Inlägg från: Klickerträna |Visa alla inlägg
  • Klickerträna

Mat, Vin och sällskapspel. -Första dejten

Det låter jättebra!
    Hur gamla är ni?
    Jag tycker det låter som att du visar att du anstränger dig och att du gör nåt lite extra för henne. Jag hade uppskattat det jättemycket!

(Och en dessert hade gett många pluspoäng. Men är kanske överkurs. Jag älskar dock mat(lagning) mycket själv, och hade imponerats extra av sånt.)

Ut på stan - som i festa?
    Om hon är den typen, så kanske. Men det är inte säkert.
    Själv hade jag föredragit en lugn kväll hemma med spel och ev. filmmys om det velat sig väl. Jag hade nog inte velat övergå från en stillsam vinkväll till fest på stan. MEN, hade dejten (du) varit bra nog hade jag inte tackat nej till något!

Lycka till!

• Klickerträna
    Laserlasse skrev 2016-11-17 15:54:07 följande:

Hej! Tack för många bra svar. Nja jag menade inte riktigt festa med mitt "gå ut på stan" men ju mer jag funderar desto dummare låter det i mitt huvud också.

En efterrätt säger ni, Jag har nog aldrig någonsin i historien gjort en efterrätt då jag själv undviker dom av olika anledningar :) Har ni något tips på vad som är enkelt att göra?

Alltså, kladdkaka med vaniljglass (och varma hallon om du vill överkursa) är det BÄSTA och enklaste någonsin.
    Frusna hallon, köpt glass och kladdkaka funkar utmärkt, så länge jag får detta i kombination. Då är jag hemma.

Annars kan du typ göra en enkel pavlova i snygga glas med vispad grädde, (tinade/färska) bär och färdigköpta maränger. Svängs ihop på en femöring och kan inte bli fel! (Och med lemon curd i så får man en extra kyss vid kvällens slut!)
Svar på tråden Mat, Vin och sällskapspel. -Första dejten