Anonym (eee) skrev 2016-11-22 17:00:49 följande:
Ja, en del borde definitivt hoppa över barn i livet (säger nu INTE att det gäller ts, men tycker det är tragiskt att barn ses som en rättighet och inte som det enorma åtagande som det är. _ALLA_ är inte goda föräldrar, av en massa olika skäl). Och det är inte som att alla som inte lever på soc är höginkomsttagare.
Jag tycker personligen att det är värre att skaffa barn om man saknar empati för andra människor och de svårigheter de kan ha stött på i sitt liv, än att skaffa barn trots att man lever på försörjningsstöd.
Men visst kan jag hålla med dig om att det finns personer som inte borde skaffa barn, men jag tycker som sagt inte att begränsade ekonomiska resurser (som att man lever på försörjningsstöd) är något som diskvalificerar en från det största livet har ett erbjuda: att bli förälder.
Till TS vill jag säga att jag verkligen känner med dig och förstår att du inte har haft det lätt i ditt liv. Fantastiskt att du ändå har klarat dig så bra och nu dessutom är i full färd med att skaffa en utbildning! Och att du klarar att vara ensamstående mamma. Själv har jag ett barn med en ytterst närvarande pappa, och är ändå helt slut.
Ja, och hur det är att mista båda sina föräldrar i så unga år kan jag inte ens sätta mig in i. Jag är själv i 40-årsåldern och självständig sedan länge - ändå är jag helt förkrossad över att jag snart kommer att mista min ena förälder som är obotligt sjuk i cancer.