkade för oss sist vi prövade med det, trodde precis som dig att det kanske skulle gå fort nu efter med tanke alla pratar om att kroppen är extra mottaglig och fertil... osv osv. 
    Men det var tydligen inte så för oss, vi har gjort allt vi kan för att lyckas men inte lyckats ändå. Så jag ser med spänning fram emot den här månaden och hoppas vi båda lyckas få fina starka plus lagom till julafton!
    Jag har BIM den 20/12
  • KCEG
    mariama skrev 2016-11-22 20:51:06 följande:
    Absolut, inte mycket att göra! Hoppas det är vår tur nu! Vad kul, då har vi BIM samma dag enligt mina beräkningar just nu. Har hyfsat regelbunden cykel så borde ha ÄL den 5 december, när har du det? :) Ett plus lagom till jul vore ju SÅÅ härligt!
    Jag har ÄL precis som dig 5-6 enligt mina beräkningar, spännande.
    Hoppas det är vår tur nu =) 

Det har ju som sagt funkat förr, så jag hoppas det ger resultat den här gången. =)
  • KCEG
    mariama skrev 2016-11-23 16:11:33 följande:
    Såg att jag har BIM runt 18-19 men det beror på när äl kommer förstås :) jaaaa hoppas det! Skulle bli så glad :) Är det första barnet förresten?
    Det är vårt tredje busfrö vi kämpar för nu, hoppas det funkar för oss alla nu också =) 

Håller verkligen med om att man vill bli gravid typ nyss.... helst igår. Man är så otålig... =)
  • KCEG
    mariama skrev 2016-11-23 20:49:49 följande:
    Åh vad mysigt, skulle också gärna ha tre barn sen :) Hur gamla är dina andra barn? JA! Blir väl ännu värre när man lyckades men det ändå inte blev något liksom. Och precis alla runt en blir gravida också?! Jaja. Heja oss nu, alla tre!! Tar min första tablett ikväll, hoppas den hjälper oss på traven!
    Mina andra barn är 6 och 7 år gamla, och min yngsta blev till med Apiforce, men vet såklart inte om det verkligen var så eller om det hade blivit ändå.
    Jag har ätit Apiforce i flera år för att ha koll på min mens, och ägglossning just för att jag inte äter preventivmedel.
    Så jag har använt det i syftet att undvika en graviditet i flera år. Jag har haft extra bra koll på ägglossning och mensen har alltid kommit mellan 08-10 varje gång.

Jag håller däremot med ensamärstark, man ska vara försiktig och lyssna på sin kropp. Alla regerar olika precis som att vissa kan äta p-piller och andra inte. Så Apifprce är inte för alla. Det funkar inte som man önskar för alla såklart!
    Jag har inte ätit de sen mitt MA då jag inte vill mixtra med mina hormoner och så men nu har vi försökt utan några månader och inte lyckats. Så därav mitt beslut att pröva och se vad det ger. 
    Hoppas givetvis på ett plus, som generar en levande bebis en vacker dag!
  • KCEG
    mariama skrev 2016-11-25 11:33:13 följande:

Nej vet man man förstås inte men värt ett försök. Men yngsta, försökte ni länge innan och vips blev du gravid eller hur var det den gången?

Ja visst, en del verkar det bli struligt av. Tror också att det påverkar olika människor på olika sätt. Kanske det även beror på vad "problemet" är, alltså vad anledningen till att man inte blir gravid på direkten är, liksom. Jag ger det också några försök :)

Vi började så fort min mens kom igång efter första barnet och det blev inget på 5 månader ( inte så länge egentligen) men det blev frustrerande, så jag köpte apiforce och första månaden med det blev jag gravid. På den tiden pratades det aldrig om att man skulle äta fram till ÄL och sen sluta och så. 
    Jag vet inte heller om det är så bra att sluta och börja igen, tror kanske att det skapar mer obalans i systemet faktiskt. Jag åkte ner till ¨min¨ lifebutik, där jag för övrigt brukar handla vitaminer och annat och pratade om det igår. 
    Sa precis som det var och diskuterade det med henne (63 år) som i sin tur ringde leverantören och bekräftade att man ska äta det tills man plussar. Det får man göra som man vill och hur man än väljer att göra så är jag mer intresserad av att veta om det faktiskt kan hjälpa någon här i tråden nu. 
    Jag hoppas och tror det. 
  • KCEG
    mariama skrev 2016-11-27 21:01:17 följande:
    Har du känt nåt särskilt sen du började äta tabletterna? Tycker mig ha äl-känningar redan nu på dag 8-9! Känns som om den måste komma tidigare!
    Precis som dig så har jag ÄL känningar både igår och idag, alltså dag 8 och 9 men ingen stegring på testerna än. Vi får väl se, men jag hoppas att det bär sig den här månaden. 
  • KCEG
    Cecilah skrev 2016-11-29 19:17:14 följande:

Jag fick mens i helgen! Blir nu ett andra försök med bidrottningsgele :)

Usch! =( Hoppas bättre lycka nästa månad. 
  • KCEG

Härligt! =) 

Jag har inte märkt någon större skillnad på min ÄL,  jag har haft samma som föregående månader. Inväntar BIM den 20/12 och hoppas så innerligt att det tagit sig den här månaden. 
    Jag har blivit så besviken de andra gångerna och jag tror faktiskt inte att jag vågar hoppas för mycket, så inom mig är det något som säger att vi inte kommer plus nu heller. Jag hoppas att jag blir motbevisad... men jag orkar inte bli sådär ofantligt ledsen igen, igen och igen. Det enda jag ser omkring är gravida magar, gravida kompisar och barnvagnar m.m 
    Det känns som att alla är eller blir gravida så fort de ens tänker tanken. 
    =(

• KCEG
    mariama skrev 2016-12-11 08:07:16 följande:

Hur går det för alla? :)

Jag är på äl+5 idag och har väldigt hög temp sen äl, men annars ganska få symtom. Tycker det är skönt, sen missfallet i augusti har jag haft alla möjliga konstiga symtom mellan äl och BIM annars, som ändå visat sig vara ingenting sedan. Gångerna jag varit gravid kom riktiga symtom någon vecka efter äl, så det känns bra att slippa ha pms ända från äl. Kommer inte testa förrän ev riktigt nära BIM eller om mensen inte kommer, vilket också är skillnad mot för tidigare då jag har köpt ett gäng billiga tester som ändå visar helt knepiga resultat. Försöker stressa av med andra ord :))

Jag känner igen mig, jag försöker ignorera att vi har BIM om en vecka. Men fick ett hugg i magen så då blev jag påmind. Hoppas inte kroppen lurar mig igen, känns som jag har blivit tillräckligt lurad med allt. 
    Bim den 20/12 
    Jag har ett testa tidigt test, men känner att det är lönlöst. Fast med tanke på hur jag fungerar så hinner jag säkert ändra mig flera gånger om innan fredag. 
  • KCEG
    mariama skrev 2016-12-12 10:33:58 följande:
    Ja det är ju så svårt om man har tester hemma :/ Jag har ett RFSU och ett cb digital, inga av de billiga jag brukar köpa som ändå bara ger falska förhoppningar med svaga skuggor! Kommer säkert också testa innan BIM men det får i så fall bli till helgen! Om jag nu misstänker något! Äter du Apiforce fortfarande?
    Ja jag äter dom fortfarande, jag tror helt enkelt att det för mycket och ger  mig obalans om jag ska sluta, börja igen i två veckor, sluta... osv jag skrev om det tidigare i tråden när jagade varit och pratat med min tant på hälsokosten och beskrev mitt önskemål och förlusten av vår sista grav. Hon rekommenderade starkt att man ska äta det hela cyklen tills man plussar. Då kan man sluta. 
    Men jag äter på och inväntar som sagt BIM den 20/12 

Hur går du/ni?
  • KCEG
    mariama skrev 2016-12-12 17:03:51 följande:
    Jag tänker lika och gör på samma vis som du! Ååh kan vi inte få ett varsitt plus nu? Hoppas så innerligt. Dagarna går sakta den här perioden :0
    Verkligen, hoppas att det blir vår tur snart. Vågar däremot inte hoppas på för mycket, på något vis så har jag redan ställt in mig på att köra vidare i januari. 
  • KCEG
    Trött79 skrev 2016-12-18 13:10:03 följande:
    19 augusti om allt går som det ska!! Grattis till er med!!!????
    mariama skrev 2016-12-18 13:20:26 följande:
    Såå kul!! :) Jag är beräknad 28 augusti, så jag är lite efter :)
    GRATTIS till er båda! Det ger hopp om framtiden... snart blir det kanske vår tur med! Vilket härligt avslut på ett jobbigt år och vilken julklapp!! Härligt!

• KCEG

Jag vågar knappt skriva det... men jag har plussat... första månaden med apiforce, precis som förra gången så plussade jag på första månaden med dom. Jag tror att dom hade ett finger med i spelet. 
    Nu hoppas jag bara att lilla vill stanna med oss hela vägen!

Svar på tråden Fler som börjar med Apiforce/Bidrottninggelé i hopp om graviditet?