Inlägg från: Iskristall |Visa alla inlägg
  • Iskristall

Mammor från Tempar/Fertility Friend

Vilket initiativ Loppan!

Jag har iof svårt att hänga med i dessa fl trådar, vill gärna fortsätta följa den här tråden också. Så gör ett litet inlägg så jag inte tappar bort den!

• Iskristall
    Sajocawa skrev 2016-11-17 08:35:17 följande:

Det är snarare lugnet efter stormen nu! ;) en rynkig liten pojke ligger i min famn :)

Åh yay! Stort grattis Sajocawa! Allt gått bra?!
  • Iskristall
    GästenT skrev 2016-11-19 06:43:11 följande:

Ingen mer som har fått ett barn med kolik? Huuh va hjärtat går sönder. Tips?

Nästa vecka när vi träffar BVC på torsdag ska vi börja utesluta komjölksprotein sa BVC. Fram tills dess ska jag se om att pumpa ut lite innan hjälper något.

Igår skrek hon otröstligt och så smärtsamt mellan 20.00-00.00. Fruktansvärt.

Jag har tyvärr inte heller tips eller erfarenhet. Men har läst nåt om baby/magmassage/kolikmassage!?

Stor styrkekram!
  • Iskristall
    GästenT skrev 2016-11-21 07:58:13 följande:

Ja precis. Jag har läst om det men haft lite svårt med tillfällen under dagen att göra det. Hon har 3 lägen känns det som, gallskrik, sova eller äta. Huuuh. Stackarn! Men när hon haft sina panikskrik i flera timmar har vi masserat magen emellanåt och ibland blir hon lugn en stund som om det lindrar en kooooort stund men sen kör det igång igen. Ibland fungerar det inte alls. Men kanske måste köra det mer på dagarna för att underhålla.. :) Min sambo har hittat en bajs-dans som får henne att tömma sig rejält om dagarna. Hahah. Får se om den kan hjälpa något. ^^ Jag har inte lärt mig tekniken än.

Åh! En bajsdans! Den skulle vi behöva lära oss också Här bajsas det inte så ofta.

Tufft att ha det som er med koliken! Hoppas ni hittar nåt bra verktyg som hjälper er och den lilla.
  • Iskristall
    GästenT skrev 2016-11-23 09:36:40 följande:

Herregud!! Om jag inte har blivit helt kocko och hjärndöd av all sömnbrist så att jag tagit helt fel på tiden så har vi fått sova 6 1/2 timme inatt... Helt säker på att vi äntligen fick henne lugn och att hon somnade 23... och strax innan 05.30 vaknade hon och ville ha mat!

Känner mig nästan som en ny människa med all denna sömn! xD Passa perfekt med tanke på att vi ska börja flytta idag!

Härligt att ni fått sova så gott inatt!

Lycka till med flytten! Vad roligt!

Vi måste fortfarande mata var 3:e-4:e timme. Men i natt flyttade jag och bebis ut i vardagsrummet och det gjorde att vi sov godare än på länge, så vi är rätt så nöjda idag också!
  • Iskristall

Symetrical, skönt att det gick bra på 3-månaders kontrollen! Fasar redan för bebis sprutor

• Iskristall

Här är vi nattsuddare! Igår natt var bebis totalt hysterisk. Ville inte komma till ro för fem öre.

I natt bättre, bebis somnar efter amning, men bara i min famn. Vilket gör att ja inte kan sova. Får absolut inte lägga ner henne då vaknar hon och blir ledsen och skriker. Så här sitter jag med sovande bebis i famnen och bara längtar till morgonen!

• Iskristall
    Loppan84 skrev 2016-11-30 07:47:36 följande:

Åh stackare precis som vi hade det ett par dagar. Var mest på dagtid för oss dock men väldigt frustrerande. Men har lagt sig lite nu så tror set var det där utvecklingssteget. Hur gammal är din nu? Kan det va det?

Har inte koll på utvecklingsstegen tyvärr (måste läsa på) Hon är 3veckor o 3 dagar nu. Jag tror det mycket är hennes mage som bråkar och orsakar problem här.
    Symetrical skrev 2016-11-30 08:13:36 följande:

Ajdå! Du kan inte liggamma henne till sömns? Milian bodde i min armhåla varenda natt hans första två levnadsmånader. Gällde att hitta en så ergonomisk sovställning som möjligt för att inte vakna helt förstörd vid nästa matningatillfälle.

Jag är rädd att råka kväva bebis med tutten när vi liggammar, så jag sover inget bra. Men det kanske är en vanefråga?! Jag kanske måste öva mer på det!
    GästenT skrev 2016-11-30 08:38:45 följande:

Usch så tungt! Vi har det oftast likadant. Gallskriker när jag ska lägga ifrån och tar tid att få henne lugn och att sova om nätterna. :/ Men det som oftast fungerar för oss är stt vänta 10-15min tills hon kommit ner i djupsömn innan man flyttar henne och då värmt upp sovplatsen med en vetekudde. Så när man lyfter över henne är sängen varm och gosig. :)

Jag har försökt att vänta 10, 15, 20min innan nedäggning. Men är hon på det humöret verkar det inte spela nån roll, då vaknar hon oavsett känns det som. Men ibland funkar det!

Det där med värmekudden har vi inte testat, det får bli försök med det!

Tack för input tjejer! <3
  • Iskristall

Tack för era tips och råd tjejer angående dålig sömn och skriknätter!

Nätterna verkar variera väldigt. I går natt var hela natten bra och i natt var halva natten jobbig men senare halvan sov hon bra. Jobbigt att inte veta i förväg hur natten som kommer, kommer att bli!

• Iskristall

Nu har jag börjat piggna till från nattens magsjuka urk!

Tur att detta hände på helgen så jag inte behövde ha allt för dåligt samvete att sambon också blev vaken och han kunde ta hand om skruttis.

Jag vill också ha så bra bebisnätter som ni verkar ha fått!

Svar på tråden Mammor från Tempar/Fertility Friend