Inlägg från: Mooomin |Visa alla inlägg
  • Mooomin

Hur gör man en säng hårdare?

Tihi skrev 2016-11-24 16:48:19 följande:

Vi har inte testat att sova utan tempuren men vi tog bort den för att prova att bara ligga på den och vi sjönk ner rejält så det är nog i madrassen som problemet ligger. (no pun intended, haha)Jag kanske är trög vad menar du med att madrass och säng inte är anpassade för tyngden? En säng är väl madrassen? Och vadå fel saker i botten? Sorry men jag hänger inte med alls på vad du skriver. 

På Ikea sa säljaren att träboxen underst gör madrassen stummare och att det flexibla ribbottnet gör den mjukare så vi ska testa att lägga mjuka madrassen på träboxen och den gamla lite för hårda madrassen på ribbottnet och se om det gör någon skillnad på madrasserna som han påstod.

Vad menar du för "träbox"?
  • Mooomin
    Tihi skrev 2016-11-24 17:57:20 följande:

Jag vet inte vad den kallas men man kan lägga den under madrassen så att sängen blir högre som en kontinentalsäng. Jag tror inte att den "gör något" förutom att höja sänghöjden. Man kan köpa den på Ikea. Med ribbotten så blir sängen lägre. Har inte mätt men skulle gissa att träboxen höjer sängen 35 cm kanske.

Hittade inget sånt på deras hemsida iaf.. Vad har ni för säng? Jag trodde de flesta som inte har kontinentalsäng hade resårbotten med bäddmadrass, med antigen sämgstomme eller bara ben till den.
Svar på tråden Hur gör man en säng hårdare?