• Lilly2013

InviMed

Hej!
    Jag har faktiskt inte alls lagt mig i vad för prover de har tagit eller vad som ska tas. Vi låter dom sköta allt. Kändes väldigt tryggt att de inte ville att vi skulle köra standard program iallafall. Om mitt AMH prov fortfarande är ok ( vilket jag inte tror) så kanske vi överväger att göra en ivf till hos dom. De ville att vi skulle boosta ordentligt båda med olika vitaminer och att jag skulle fortsätta med IL droppet tillsvidare.
    Vi åker nog tillbaka om 2 veckor ungefär en sån snabbis som vi gjorde nu försvar reda ut allt när alla provsvar kommit.
    Tack. Nu håller vi tummarna förvisso alla.

• Lilly2013

De tyckte nog också att jag skulle gå på ÄD istället men jag vill gärna prova med mina egna om det finns en chans. Man kan ju göra test även på dom innan de sätts in. Vi får se vad de säger när svaren kommer. Tror de ville att det skulle ligga på runt 1.

• Lilly2013

En Ivf med kostar mellan 15-18 tusen hos dom så de är ju inte så mycket så det tycker jag de är värt det är värre att tiden går

• Lilly2013
    Liljja skrev 2017-03-03 10:31:33 följande:

Hej "Lilly2013"

Sorry att jag inte svarat. Gick in idag på tråden. Va kul att du varit nere nu i Polen. Men du ska försöka med egna ägg en gång till som jag fattar det som. Håller alla tummar och tår.

Min mens kom till sist, börjar undra om det var omega3 som jag ätit som gjorde att jag inte fick någon senast. För när jag slutade med dessa vitaminer så fick jag mens bara några dagar senare. Konstigt i alla fall. Har börjat äta Progynon nu. Så om allt ser bra ut på ultraljudet nästa vecka, så åker jag ner veckan därpå. 

Vi har 5 st embryon nedfrusna, så nervös att någonting ska gå fel.

Ska du ta IL-dropp här hemma i Sverige eller nere på kliniken?

//A

Hallå!

Vi får se vad de säger när alla provsvar kommit hur vi gör. Svårt att ge upp mina egna ägg om det finns en chans.

Jag har alltid ätit omega 3 men aldrig märkt nått sånt. Men det är säkert olika från person till person.

Men jag har inte ätit extra E och C vitamin innan så det blev ju lite till att fylla på med sen besöket.

Jag har inte fått så mycket svar på prover och så ännu, väntar på de vi tog i Sverige får väl de i veckan hoppas jag.

Har du varit på ul denna vecka. Håller tummarna att allt ser fint ut.

Tinar de 2 i taget nu då?? Jag funderar mycket på de hör med att sätta in ett eller två.

Måste säga att de var fantastiskt trevliga och att kliniken var jätte fin i Gdynia. Läkaren var lite kort och stressig men ville ju ändå utreda oss extra.

IL droppet tar jag hemma. Har tagit ungefär 1 gång i månaden sen i somras och det tyckte de att jag skulle fortsätta ned.

Vilka mediciner har du fått??

Progynon har jag ätit vid ivf och insemination fast inte innan utan med start vid ET. Kanske ska ta de innan lite.. 1st 3 ggr per dag har jag tagit. Har du fått prednisilon oxå??

Hoppas allt går bra..
  • Lilly2013

Hej alla!
    Hur går det för er..??
    Lilja hoppas du varit iväg och att allt gått bra.

• Lilly2013
    Liljja skrev 2017-04-04 21:38:30 följande:
    Halloj Lilly2013!

Satte in 2 st ägg i mitten av mars och lämnade blodprov för HCG 2 veckor senare. Vi är gravida :) 
    Men jag tar det lite lugnt med att vara allt för glad. Har varit med om en del missfall. Så nu går jag och tar HCG för att se att det ökar. Än så länge gör det det. Så det är bara att hoppas. Hur går det för dig ?

Hälsningar A
    Hej!
    Har inte varit inne på ett tag så jag har ju missat detta. Va roligt. Grattis.
    Har du haft missfall med ÄD oxå..??
    Jag tror allt kommer gå bra, det är er tur nu
    .
    Vi har haft lite tråkigheter här med en svärfar som gick bort så vi valde att ta en liten paus.
    Men vi är snart igång igen.
  • Lilly2013
    UndrandeSökare skrev 2017-04-08 23:43:27 följande:

Tänkte tala om att jag är Gravid !

Åh det är ju fantastiskt. På första försöket. Grattis.
  • Lilly2013

Usch stackars dig. Vilken otur ni har. Vet ju att ni har fler kvar i frysen men va tradigt. Vad säger dom på kliniken?? Tycker dom inte det är konstigt att ni har misslyckats så många gånger nu? Hoppas verkligen att de ändrar lite i behandlingen.
    Vet inte om du fått IL dropp mer än vid insättningen? Till oss sa läkaren att jag ska fortsätta och ta IL var tredje vecka som jag nästan gjort hela året så att immunförsvaret hålls nere. Vet inte vad de kommer och säga om efteråt men jag kommer nog att fortsätta i vilket fall. Jag har haft uppehåll med det med nu eftersom jag tyckte det var onödigt eftersom vi har lagt allting på is ett tag.
    Håller tummarna för er.

• Lilly2013

Hej på er!
    Hur går det för er? Bra hoppas jag :).
    Nu har vi valt donator och betalt den första kostnaden men valt att inte fortsätta för än i september. Tyvärr så har proverna gått ut då så man måste ta nya..

• Lilly2013
    Smil skrev 2017-11-16 22:11:16 följande:

Hej

Vi är igång med försök nr 2 med garantin. Kan någon förklara hur garantin fungerar?

Hej!

Vi ska oxå göra vårt 2:a försök med garantin. Som jag fårstår det så får vi 8 nya frusna äggceller.

Vi fick tillbaka 2 st men sen var där inga fler som klarade sig och var det mindre än 3 så går garantin in.
  • Lilly2013
    UndrandeSökare skrev 2017-11-19 11:59:28 följande:

Lilly- Som jag fattat på andra som gjort ÄD på invimed så gäller garantin endast 1 gång. Har du kollat vad som gäller?

Hoppas det går bra med garantiomgången !

De dom garanterar är 3 embryon som kan sättas in. I vårt fall så blev det 2. Om det inte blir nått nästa gång så gäller garantin

Men blir det bara 1 så har vi fått våra 3.

Tack. Ja man kan ju alltid hoppas man får till frysen nu istället.
  • Lilly2013
    Liljja skrev 2018-01-28 09:47:14 följande:

Hej UndrandeSökare!

Jag är gravid. Vi satte in vårt embryo vi hade kvar på Invimed i december. Är i vecka 9 nu. Första UL såg fint ut. Ett litet hjärta som slog fint. Ska på nytt UL om 1,5 vecka. Nervöst för mkt kan ju hända. Man kommer nog alltid vara nervös. Kommer inte ifrån det. Hur går det för dig?

Lilly2013 - fortsätter ni på Invimed ?

//A

Åh va roligt. Fantastiskt ju. Håller alla tummar och tår. Förstår att det är skit nervöst. Vi har ju haft en jäkla massa missfall så jag e nästan mer rädd för att bli gravid än att inte bli.

Hur många insättningar har ni fått göra?

Vi åker i morgon tillbaka till Invimed. Fick ju inga till frysen förra gången så får 8 nya på garantin så nu hoppas vi på dessa.
  • Lilly2013
    Smil skrev 2018-07-29 04:21:41 följande:

Har du pratat engelska med dr.Rogoza? Haha den var bra! Dom som vari där vet att han inte kan engelska, bara ett fåtal ord. Eller så har han gått en snabb-kurs.

Fast jag pratade oxå engelska med han när vi var där, funkade faktiskt helt ok. Vi bytte faktiskt till honom nu för att jag gillade han mycket bättre. Jag har ju tyckt att den kvinnliga läkaren har varit lite svår och lite hårdhänt men fick en helt annan känsla av den manliga.

Jag brukar alltid be om tolk när jag ska träffa läkaren så blir det ju inga språkproblem
Svar på tråden InviMed