• AnkiC

Fördomar på förskolan

Mitt barn hörde dåligt de första åren också och fick göra samma operation som ditt barn. De satte in rör. Språket försenades pga detta och han hade svårt att komma in i gruppen då han missat mycket med leksignaler osv. Han var rätt så ensam på förskolan. Jag och pedagogerna hade en god dialog och specialpedagog togs in för att hjälpa pedagogerna hur de skulle stötta mitt barn. Specialpedagog är bara bra! Anledningen till att de skickar foton på endast ditt barn är nog för sekretessen. De får inte skicka foton på andras barn till dig. Var glad att pedagogerna frågar hur de ska prata om ditt barns pappa med honom. Det betyder att de engagerar sig och vill göra rätt. Antagligen vill de säga samma sak som du sagt till honom om hans pappa. Det är ju viktigt. Angående att du hämtar sent ska du ju inte belastas för. Är man ensam är det ju inte så lätt. Hämtar du senare än de tider du satt upp och du kommer försent? Eller tycker de att ditt barn har för långa dagar? Om de märker att ditt barn mår dåligt av att ha långa dagar är det ju bra att de talar om det så du kan förhålla dig till det och arbeta mindre om du har möjlighet. Eftersom du är ensamstående så är det kanske inte möjligt dock. Prata om det med pedagogerna.

Svar på tråden Fördomar på förskolan