Sjukt dåligt samvete
Min son på 8 veckor är en ganska lugn och nöjd bebis för det mesta. Han är lite liten för sin ålder.. nästan under den undre kurvan..
Amningen har aldrig varit perfekt. Men kämpar på har jag tänkt.
Men helt plötsligt för 2 veckor sedan började han skrika o gråta sig igenom varenda amning. Jag blev ledsen och uppstressad. Delvis för att jag vet att han är mindre..och detta påverkar ju såklart amningen när man är stressad.
Gick till amningsmoytagningen och på 12 dagar har han bara gått upp 100g. Och då avviker han ännu mera från sin egna kurva. (Ska ringa BVC nästkommande vardah)
Blev ännu mera stressad över dett och gick o köpte el pump för att se hur mycket mjölk som kom. 40ml!! Gav det i flaska och han var såklart inte mätt så gav lite ersättning efter. Tillägger att jag inte kunnat få honom att äta oftare för han bara skrek och skrek :(
Så nu försöker jag pumpa mjölk i förväg och ge på flaska men pga stressen och skulden över att behöva ge ersättning så får jag bara ur 30-50ml. (Pumpar varanan timme.. ibland var tredje)
Mitt lugna harmoniska barn har börjat få lite magknip av ersättning. Inte så att han skriker men gnyr lite och krampar i magen i sömnen. Kanske är det alltid så med något nytt för magen? Kanske vänjer han sig?? Hur som helst mår jag jätte dåligt och får så dåligt samvete när jag ser att han har magknip :(
Peppande ord? Kommer han vänja sig? Det är väl bättre iallafall att han får lite mjölk än inget alls?
Han får även semper magdroppar..
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-11-11 19:39
Kommer förresten inte kunna fortsätta amma :( han tar inte bröstet längre. Orkar inte stressa över att få honom att suga igen.
Blir stressad av att inte veta hur mycket mat han får i sig heller.
Så hoppas produktionen ökar så jag bara kan ge bröstmjölk på flaska.. någon som gjort så?