• Anonym (Cilla)

Pappa med kommunikationssvårigheter

Anonym (Frustrerad) skrev 2016-11-13 14:16:34 följande:
    Gick iväg lite snabbt där.

Alltså jag vet inte... Han har nästan ingen kontakt med sin släkt. Han har ett tekniskt ensamarbete där han får typ beställningar att göra si och så mycket ett visst datum. När vi levde tillsammans berättade han att på ett tidigare arbete hade chefen gjort detaljerade listor till honom.

Det funkar med information så länge den är väldigt enkel men blir den längre eller innehåller frågor, resonemang eller alternativ så funkar det inte.
    Jag föreslår att du och barnet slutar ställa frågor eller ge alternativ. Låt istället barnet informera pappan skriftligen. Tex "på lördag ska jag träffa kompis x 10-15, jag cyklar själv fram och tillbaka". Inget inledande lull-lull utan bara ren information. Det blir förmodligen mycket enklare för pappan och mindre frustrerande för er alla.
  • Anonym (Cilla)
    Anonym (Frustrerad) skrev 2017-05-07 10:48:21 följande:

Uppdaterar här då pappan nu har stämt mig på boende och umgänge. Men nu ser jag att kommunikationen mellan honom och advokaten inte verkar fungera heller.

Exempelvis har advokaten använt mitt andranamn genom hela brevet och det är verkligen olikt mitt tilltalsnamn. Delar av stämningen vet jag är pappans önskemål där vi är oense men delar av stämningen är sådant vi är överens om men där han nu stämmer mig på något annat som jag faktiskt inte tror att han vill. Han har redan avslutat samarbetet med en annan advokat för han tyckte inte att det funkade.

Alltså vad gör man?

Man skaffar sig ett eget ombud och lämnar in sitt svarsyrkande. Sedan följer man de önskemål om samarbetssamtal osv som domstolen ber om.

Ditt barns pappa verkar så extremt virrig och luddig så han kommer gräva sin egen grav gentemot domstolen. Låt honom göra bort sig själv och lägg ingen energi på honom.
Svar på tråden Pappa med kommunikationssvårigheter