Symetrical skrev 2016-12-27 19:06:21 följande:
Det löser sig säkert mycket med tiden. Har en kompis som höll på med nån sån där derma roller, eller vad det nu heter, för att få bukt med bristningarna och hon tyckte faktiskt att det funkade ganska bra. Men som hon påpekade kan hon ju å andra sidan omöjligt veta hur de hade blivit om hon struntat i alla åtgärder.
Jag lider såå med min kusin. Hon väger fortfarande minst 20 kg för mycket (gick upp 25 under graviditeten) och har tydligen bristningar från knäna till halsen. >_
Tack för tips, ska kolla det.
sagoskog skrev 2016-12-27 17:54:04 följande:
Loppan: Vilken tidig kille! :) Min ena tvillingen vände sig vid 6 veckor redan.. tror jag. Tidigt var det iaf. Men andra tvillingen och Ylva, är lite segare. Ylva verkar inte haft en tanke på att vända sig ens, fram tills idag. Första gången jag sett henne göra en ansats :) Hon är väldigt stark både i nacke och kropp så jag blir inte förvånad om hon lyckas vilken dag som helst.
Jag testade flaska för första gången för en stund sen. Det gick inte alls. Är det bara att slänga mjölken som är kvar i flaskan? Man kan inte använda den och testa igen när hon vaknar om ett par timmar t.ex. ?
Symetrical: Min mage är ok, men långt ifrån som den var innan. Inte mycket put och magmusklerna verkar som vanligt, men mjuk och ett tjockt lager underhudsfett. Jag fick ju inga nya bristningar, men mina gamla blev lite uttänjda och syns mycket mer nu. Hoppas det reder upp sig :) tror dock jag måste tappa lite kg först och det har jag ingen direkt lust med just nu.
Det verkar va väldigt olika vad de gör först och när, det blir som det blir
Ang flaskan - ja har du värmt mjölken (Alltså i vattenbad eller nått) så är det bara att kasta. Men om du tog den direkt från tutten/pumpen kan den stå i rumstemp upp till 6 timmar. Häll över i en ren flaska bara (på BVC sa de att det var viktigt att inte återanvända nått som varit i kontakt med barnens mun utan att diska när det häller just bröstmjölk).