• AnonymFörvirrad

Känslor för en kvinna...

Jag är en kvinna, ensam med barn, har en väninna som är i samma sits. Vi har inte varit vänner särskilt länge, men med varje vårt umgänge så känner jag att spänningen ökar, i alla fall inom mig. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra... prata om det med henne, kan ju äventyra vänskapen om det är så att jag har inbillat mig eller det är ensidigt...

Tacksam för tips och råd...

PS vi har båda haft relation/erfarenhet i ungdomen av relation med tjejer (i mitt fall var väl mer "testa på")... Jag kan inte se henne i ögonen utan att känna mig barnsligt blyg och jag vill sätta mig närmare henne, röra vid henne etc... Förvirrad.

• Svar på tråden Känslor för en kvinna...
  • Robb80

Tycker du verkligen skall prata med henne hur du känner, för att gå som du gör nu är ju ohållbart.

• AnonymFörvirrad

Jag är orolig för att det ska kännas pinsamt för oss båda, om det är så att det jag upplever är ensidigt. Jag ser i henne en väldigt god vän och vill att det ska förbli så, om inte mer än så föreligger. Jag har aldrig hamnat i en sådan situation. Som sagt förvirrad.

• Robb80

Jag förstår dig, men tror ändå du måste prata med henne, kommer bara bli jobbigt för dig annars. Hur hade du reagerat om hon sa detta till dig, hade du avslutat vänskapen??

• Anonym (Anna)

Nej gå ut o ta en drink med henne så stämningen mjukas upp SEN tar du upp nån liknande ämne som påminner om ditt inför henne, testar ser lite vad hon säger. Försök få fram om hon nån gång provat med en tjej o sen säger du lite på skoj du själv haft såna tankar. Skräm henne inte genom att säg rakt ut att du är småintresserad av henne .. ut o drick blir lättare prata om sånt här då :)

• Anonym (Mia)

Mmm...jag känner verkligen igen mig, har en liknande situation med en ny väninna. I vårt fall är jag till 95 procent säker på att vi känner lika och jag hade blivit extremt glad och imponerad om hon hade pratat med mig om det. Faktiskt, även om jag inte hade haft de här känslorna för henne så hade hennes mod gjort att jag hade tyckt ännu mer om henne, som en fin vän.

Kan du se hur hon uppför sig runt dig? Sanningen finns i ögonen och i kroppsspråket enligt min erfarenhet. Lycka till!

• Anonym (Lilly)

Finns det nåt du kan märka på att känslorna kan vara ömsesidiga? Bara undrar....oftast känner man ju lite vibbar typ. I samma situation för 10mån sedan. För oss båda första gången med nån av samma kön. Jag tog mod till mig iom en utekväll, vi hamnade i säng o har nu världbästa förhållandet sedan 7månader tillbaks. Kunde inte vara bättre.

• AnonymFörvirrad

Tack alla för era svar! Samma natt som jag skrev inlägget så smsade vi till varandra och sakta men säkert kom sanningen fram att det var ömsesidigt. Och dagen därefter kom vi närmare varandra och det är helt fantastiskt!

• Anonym (Lilly)

Låter ju helt underbart. Lycka till.

Svar på tråden Känslor för en kvinna...