Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Mammor från Tempar/Fertility Friend

GästenT skrev 2016-12-01 10:03:23 följande:

Känns som om det hände något över natten. Imorse har hon legat och gjort en massa nya ljud, gapat och gjort nya rörelser med munnen och testat ljud samtidigt, smackat och kikat runt men en ny blick och en massa leenden utan bajs inblandat. Haha. Sjukt. Hon som alltid vaknar gnällig. xD

Heja!!
  • Loppan84
    GästenT skrev 2016-12-01 10:55:56 följande:

Är det någon mer än jag som måste tvångssöva era små? xD och hur gör ni? Hon kan typ inte somna på egen hand längre och går det för lång tid blir hon övertrött så det blir ännu värre.

Ja efter hela baletten med övertrött bebis så söver jag honom aktivt när det han varit vaken några timmar. Är det på dagen oxh jag inte ska göra nått särskilt tar jag promenad med vagnen. På kvällarna/morgonen/natten eller när jag inte kan gå ur så sveper jag in honom i en tunn filt och sitter med honom på ganska mörkt och svalt sovrum, tätt på bröstet i gungstol. Pratar inte mer än säger typ schh (inte för han ska va tyst men han älskar det ljudet haha). Tror det hjälper att det är mörkt och svalt för vi hade gungstolen i vardagsrummet först och fjorde exakt samma där vilket inte funkade. Men sen vi flyttade in den på sovrummet sover han i stort sett inom 5-10 minuter. Dock kan det ta lite lägre tid innan han sover djupt nog för att lägga ner honom utan stt han vaknar.

Kan tipsa om en gungstol, köpte en billig acapulco kopia på norska versionen av blocket för att ha bara nu under amningstiden och den har varit guld värd.
  • Loppan84
    Sajocawa skrev 2016-12-01 13:20:43 följande:

Apropå allt det här med efterkontroll och våga känna/kolla därnere... i samband med att han föddes så "följde tappen med", hur man nu ska förklara det på bästa sätt, haha. Men tappen åkte liksom ner och hamnade precis vid utgången då. Ibland kan det tydligen bli så av själva förlossningen och det är bara att trycka upp tappen till rätt läge igen, barnmorskan testade direkt men då åkte den ner igen, hon sa att jag kunde vänta nån dag och sen själv göra det om jag vill, eller be min barnmorska på efterkontrollen sen. Har ingen aning om hur det är nu, minns inte ens om hon sa att det kan åka tillbaka av sig själv (borde ju liksom kunna göra det när allt annat ändå drar ihop sig!?) men vågar absolut inte stoppa upp fingrarna där och känna.. har efterkontroll om 3 veckor...

Gud förstår att du inte vågar. Verkar ju som de lätt kan fixa det men man blir ju nojig, men de fixar de väl lätt på efterkontrollen då om det fortfarande är ett problem?

Haha läste det där med schh nånstans och testade och nu måste vi göra det om han är stirrig och ska lugna ner sig
  • Loppan84
    Symetrical skrev 2016-12-01 16:20:25 följande:

Lägger en snuttis över ögonen på honom (eller drar ner mössan om vi är ute) och sen blir det gungande på högsta nivå. ^_^

Haha vad roligt. Här är det helt omvänt - finns inget g är honom så förbannad som när han får något framför ögonen. Tom on han sover djupt i vagnen och mössan åker ner så börjar han gnälla och då måste man ta bort den fort annars vaknar han
    Sajocawa skrev 2016-12-01 19:38:15 följande:

Ja gud jag hoppas att det är lätt fixat. Lät ju på förlossningen som att det inte var någon big deal men man blir ju ändå nojig..

Tror absolut det låter lite som i magen.. innan jag började med det ljudet så brukade jag när hon var riktigt liten googla på magljud för bebisar på youtube och spela upp när hon var orolig och jag inte fick henne till att sova, funkade förvånansvärt bra.

Ja en annan sak jag spelat är vattenfall-ljud. Funkar också och är ju också likt
  • Loppan84
    Symetrical skrev 2016-12-01 16:18:24 följande:

Jag har också varit duktig på att knipa.

Magmusklerna däremot är värre. Tror att jag har en delning på ca 2-3 cm ovanför naveln, dock är den inte så djup, vilket är bra. Har ingen delning alls under naveln, vilket tydligen är det viktigaste, men känns ändå skumt med en sån bred diastas ovanför naveln.

Men hur vet du det? Känner också riktigt bra motstånd under naveln när jag spänner - hittar ingen delning. Över naveln är det lita mjukare men ändå motstånd (bara mjukare) och hittar ingen delning. Betyder det att jag inte har diastas? Eller att jag bara känner efter fel?

Tänk om, tänk om, set är nu jag ska få payback för alla dessa yogatimmar?!
  • Loppan84

Gjorde denna testen och känner fortfarande ingen delning. Antingen är jag dum i huvudet som inte fattar hur det ska kännas eller har musklerna faktiskt gått ihop . tror knappt det är sant att det skulle ske på 5 veckor med tanke på den jättemagen jag hade. Men ska gå på mammayoga nästa vecka efter 6-veckorskontrollen så då kanske jag kan fråga dem

• Loppan84

Sorry spamming men vem var det som skrev om när mensen kunde komma igång? Och vad hände sen och vad kom ni fram till?

5 veckor sen fl imorgon och har inte haft rött avslag på ca 2 veckor bara väldig liten brunt och vattnigt. Luktar avslag också. Men nu på Rosenbad der plötsligt myxket färskt rött som bara luktar blod också. Avslag ellee mens? Eller nått annat?

Svar på tråden Mammor från Tempar/Fertility Friend