sagoskog skrev 2016-12-01 08:59:53 följande:
Jag har inte varit så duktig på att knipa nu. Men för många år sedan gjorde jag 100 knip/dag i ca ett år. Har därefter haft många kortare perioder där jag gjort detsamms men tröttnat inom några veckor. Jag tror att det är all den träningen jag kan tacka idag. Visst var det länge sen och musklerna lär ju ha slappat till sig sen dess. Men jag skapade nog en väldigt bra grund då och har kanske lite lättare att både hitta, aktivera och bygga upp musklerna nu.
Efter tvillingarna hade jag en delning på ca 0,5 cm. Helt normalt alltså, men jag kände tydligt ett mellanrum. Nu känner jag ingen delning alls. Jag förstår ingenting? En ny graviditet borde ju knappast ge mig ett bättre läge. Jag tror att jag kanske inte känner kanterna på musklerna lika tydligt nu när de blivit slappare och att det därför känns som det gör. Har ju även MYCKET mer underhudsfett på magen nu. Det är väl bara att vänta och se. Men jag tror inte det är någon katastrof-delning iaf utan troligtvis max det samma som innan :)
Coolt! Klart hårt arbete lönar skg
Har verkligen inte varit bra på stt knipas har väl mer eller mindre aldrig gjort det innan jag blev gravid hehe
men har ju därimot yogat många gånger i veckan i flera år så det är ju också ganska brs för djup stabiliserande muskelatur.
Jag känner inre heller några kanter. Jag känner muskler djupt nere i magen - är det andra muskler man sks känna kanterna på eller dem? Hur gör du för stt kolla?