Mammor från Tempar/Fertility Friend
Usch för magsjuka! >_< Går vinterkräksjukan på sonens dagis nu. Vet inte om jag vågar lämna honom nästa vecka...
Tycker han om att gömma sig, din lille tomtenisse?
Usch för magsjuka! >_< Går vinterkräksjukan på sonens dagis nu. Vet inte om jag vågar lämna honom nästa vecka...
Vad jobbigt det låter för dig eagle! Har tyvärr inga råd att ge, inte som jag kommer på nu iallafall.
Känner dock igen mig i din situation, dock med mindre skrik tror jag. Men skriken är ju en av sakerna som är värst tyvärr Man känner sig så maktlös.
Skickar en kram å må er natt bli helt okej ändå!
Ja, ibland drar han upp snuttisen själv till och med. Tycker dock att det är ett smidigt sätt att få honom att blunda när han är trött och på så vis somna, istället för att kämpa emot så infernaliskt!
Sån var han också innan "mum of the year" härdade honom. XD
Fina bilder Loppan!
En helg i magsjukanstecken Bebis verkar ha klarat sig hittills iallafall. Hoppas det fortsätter så och att det bara är vi vuxna som drabbats!
Såvida inte bebis smittas innan mamman, får den bra skydd av antikroppar via amningen. De brukar med andra ord klara sig ganska bra mot framförallt magsjuka. Milian fick inte heller några direkta symptom, förutom lite småvarm och kinkig, när magsjukan härjade här hemma för ett par veckor sedan. ':D
Hej tjejer, känner mig lite frånvarande från fl. Men hoppas det är bra med er?!
Bebis är inne på att äta och äta. Det är iof bra eftersom hon ökar/ökat i vikt dåligt. Vi kämpar på med aktiv amning. Vilket är svårt och tidskrävande då hon vill amma med 2 timmars intervaller dygnet runt och gärna hänga på bröstet läääänge. Hon äter lite, somnar, jag väcker, hon snuttar bara osv runt, runt.
Jag längtar tills hon sover längre än ca 2-2,5h på natten!
Jag ser också fram till att kunna utan större arrangemang komma ut med barnvagnen på promenader. Just nu gör jag inget annat än ammar, tar hand om bebis samt det viktigaste i hushållet vid ev tid över.
Vi kör Medelas flaska, den fungerar bra för oss. Var lite spännande efter vi köpt den om hon skulle klara av den efter att man hört om bebisar som inte klarar av den. Men det var inga som helst problem, hon drack ur den direkt.
På tal om det är jag och lillen i Sthlm nästa vecka inte riktigt bestämt dagar men tror kanske hela veckan. Säg till om det är nån som vill ta en kaffe
Men vad roligt! Jag är upptagen måndag och onsdag, men vi ses gärna en annan dag om du kan! Hoppas fler Stockholmsbor härinne kan! Tjoho
Min bästis var bortrest nästa vecka, och veckan efter det kan inte jag. Så kommer den 23e. Vi kan väl se när det närmar sig när och om vi får till en fikaträff
Vet inte va ja ska göra vården bryr sig inte... är upp på 96 timmar nu utan ngn riktig sömn min man lever sitt liv som vanligt ligger O sover nu jobbar lämnar mig träffar sin familj. Jsg vill inte O orkar inte leva Längre... men vill inte lämna min son utan en mamma men jag orkar inte har mer ont i kroppen nu än förlossningen.
Eagle hur har det gått? Håller tummarna att allt är bra.
Tjejer i Sthlm - jag är i Sthlm nu men har haft den värsta resan i världshistorien (blev åksjuk som jag aldrig blivit på tåg förr, spydde hel vägen och bebis sov inte på 6 timmar). Så behöver morgondagen på att ta det lugnt bägge två. Sen är det sjukt dåligt med tid med alla som man ska hinna träffa, särskilt nu när ingen sett lilla plutten. Sorry sorry men kan vi inte försöka få till en träff i vår ellee sommar istället - brukar va längre än jag är nu och då är det ju lättare att hinna ses också. Puss
Iskristall: hur går det för dig med allt? :)
Åh va sent jag svarar! Va tufft med vikten och maten! Går det framåt eller hur fungerar det nu? Det måste vara jättetufft om man verkligen vill amma och det inte går eller är tillräckligt. Men du kämpar ju på så otroligt mycket fick detskulle du behöva ge ersättning tillslut så kanske det till och med är skönt? Hur kommer det sig att du inte vill ge ersättning? Vi fick ju rådet att ge flaska med ersättning eller bröstmjölk på natten eftersom jag inte kan somna om efter amning och jag sov så otroligt lite i början men jag har slitit mig igenom. Både på gott och ont. Har mått rätt dåligt på kuppen pga så lite sömn och inte orkat med vardagen.. så ibland undrar jag om det var värt. Men nu är vi igenom den tuffa fasen. Sover fortfarande "lite" men inte som i början. Vet inte ens varför jag inte ville ge ersättning... haha
Skriken är mycket bättre sen vi slutade med mjölk. Hon är fortfarande en allmänt gnällig bebis. Hon visar missnöje och vad hon vill/inte vill genom att skrika och gnälla. Haha. En enveten surmule!! På gott och ont. :) Men det värsta skriken försvann när vi slutade med mjölk. Vi testade ju att börja igen för att "provocera" och hon blev mycket skrikigare igen. Inte panikskriken riktigt men myyycket mer skrik. Hon har det jättetufft med gaser och svårt att bajsa. Men vi vet inte hur vi ska hjälpa henne med det. Fick råd om laktulos av barnläkaren men hon kaskadkräks av den och har inte fått tag på läkaren för att få något annat tips. Men hon är så mycket bättre :)