Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Mammor från Tempar/Fertility Friend

GästenT skrev 2016-12-06 15:07:36 följande:

Fortfarande inga panikskrik med ont i magen, däremot slemmig igen på kvällen i söndags efter chokladen jag åt men det är borta igen. Hoppas det håller i sig!

MEN! Hon har verkligen fått för sig att vägra sova!! Dag som natt! Mycket gnäll och övertrött gråt men inget fungerar, hon vägrar komma till ro. Kan det bli så under det där utvecklingssprånget?

Ja det tror jag verkligen. Hur långt är drt från bf nu? Inte födelsen utan bf alltså.

Min lilla var ju superorolig på kvällarna och det var då jag skrev här inne en del om övertröttheten. I efterhand tror jag nog det var språnget. Men då kunde han bara somna uppe på mig. Han panikskrek 1-2 timmar varje kväll i 3-4 dagar. Ksnske inte låter så länge men han har aldrig gallskrikit så varken före eller efter. Dessutom klöste han pappa och var helt galen när han försökte ta honom. Dessutom började han gråta med riktiga tårar under en av de kvällarna och läste sen att det var en del av utvecklingssprpnget. Totalt var han lite "klängig" och orolig i en vecka ungefär men det var 3 dagar som var värst. Särskilt på kvällarna.
  • Loppan84

Har ju skrivit hör innan om att lille plutten inte är sånglad i mössor. Kan säga att det var en som var förbannad idag när jag skulle ta foto till julkort i denna utstyrseln Fick några fina till slut då. Stackars barn, hoppas inte detta blir ett trauma mot tomteluvor senare

• Loppan84

Här har han gett upp att få av mössan. Ok mamma ta din förbannade bild då. Bless <3

• Loppan84
    GästenT skrev 2016-12-06 17:07:20 följande:

Hon föddes ju på sitt bf så är enkelt räknat ändå. ;) 5+1 idag. Har hållt på några dagar men värre igår och idag. Hela dagarna vägrar hon sova mer än 5-20min någon enstaka gång. Och då är det på mig medan jag bär henne på axeln. Inte ens bärsjal duger. Så nu är hon så övertrött att hon bara skriker men inte "ont i magen skrik" och hon ser helt förstörd ut stackarn. Känner mig som en lagom dålig förälder som inte kan få mitt barn att sova.

Jo jag har den appen. tyckte dock inte totalvägran att sova stod med? Eller missade jag det kanske? :)

Haha nej det stod nog inte med. Men att de är klämmiga och vill va uppe på en hela tiden, räknade in det litegrann under vägrar att sova. Men hur många dagar garn set varit så? Va precis på BVC på mammagrupp och där var det en som hade samma med 10-20 minuters små lurar men inget annat och hon som jobbade där sa att det är helt normalt och ofarligt för åldern. Om det är nån tröst, men hjälper ju inte dig att få sova såklart <3

Han är 5+5 idag utifrån bf och hans värsta dagar var ungefär en vecka sen sä stämmer ju ganska bra med tajmingen. Sista dagarna har han varit väldigt rofylld och skrattar och perm och sitter för sig sjölv oxh myser och tittar på lampor. Som en helt ny baby, så håll ut - förmodligen är det samma hos dig och isåfall kommer hon snart ur det som mer harmonisk än från början. Skickar videkoklipp på snap med när han bara sitter och är nöjd och kikar runt, så var han aldrig innan utvecklingssprånget.
  • Loppan84

Nej står inte nått om sömn under "signs" men detta står dock under "help", det tolkar jag som att det är ganska vanligt med sömnproblem under perioden. Eller varför ska man annars behöva hjälp med det menar jag. Och Gud vad skönt att magen börjat bli bättre förresten.

Sleeping Tips:

A baby that is a bad sleeper often sleeps or naps more when he is in contact with you. Your baby feels your body warmth, your movements, and your soft sounds. Your baby falls asleep more easily if he is:

breastfed or given a bottle

carried around in a sling

driven around in a stroller

• Loppan84
    Symetrical skrev 2016-12-07 11:28:19 följande:

Alltså jag är så hungrig hela tiden! Känns som att jag inte gör annat än äter (både bra och dåliga grejer). Min ämnesomsättning går verkligen bananas av att amma. Och håravfallet skall vi inte ens tala om!

Är jag ensam om detta? XD

Inte börjat med håravfall än, tänkte fakriskt på det igår att håret bara blir tjockare och tjockare fortsatt så googlade och då stod det att det oftast börjar falla av efter ca 3 månader. Stämmer det för dig ungefär?

Inte så hungrig än, har väl fortfarande lite extrahull att ta av Men vansinnigt törstig. Men ät på du tycker jag, du behöver det väl <4
  • Loppan84

Ska på en lite finare julfest ikväll och det var rätt ansträngande att hitta en outfit i garderoben som kändes bekväm men intr nog med det - försökte just ta på mig ett par pumps eller högklackade stövlar och inser stt fötterna fortfarande är stora. Har bara använt ett par kängor som jag köpte efter förlossningen sista veckorna så har inte märkt det. Om jag måste kasta alla mina finskor för att de nu är för små är det det deppigaste ever. Fasen mer tråkigt än bristningar och dålig hy och att man tydligen ska bli flint snart. Om man kunde få ha kvar något som var fint (ja utom bebisen alltså, inte att jag inte är glad för hobom - men ni fattar vad jag menar).

Hur var det med era fötter efter första graviditeten ni som fått barn förrut? Gick de nånsin tillbaka till er vanliga storlek?

Depp!

• Loppan84
    eagle87 skrev 2016-12-07 21:51:06 följande:

Åh min app funkar äntligen... jag har fått sömn problem igen... så hemskt att ligga med ångest med en sovande bebis och snarkande man... har 3 st sömn tabletter O tänker varje natt om jag ska ta de O sova i ett annat rum men velar...

Gästen får du någon sömn?

Sajowacha sagoskog O symmetrical när blir de lättare tycker ni med bebisar och när är de vanligt att de inte behöver nattmål? Just nu äter han 12,330-730...

Kan inte svara på din fråga men tar han flaska? Det är ingen möjlighet att pumpa dig så mannen kan ta en eller två nattmatningar på helgen?

Här pumpar jag så han alltid kan ta antingen lördag eller söndag morgon och förmiddag (tex om det är en matning kl 6 tar han den och sen alla fram till jag vaknar och stiger upp kanske runt halv 11-tiden). Låter kanske lite men bara stt få en ordentlig sovmorgon i veckan hjälper verkligen plus att han verkligen gillar att lilleman fattar att han också kan ha mat så han inte blir så mammig. Plus att jag alltid ber han byta blöja och rapa innan han går till jobbet om vi är vakna och ammar medan han gör sig i ordning eller om hans klocka sks ringa snart (lillen brukar alltid vilja äta runt 6 halv 7 och mannen stiger upp 6.45 så om jag tex ammar 10-20 min innan hans klocka ska ringa så väcker jag honom hehe)
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-12-08 11:28:59 följande:

Hittills samma... undrar om det vänder eller om man kommer att förbi storfotad nu? :(

Men du, att ha kvar något som är fint, (??!!?) du såg ju kanon fräsch ut när du skulle iväg!!! (Snapchaten)

Haha tack. Det man inte får på sig på fötter och midja från man kompensera med bling bling och läppstift var min filosofi igår
Svar på tråden Mammor från Tempar/Fertility Friend