• Evadesiree

InviMed

Hej liljja. Jag har just gjort äd på den kliniken. Fick insatt 2.

I dag är det rd6.

Det var verkligen en hel del embryo som dog på laboratoriet.

1 av 9st överlevde.

Det var 12 st från början. 2 sattes in och en i frysen.

Eftersom jag bara är på ruvdag 6 med de två nu så är det väl för tidigt med ett gravtest ?

När kan man börja göra det ?

Det trevliga bemötandet från koordinatorn Agnezka försvann ganska omgående efter full betalning. De snabba svaren har förvandlats till inga svar alls hur i hel...e alla embryona på labbet kunde dö i 6 dagars odling. Eller varför de ens odlade så länge. Får inte ens svar på vilken dag på labbet de olika dog. Total tystnad från direktören som var så trevlig och jag uppfattade som någon som blivit en del i vårt liv med kramar och dyl.

Något är skumt och min man tycker det är väldigt olustigt angående vart hans gener tagit vägen.

• Evadesiree

Hej. Tack för ditt svar. Då provar jag dag 10 tidigast. Tack.

Jag kan inte byta klinik. Jag har lagt alla mina pengar på detta.

48000kr i behandling+ 5000kr i prover + hyrbil + bensin + båt+ hotell+ mediciner 4000kr= 87600kr.

Jag får ingen hjälp av f- ksssan och får inte heller bruttolöneavdrag.

Så det är nu eller aldrig.

Sänder alla lite kärlek så den går runt

• Evadesiree

Dag 10. Inte gravid. Så är det säkert.

Testar ändå dag 14.

2 bra embryo - inte gravid. ... 9 st förlorade i labbet.

En kvar i frysen ...orkar jag.

Fet efter alla mediciner och tydligen skengravid.

Köper ett gymkort och dränker mina sorger.

Detta var mina sista pengar.

• Evadesiree

Tack. Jag har inte mens. Och ingen infektion och har tagit dunder penicillin kur.

Jag har dessutom inga pengar iheller längre. Möjligtvis till båten över i sommar.

Du som vet : hur är gången nu ? Ska jag vänta några dagar till och göra ett test på dag 14.

Men förstår att detta är resultatet. Ska jag då på dag 12 eller 14 sluta med medicinerna?

Invänta blödning för äggen- embryona bör ju komma ut eller ?

Ska man vänta sedan i 2 månader innan man försöker igen ?

Hur är gången nu efter detta dålig beskedet.

Jag har inte fått någon info av den fantastiska kliniken i Polen. Kram och tack för att du finns och hjälper till

• Evadesiree

Jag har personlig upplevelse. För 14 dagar sedan utförde jag äggdonation.

Koordinatorn jätte trevlig tills du betalt. Även svensk talande tolk då de pratar dålig engelska.

Men allt förändras när du anländer för embryodonationen och stoppar in ditt visa- kort och

Slutbetalningen dras från ditt konto.

Koordinatern dvs A som man har fört all kommunikation med är inte närvarande längre. Då menar jag helt fysiskt. Hon är inte där. Ej heller tolken utan endast läkaren. Läkaren är en kvinna som helst inte tar i hand om inte du tar initiativet. Hon är säkert en duktig läkare.

Dock helt utan att blanda in känslor eller visa någon större empatisk förmåga. Hon gör bara precis det nödvändigaste väldigt snabbt och utan att visa något större intresse.

På själva transfern så meddelade hon inte mig i gynstolen i op rummet om allt gick bra. Hon önskade mig heller inte lycka till eller sa ens hejdå. Något mer möte med läkaren finns inte efteråt.

Man ligger kvar i stolen 10 min efter. Det finns ingen människa alls närvarande då.

Vill du kan du vila i en stund till i en annan säng i rummet bredvid. Där är också obemannat.

Sedan klär man på sig och åker hem och går förbi receptionen och där säger de hejdå och ser glada ut.

Jag svara gärna på frågor och hjälper till med det jag kan.

Kramar

Tyvärr blev gravtestet negativt trots att jag satte in 2 embryo.

Endast ett överlevde förutom dessa och finns i frysen.

9 st befruktade ägg är således borta. När jag frågar direktören/ koordinatorn vad som hände dem på labbet och vilken dag så får jag endast svar av henne att hon inte är läkare och inte kan svara på detta.

Jag frågade henne efter 4 dagar på labbet hur de mådde... inget svar. På 5te dagen frågar jag ingen via mail som all konversation sker. Inget svar.

6te dagen svarar hon och ursäktar sig och tackar för mitt tålamod. Då får jag svar att endast en finns i frysen efter 6 dagar på labb.

• Evadesiree

Jag måste bara undra... varför har ingen fått ett positivt gravtest efter ÄD på InviMed i Gdynia under 2018 ? Alla som har skrivit i denna sida och andra sidor tex vi som gör ÄD 2018 har alla gjort negativa gravtest .... hm och reklamen säger att just på denna kliniken blir 65% gravida på första försöket.

Någon borde ju i så fall skriva på internet yippi jag blev gravid på InviMed i Gdynia. Eller vad tycker ni ?

Inte ens 2017 har jag sett ett jippi - har ni ?

2016 har jag sett en graviditet - tvilling flickor som föddes. Jippi.

Men vad hände sen ?

• Evadesiree
    UndrandeSökare skrev 2018-04-16 10:13:19 följande:

Lillja i denna tråd är ju gravid nu i v.19 (2/4-2018)efter flera försök hos Invimed. Det som fick det att funka för henne var att hon höjde kortisondosen från 5mg till 10mg som jag tidigare hade tipsat henne om.

Bra. Roligt att höra då finns det hopp om det. Jag har fått 15 mg om dagen hela tiden i metypred vilket är kortison tror jag.

Härligt.

Måste erkänna att direktören bad mig om ursäkt i dag. Det visar sig att allt hon svarat på aldrig har kommit fram till mig för att hon skickat till fel mailadress. Jag trodde vi skulle klösa ögonen ur varandra i dag men det visade sig som sagt att jag inte är ?förståndshandikappad ? som hon antytt utan att hon skickat all info och svar till fel email adress.
  • Evadesiree
    Storstadsråttan skrev 2018-04-21 01:48:56 följande:

jaktenpabarn.wordpress.com

Jag följde flera bloggar under 2017 de som åkte just till Gdynia. Här fick de tvillingar under 2018 efter att ha försökt mer flertalet ivf som misslyckats i Sverige.

En fick det ja och blev gravid I maj 2017

Resten får ju inte ens en positiv gravsticka och endast 3 embryo av 12 går vidare för alla som åker dit nu.

Många är jätte besvikna. Det har nog förändrats på kliniken med för det är inte samma personal och den ansvariga som man har all kommunikation med är tjänstledig mer än hon jobbar och det enda svaret du får är out of Office. Men åk du dit om du vill.

Sammanlagt med alla resor och hotellvistelse och dolda kostnader och mediciner så slutar notan på ca 80 000kr.

För ingenting mer än att bli dåligt bemött och väl hemma i Sverige fattar hur pengakåta de är och hur utnyttjad du blivit.

Trevlig resa
  • Evadesiree
    Storstadsråttan skrev 2018-04-21 14:18:07 följande:

Med din otroligt negativa inställning till saker och ting så präglar det säkert din upplevelse av det mesta i livet.

Du kanske skulle söka psykiatrisk hjälp istället för att vilja skaffa ett barn?

Jag och andra delar med oss av våra erfarenheter för att hjälpa andra att välja rätt klinik.

Jag ruvar för tillfället och hoppas och tror och är positiv och glad.

Men det ursäktar inte felbehandlingar på kliniken.

Vem som behöver hjälp med psyket här visar du tydligt själv.

Välj gärna InviMed i Gdynia. Det blir jätte bra för dig.

Lycka till.
  • Evadesiree

Det är helt klart manipulerade meddelande från Agnieszka eller skivit av henne själv.

Är det inte hon själv som skriver så har hon betalt någon att skriva. Katastrof ...

Som sagt jag fattade inte heller den dåliga engelskan på de 200sidor som jag skrev under. Du menar alltså att de donerar min mans barn ? Som jag misstänkt hela tiden då att de säljer våra embryo och att de ljuger om antalet överlevande embryo. På så sätt får de ju dubbelt betalt för en behandling av ett par. Först dyra pengar av oss där kostnaderna stiger i höjden på grund av dolda avgifter och sedan säljer ?donerar ? de våra embryo.

Håll ögonen öppna när någon får ett mörkt barn från öststats- länderna för då är det med stor sannolikhet min mans barn och de ägg som vi köpte på InviMed.

• Evadesiree
    smurfen 11 skrev 2018-07-15 09:42:58 följande:

Ja dessa inlägg som har dykt upp i flera trådar verkar inte stämma, de är sannolikt skrivna av kliniken själva.

Men är det papper ni skrivit på, som gått genom hela behandlingen där? Vi gjorde ju inte hela där, hoppade ju av innan tack och lov kan jag tycka nu, och skrev på 3-4 sidor vill jag minnas. MEN, är lite orolig, då läkaren var mycket nöjd med min sambos spermier, tänk om de sparat dom?? Och sålt vidare??

Jag har heller inte sett röken av de pengar vi skulle få tillbaka från dom, nu har det gått över en månad, så får kontakta dom igen:/

Precis så var det med oss också. Min mans sperma var superbra. Så fantaskt bra att de faktisk återbetalade själva sperma- provet Direk.

Men vad hände med hans sperma ?

Och vad hände med våra embryo ?

Klart att de sålt , jag menar donerat ....

Kram
Svar på tråden InviMed