Symetrical skrev 2016-11-20 09:53:46 följande:
Kan jag ha haft äl redan, trots att jag helammar och gör det OFTA dygnet runt? Satte nämligen in en kopparspiral tisdagen för snart två veckor sedan. Blödde först lite och kände molande i äggstocksområdet. Detta härledde jag såklart till spiralinsättningen, men bara några dagar senare började jag få äggvitesekret som efter ytterligare några dagar övergick i lotionaktiga flytningar. Tog tempen två dagar och båda två låg jag på lutealfasnivå, men å andra sidan kan det bero på maginfektionen vi dragits med senaste veckan. Aja, lär ju få svaret ifall mensen kommer eller inte närmaste veckan!
Jag undrar detsamma! Hade också älsekret häromdagen och har plötsligt fått jättemycket finnar ( från att ha haft den bästa hyn någonsin). Men helammar ju? På nätterns går det över 4 timmar (oftast 5-6 ), men på dagarna blir det nästan alltid kortare än var 4e timme.
Vi har haft oskyddat sex ganska ofta nu.. Så det vore inte alls bra om äl kom igång redan. Jag vet att amning inte är ett säkert skydd men iom att jag nyss blivit av med avslaget + att jag är långt ifrån "superfertil" så har jag tänkt att det borde vara lugnt fram tills efterkontrollen iaf. Då tänkte jag börja med minipiller exklutena. Hoppas verkligen inte jag har fel.
Har tyvärr inget bra svar till dig. Men hojta gärna till om du får mens om en vecka. Så vet jag vad jag kanske kan förvänta mig.