• eid

Mammor från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2017-01-06 10:07:20 följande:

Min bästis var bortrest nästa vecka, och veckan efter det kan inte jag. Så kommer den 23e. Vi kan väl se när det närmar sig när och om vi får till en fikaträff

Åh vad kul! Om man får komma som ännu ej bliven mamma kommer jag gärna! :) Jag jobbar sista arbetsdagen den 18/1 och är beräknad till 31/1. Vore så kul!
  • eid
    GästenT skrev 2017-01-12 18:06:12 följande:

Juste!!! Har ju inte fått tagit promenader eller någonting för våran tjej. Hon sover ju som sagt bara på dagarna om hon får sova på mig i soffan. Så sen hon föddes så har jag inte rört mig många meter.. (Liiiiite less på min vardag) MEN.. jag har gått ner 21kg!! Gick ju upp så jävla mycket av vätskan men hur många kan skryta om 21kg på 2månader sittandes i en soffa? Hahah. Så jävla sjukt.

Wow- 21 kg är ju helt galet! Har du ammat henne? Är så rädd att mina upp-kilon ska sitta som sten och vägra släppa...
  • eid
    Sagan12345 skrev 2017-01-13 21:46:30 följande:
    Tror nog du kommer vara tillbaka i form innan du vet ordet av de.. Har en stark känsla av att du kommer röra en del på dig så snart kroppen är redo för de :)
    Ja, såklart jag hoppas på det! :) Har faktiskt inte vågat väga mig på ett bra tag, men det blir till att göra innan bebisen kommer så man har ett humm..  ;) Ser fram emot att kunna börja träna ordentligt, men det känns viktigt att inte stressa till det heller så det blir vajsing med magmusklerna eller nåt...
  • eid
    Loppan84 skrev 2017-01-14 00:02:09 följande:
    Eid - sorry för OT men visst var det du som också skulle på Bon Iver? Är så sur det va meningen att vi skulle ha barnvaktpremiär med farmor på besök och gå ut tillsammans första gången. Grrr. Men min man menar att vi borde ha barnvakt ändå och gå och ta en massage och lunch tillsammans på dagen hehe. känns lite "onödigt" att ha barnvakt för en sån sak; men hade ju ändå tänkt ha det för konserten liksom. Hur gör ni?
    Nej, det är ju bara roligt! Alltså det där med konserten har varit en resa i sig iom att den är på beräknat bf (31/1). Först fick vi ju inte tag i biljetter, sedan för kanske 2 veckor sedan lyckades vi efter många om och men få två sittplatser som vi valde att chansa att köpa. Sedan dagen efter ställs konserten in- pfff... Vi får hoppas att han kommer snart igen, när vi också kan lämna bebis till barnvakt! :)

Jag säger som de andra- det låter ju supermysigt med en em/kväll för bara dig och din man! Klart ni ska passa på- och tänk vad glad och stolt farmor blir när hon får vara barnvakt för första gången :) Ett riktigt win-win läge! <3 
  • eid
    eagle87 skrev 2017-01-21 21:30:20 följande:

Har pratat me min man O han e bättte O mer förstående nu... de ska ringa mig på måndag kl 11 från mental health team O göra upp en plan så måste bara klara mig tills dess... vad gör ni när ni inte kan sova?
    Lillen blev omskärd idag värsta dagen i mitt liv

Vad ont det gör att läsa att du har det så tufft :( Bra att du delar med dig och är öppen här med oss så du inte bara håller alla jobbiga känslor inombords. Hoppas verkligen att du får ordentlig och bra hjälp på måndag nu, ingen ska behöva må så dåligt som du gör <3 Styrkekramar till er!
  • eid

Hej!

Hoppas ni alla mår bra:) hur sov era små i början? Vår tjej som blir 2 veckor på torsdag vägrar att sova själv på natten utan måste ligga nära mig i sängen. Vi har testat med babynestet mellan mig och min sambo, men hon blir smått panikslagen så snart vi lägger ner henne där. Vi har väldigt långa "försök att varva ner rutiner" för att få henne så trött som möjligt för att hon inte ska orka sträva emot att läggas i nestet, men icke.. några tips? :)

• eid

Tack så himla mycket för bra svar och tips! Alltså egentligen ser jag inget problem med att hon sover så nära mig, men det är så mycket pekpinnar gällande samsovning och att det är ett big nono.. att alla inom vården säger att hon ska sova själv eller i babynestet, men hon får typ panik på kvällen/natten om hon inte får vara så nära som hon vill :(

• eid
    Sagan12345 skrev 2017-02-17 20:00:14 följande:

Humm det har inte jag hört något om att det är big NO NO och jag har sagt att han ligger bredvid mig till barnmorskorna här.. Varför säger de big NO NO?

Jag upplever att flera inom vården här har varit jättenoga med att man inte ska sova bredvid bebis just pga av om man rullar på henne eller liknande, men jag tror man sover så "lätt" och är på helspänn. Så kan inte se att det borde vara panik! Vi var på barnakuten i veckan pga att Malou var så snorig, då frågade läkaren hur vi sov och påpekade att hon borde sova själv. Jag blir bara glad när jag läser att det inte har varit lika hårda restriktioner hos er, känns viktigast att hon är trygg och får den närhet hon behöver än att stirra blint på alla råd och riktlinjer <3
Svar på tråden Mammor från Tempar/Fertility Friend