ssa123 skrev 2016-11-24 00:31:39 följande:
Har ni testat utan tempuren?
Vi har inte testat att sova utan tempuren men vi tog bort den för att prova att bara ligga på den och vi sjönk ner rejält så det är nog i madrassen som problemet ligger. (no pun intended, haha)
Tom Araya skrev 2016-11-24 02:10:56 följande:
Madrass + säng är inte anpassat efter den tyngd den utsätts för och den hårdhet som önskas, så enkelt är det.
Knepet med spånskiva tror jag inte ett dugg på eftersom sängen ska forma sig efter kroppen och ge den ett jämnt stöd, försök få den effekten med en stum träskiva. Du har fel saker i botten om du tycker dig behöva skivan.
Jag kanske är trög vad menar du med att madrass och säng inte är anpassade för tyngden? En säng är väl madrassen? Och vadå fel saker i botten? Sorry men jag hänger inte med alls på vad du skriver.
På Ikea sa säljaren att träboxen underst gör madrassen stummare och att det flexibla ribbottnet gör den mjukare så vi ska testa att lägga mjuka madrassen på träboxen och den gamla lite för hårda madrassen på ribbottnet och se om det gör någon skillnad på madrasserna som han påstod.