Mammor från Tempar/Fertility Friend
Min bästis var bortrest nästa vecka, och veckan efter det kan inte jag. Så kommer den 23e. Vi kan väl se när det närmar sig när och om vi får till en fikaträff
Min bästis var bortrest nästa vecka, och veckan efter det kan inte jag. Så kommer den 23e. Vi kan väl se när det närmar sig när och om vi får till en fikaträff
Juste!!! Har ju inte fått tagit promenader eller någonting för våran tjej. Hon sover ju som sagt bara på dagarna om hon får sova på mig i soffan. Så sen hon föddes så har jag inte rört mig många meter.. (Liiiiite less på min vardag) MEN.. jag har gått ner 21kg!! Gick ju upp så jävla mycket av vätskan men hur många kan skryta om 21kg på 2månader sittandes i en soffa? Hahah. Så jävla sjukt.
Har pratat me min man O han e bättte O mer förstående nu... de ska ringa mig på måndag kl 11 från mental health team O göra upp en plan så måste bara klara mig tills dess... vad gör ni när ni inte kan sova?
Lillen blev omskärd idag värsta dagen i mitt liv
Hej!
Hoppas ni alla mår bra:) hur sov era små i början? Vår tjej som blir 2 veckor på torsdag vägrar att sova själv på natten utan måste ligga nära mig i sängen. Vi har testat med babynestet mellan mig och min sambo, men hon blir smått panikslagen så snart vi lägger ner henne där. Vi har väldigt långa "försök att varva ner rutiner" för att få henne så trött som möjligt för att hon inte ska orka sträva emot att läggas i nestet, men icke.. några tips? :)
Tack så himla mycket för bra svar och tips! Alltså egentligen ser jag inget problem med att hon sover så nära mig, men det är så mycket pekpinnar gällande samsovning och att det är ett big nono.. att alla inom vården säger att hon ska sova själv eller i babynestet, men hon får typ panik på kvällen/natten om hon inte får vara så nära som hon vill :(
Humm det har inte jag hört något om att det är big NO NO och jag har sagt att han ligger bredvid mig till barnmorskorna här.. Varför säger de big NO NO?