• Lilly2013

InviMed

Liljja skrev 2017-01-22 18:27:51 följande:

Håller tummarna att insemineringen går bra. Första gången vi valde donator var svårare än var det varit de andra gångerna. Senaste gången så fanns det så mkt mer att välja på än första gången. Är så tacksam att det finns tjejer som väljer att donera ägg vilka kvinnor <3 
    Ja "rabatten" handlar om hur många ägg som blir upptinade inte befruktade, tyvärr. 
    Det var tänkt att vi skulle köra på min nästa mens. Men har inte fått någon mens på över en vecka. Har gjort grav.test men tyvärr så är jag inte gravid. Har även varit hos gyn å kontrollerat, allt ser bra ut. Vet inte varför den är sen. Min mens brukar alltid komma som den ska. Man blir lite orolig, man har ju ätit hormoner i några år. Kanske är så att den hoppar över en cykel den här gången ? 

//A

Tack. Ja funkar det inte nu så får vi gå vidare. Har fortfarande inte kollat i donator katalogen. Ja det är helt fantastiskt att det finns kvinnor som kan tänka sig att göra detta. Säkert inte jätte bra betalt heller. Jag har ju mått väldigt bra av stimuleringarna inte märkt så mycket skillnad mer än lite trött vilket är tur. Jag har stimulerats sen sep 2015. Hade 2 mån uppehåll förra våren och 2 i somras och 1 mån nu under jul och nyår. Ska bli skönt att slippa. Har ju ätit predniselon vid ivferna och det har jag inte gillat alls. Svullnat direkt. Har du fått det?
    Typiskt att mensen inte kommer när ni bestämt er. Min har blivit hel konstig av allt de här. Ibland över på nån dag ibland Niagarafall och spottings i 2 veckor. Hoppas den kommit så ni kommer igång.
  • Lilly2013
    UndrandeSökare skrev 2017-01-23 12:24:35 följande:

Lilly - Om få ägg befruktas så kan det bero på manlig faktor också. Har ni kollat upp spermierna? Utomlands kan man göra Dna fragmentationstest på spermierna. Även spermier som ser normala ut kan ha dnaskador.

Sen kan man odla embryona vidare till blastocyter och göra pgs på dem utomlands för att kolla vilka som är kromosommässigt normala. Embryon med kromosomfel leder ofta till missfall. Så sätter man bara in embryon som har normal kromosomuppsättning så borde man ju ha större chans att lyckas få barn.

Spermaproverna har varit bra alla gånger sen vet vi ju inte det med kromosomfel på dom. Min mans kromosomtest var oxå helt utan anmärkning. Dom kommer göra ett utökat spermatest när vi kommer till Polen tydligen.
    Eftersom jag har blivit gravid många så många gånger tror de inte att de har någon manlig faktor men vi får se vad de säger om vi kommer utomlands. Jo vi har kollat pgs med Polen men de tyckte att vi får se när vi väl är färdig undersökta.
  • Lilly2013

Så nu är vi på väg till Polen. Åker på fredag ska träffa dom på lördag förmiddag och sen hem igen på eftermiddagen. Vi flyger från Malmö till Gdansk och sen en taxi till Gdynia.
    Fick Donatorkatalogen i torsdags. Tyckte att där var ganska lite bara 24st och då funkar ju inte så många med tanke på blodgrupp. hur många har ni fått.. ???
    Fast där var en tjej vi fastnade för direkt så vi får väl se.
    Hur går det för er?? Har mensen kommit ??
    Hoppas ni kommit igång med ert nästa försök. För mig är månaderna när inget händer värst.
    Är det nått du tycker jag ska tänka på till besöket?

Hoppas du mår bra

/ K

• Lilly2013
    UndrandeSökare skrev 2017-02-18 20:54:28 följande:

Hoppas det går bra för er i Polen Lilly !

Skriv gärna ner alla frågor du har till läkaren/kliniken på ett papper
    och ha med dig så glömmer du inget viktigt.

Kolla upp också om ni kan köpa medicinerna ni behöver av kliniken eller om ni kan få EU-recept. Utrogestan kan ju vara värt att köpa där ifall du vill testa det istället för Lutinus.

Ha en bra resa !

Tack.
    Jag ska kolla lite mediciner mm
  • Lilly2013
    Superfurry skrev 2017-02-19 09:48:44 följande:
    Hej ! följer er gärna då vi sneglar på ÄD på InviMed vi också, men kör nog IVF nån gång till innan vi går vidare. Men vill gärna se hur det går för er. Angående detta med att dem bara har 24 olika, alltså jag har ganska spansk utseende (mamma och pappa från Spanien/Portugal) så vill jag ju gärna ha någon som liknar mig. Sambon helt nordisk, Polen har ju ganska blandat finns många mörka och många ljusa. Skulel vara intressant att se ifall de har någon som är mörk. Om de inte har det kan man då önska detta? Någon som vet?

Lycka till idag idag Lilly!!
    De vi fick se nu första gången var många mörkhåriga men kanske ingen med mörk hy.
    Vi hittade en donator som vi direkt kände för men tyvärr var hon redan upptagen så nu får vi vänta och se tills det känns bra med någon annan. Det ska ju stämma med blodgrupp mm också.
    Får nog mer info när vi kommer dit på lördag.
    Tack . Jag hoppas det ska kännas bra när vi kommer dit.
  • Lilly2013
    tant rosa skrev 2017-02-21 07:46:57 följande:

Hej.

Hoppar in här jag med =)

Funderar på ett sista försök med äggdonation,men har inte bestämt vart vi ska vända ossFörvånad har kollat lite på INVIMED och AVAPETER.

Lycka till! GladHjärta

Vi har funderat lite fram och tillbaka men valde dessa för det är lätt och ta sig dit, de har redan nerfrusna ägg och naturligtvis för priset. Nästan halva ju mot många andra. Vi får se om vi tycker lika när vi kommer där ifrån på lördag .
    Tack så mycket ????
  • Lilly2013
    Superfurry skrev 2017-02-22 13:49:44 följande:
    Ok tack för svar. Ja det beror sig på vad "mörk hy" är då det finns ju en massa nyanser :) jag har lätt för att bli brun, men blir väldigt vit under vintern. Är väl ingen snövit precis men jag blir väldigt blek. Men ja den dagen den sorgen, nu ska man ju prova med IVF igen först. Men kommer att titta in och läsa för att se hur det går för er om detta nu blir aktuellt en dag! :)
    Då är det säkert inga problem. Många mörka var där. Lycka till med ivfen.
  • Lilly2013
    tant rosa skrev 2017-02-22 13:56:03 följande:
    UndrandeSökare skrev 2017-02-22 13:20:22 följande:

Tant rosa - Hur många försök har ni gjort? Gjorde ni Pgs på embryona? Har du gjort någon immunutredning för att kolla upp så inte ditt immunförsvar är problemet?

Vi har gjort 2 st försök,varav ett färsk och ett fryst, och då satt vi tillbaka 2 st embyon.Ingen Pgs på embryorna och ingen immunutredning

Vad jag förstår så är det inga problem att få immunmediciner på Invimed. När jag frågade om det sa de att de vill träffas först och gå genom allt innan man beslutar. Alla får individuellt. Du kan få Pgs på embryona med det är ju inte direkt gratis och enligt dom så är det ju unga tjejer som fått barn innan som donerar så då är ju risken mindre att där är kromosomavvikelser. Hade jag gjort ivf med mina egna ägg hade jag absolut valt Pgs som tillval.
  • Lilly2013

Hej nu är vi på väg tillbaka från Polen. Får åka dit på ett 2 besök innan nånting bestäms. Läkaren var inte nöjd med att jag haft så många missfall och ville göra lite extra utredning för att försöka förhindra det i fortsättningen. Underbar tjej som tolkade till oss och personalen kändes bra. Nu boosta med vitaminer och fortsätta med IL dropp.

Svar på tråden InviMed