Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

Mammor från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-11-26 21:51:35 följande:

Symetrical (eller andra som gjort mamma mage-träningen) vet du om man kan göra samma nivå flera gånger per dag? Annars tar det ju minst 9'dagsr att bli klar med nivå 1. Känns lite segt

Vet precis vad du menar. Sjukt segt! XD Jag har faktiskt kört två ggr/dag ibland, men inte fler. Känns lite forcerat då...
  • Symetrical

Håller med om att wonderweeks är en grym app (om än lite väl informativ ibland. ;P) Mitt hetaste tips för att få bebis att ta bröstet då den är överstimulerad/trött är att ställa sig vid fläkten och dra på den på hög styrka. Inte så ergonomiskt att stå så, men så länge man slipper skriken är det absolut att föredra. Brukar gå och sätta mig och amma vidare i soffan sen efter ett tag.

• Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-11-28 08:55:21 följande:

Bra tips! Han gillar duschen på fullt tryck också

Har Wonder weeks fakriskt men enlgt den skulle utvecklungssteget starta nästan en vecka senare än när problemen startade. Därför jag är lite osäker på om det var det? Började när han var 3 veckor och 3 dagar och eskalerat sen dess när han är 4 veckor och 3 dagar. Men enligt ww skulle det pågått vecka 4-5 istället för 3-4 som nu.

Milian ligger också nån nån vecka före i utvecklingen, trots att de räknar från bf, så det kan nog vara väldigt individuellt.
  • Symetrical

Här lyckades världens förmodligen klantigaste morsa (har i mina dagar bland annat lyckats med konststyckena att ramla på ett bananskal och trampa på en kratta och på så vis åsamka ett tjusigt ärr på hakan) att bryta/stuka sin lilltå genom att krocka med ett barn på öf i fredags. Mitt på min egna födelsedag! XD

Tröstade mig med att inhandla inte bara ett, utan två par nya svarta byxor för det facila priset av à 100 svenska riksdaler! Minst sagt hypad helg!

Älskar att brallorna är lite högre i midjan. Typiskt sånt man uppskattar när man börjar bli lite till åren.

• Symetrical
    GästenT skrev 2016-11-28 09:31:41 följande:

Haha nej precis! Shit va jag önskar artt det fanns en manual till dom ibland. :)

Nja jo. Senaste dagarna har det inte funnits någon tid till att vila. Vi är ju mitt uppe i en flytt och jag har ju bara varit med henne. Men eftersom att hon har varit så bökig nu dygnet runt så har jag inte fått vila eftersom att ingen kunnat avlasta mig mellan varven. Sambon fixar med flytten och när någon annan har henne så blir det ju panikskrik hela natten så hjälper ju inte mycket. Min mamma hade henne medan jag åt häromdagen för hon bara skrek. Men då blev hon bara ännu mer stressad och orolig och kvällen var förstörd. Nu är allt flyttat till huset och lägenheten är städad men nu ska ju allt packas upp.... vi har inte ens internet och tv klart så är lite dött här. xD Och nu har sambon börjat att jobba denna vecka. Jävlar va hon ska få äta upp det här när hon blir äldre. ;)

Kämpa på, raring! Du får tänka som att det i alla fall inte kan bli så mycket värre
  • Symetrical
    GästenT skrev 2016-11-28 13:05:14 följande:

Hahah. xD Barn är fasiken farliga. Grattis i efterskott och grattis till ett bra kap med byxorna! Ser ju supersnygga ut. :) Hur gammal är din knodd nu förresten? :O

Tack dudette! :-*

De sitter verkligen som en smäck! :-P

Han blir 3 månader på onsdag. Bvc och vaccination imorgon. Ser sådär mycket fram emot det. >_
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-11-28 15:33:14 följande:

Åh nej vad synd med tån. Men skitsnygga byxor - vilken kupp

Fyndade en amningströja/poncho också för 150 kr.

• Symetrical
    sagoskog skrev 2016-11-28 19:01:21 följande:

Åh! Det ser ju knappt verkligt ut. I positiv bemärkelse alltså. Trodde dessa hårsvall bara fanns på förpackningar till hårprodukter :-0 ttor du lillen kommer få samma? Här är vi alla skandinaviskt blonda a.k.a. råttfärgade :/ Ylva är dock väldigt ljus, men det går nog samma väg förr eller senare.

Synd med foten, toppen med brallorna och grattis på födelsedagen. Min syrra fyllde igår och jag den 11e :) hur mycket fyllde du? Jag fyllde 30 och nu i efterhsnd kändes det lite trist att knappt fira alls. Men samtidigt har jag verkligen ingen lust eller ork. Får väl fira 31 stort om det känns viktigt.

Njae, han verkar få samma (rått)blonda som både jag och hans pappa har. XD Storebror har fått sin hårfärg från sin farfar och lockarna från mig. Onekligen en härlig kombo!

Jag fyllde 33. Fyllde dock 30 när storebror var liten, så det firade jag knappt heller. Vart en middag med tjejkompisarna, vilket kändes precis lagom där och då.
  • Symetrical
    Loppan84 skrev 2016-11-28 19:59:27 följande:

What! Smashing <3 och grattis i efterskott.

Tack babe!
Svar på tråden Mammor från Tempar/Fertility Friend