Hur berätta för vän att jag väntar 3:e barnet när hon genomgår fertilitetsutredning?
Jag i egenskap av tjejen som har svårt att få barn vet hur jag känner det. En av mina bästa kompisar blev gravid med sitt andra barn när vi höll på med utredningen och grejer. Hon sa det till mig på en gång, det tyckte jag var bra. Visst det kändes jobbigt men det är ändå inte hennes barn jag vill ha och självklart missunnar jag inte henne sitt barn. Sen hade jag en kollega som knappt vågade prata med mig, det blev bra jobbigt, hon skämdes nästan för att hon kunde bli gravid utan problem.
Som sagt jag önskar mig ingen annans barn men JA det är jobbigt när kompisar runt omkring blir gravida med de måste få leva sitt liv och jag vill inte bli utesluten pga en sån grej. Men visst om det blir mycket klagomål och pustande då kanske man har lust att be dem hålla käften.
Det jag reagerat mest på är när en kompis som mycket väl vet om min situation sitter och pratar om att om hon skulle bli gravid skulle det vara hemskt och att hon lätt skulle göra abort. Sånt kan behöver man kanske prata om just i det läget.